Hoi allemaal,
Ik heb de volgende situatie waarbij ik jullie hulp nodig heb:
Ik wil mijn WIFI signaal verbeteren op zolder.
Ik heb nu een Linksys ea6200 ac900 op de begane grond aangesloten op een Ziggo modem en ik heb het WIFI ingesteld als volgt:
- Naam: HWL
- Beveiligingsmodus : WPA2/WPA gemengd Personal
- Netwerkmodus: Gemengd (802.11n en 802.11g)
- Kanaalbreedte: 20 Mhz
- Kanaal : 11 - 2.462 Ghz
Deze router heeft ipadres 192.168.1.1 en DHCP staat aan (range 192.168.1.3 - 192.168.1.50).
Nu heb ik ook nog mijn oude router (3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router) liggen die ik wil gebruiken om het
signaal te versterken.
Ik heb op zolder (2e verdieping) een UTP aansluiting gemaakt in de muur waarop ik deze 3com router heb aangesloten.
Deze aansluiting is aangesloten op een normale LAN poort op de Linksys router.
Deze router heeft ipadres 192.168.1.2 ingesteld en DHCP staat uit.
- Encryption: WPA (heeft alleen WEP en WPA modus)
- Netwerkmodus: 802.11g
- Optie 'Enable Broadcast SSID' = aangezet
- Device name = 3comrouter
- Kanaal : 6
- Optie 'Enable Nitro Mode' = uitgezet
De 3com router heeft een WDS(wireless Distribution System) optie maar deze wil ik niet aanzetten omdat hij dan als repeater fungeert en de doorvoer
van data negatief beinvloedt.
Ik zie op beide routers niet de mogelijkheid om de versleutelingstechniek (AES / TKIP) te wijzigen.
Als ik op de Linksys router kijk, dan ziet deze router de 3com router wel in lijst met aangesloten apparaten.
Ook is de 3com router te benaderen via 192.168.1.2.
Ik heb het volgens deze site uitgevoerd http://www.hanselman.com/...AtHomeForFreeRoaming.aspx.
maar als ik nu op zolder sta (zelfs naast de 3com router sta en op mijn mobiel kijk hoe het bereik is, is het nog steeds maar 1 streepje of zelfs niets.
Volgens deze site moet het kanaal anders zijn, dus vandaar dat ik dit gedaan heb. Klopt dit wel?
Heeft iemand een idee wat hier nog niet goed staat?
Alvast bedankt.
MVG,
dhr. A. van der Heide.
Ik heb de volgende situatie waarbij ik jullie hulp nodig heb:
Ik wil mijn WIFI signaal verbeteren op zolder.
Ik heb nu een Linksys ea6200 ac900 op de begane grond aangesloten op een Ziggo modem en ik heb het WIFI ingesteld als volgt:
- Beveiligingsmodus : WPA2/WPA gemengd Personal
- Netwerkmodus: Gemengd (802.11n en 802.11g)
- Kanaalbreedte: 20 Mhz
- Kanaal : 11 - 2.462 Ghz
Deze router heeft ipadres 192.168.1.1 en DHCP staat aan (range 192.168.1.3 - 192.168.1.50).
Nu heb ik ook nog mijn oude router (3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router) liggen die ik wil gebruiken om het
signaal te versterken.
Ik heb op zolder (2e verdieping) een UTP aansluiting gemaakt in de muur waarop ik deze 3com router heb aangesloten.
Deze aansluiting is aangesloten op een normale LAN poort op de Linksys router.
Deze router heeft ipadres 192.168.1.2 ingesteld en DHCP staat uit.
- Encryption: WPA (heeft alleen WEP en WPA modus)
- Netwerkmodus: 802.11g
- Optie 'Enable Broadcast SSID' = aangezet
- Device name = 3comrouter
- Kanaal : 6
- Optie 'Enable Nitro Mode' = uitgezet
De 3com router heeft een WDS(wireless Distribution System) optie maar deze wil ik niet aanzetten omdat hij dan als repeater fungeert en de doorvoer
van data negatief beinvloedt.
Ik zie op beide routers niet de mogelijkheid om de versleutelingstechniek (AES / TKIP) te wijzigen.
Als ik op de Linksys router kijk, dan ziet deze router de 3com router wel in lijst met aangesloten apparaten.
Ook is de 3com router te benaderen via 192.168.1.2.
Ik heb het volgens deze site uitgevoerd http://www.hanselman.com/...AtHomeForFreeRoaming.aspx.
maar als ik nu op zolder sta (zelfs naast de 3com router sta en op mijn mobiel kijk hoe het bereik is, is het nog steeds maar 1 streepje of zelfs niets.
Volgens deze site moet het kanaal anders zijn, dus vandaar dat ik dit gedaan heb. Klopt dit wel?
Heeft iemand een idee wat hier nog niet goed staat?
Alvast bedankt.
MVG,
dhr. A. van der Heide.