Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:24

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag over het aansluiten van glasvezel via mijn eigen router, de Asus RT-AC87U.
Onlangs heb ik methode 1 geprobeerd van netwerkje.com icm een TP-Link TL-SG105E, echter zonder succes, ik zie geen lampjes branden op de switch en weet bijna zeker dat ik alles goed heb ingesteld, ook op de FTU gaat er dan geen lampje branden als ik de kabel op de switch aansluit...

Toen ik mijn router direct op de FTU probeerde aan te sluiten ging er wel een lampje op de FTU branden, erg raar, maar omdat mijn router dusdanig geavanceerd is en VLANs ondersteunt wil ik het eens proberen om alles aan te sluiten via mijn eigen router, zodat ik dus de opstelling van methode 2 op netwerkje.com heb:

FTU - LAN kabel - RT-AC87U (Internet) - LAN kabel - ExperiaBox v9 (Telefonie en IPTV)

Ik zie in mijn router (met Merlin firmware) een optie IPTV staan, en als ik Manual selecteer kan ik de VID's en PRIO's configureren, de VIDs gaat me wel lukken gok ik (4 voor IPTV, 6 voor Internet en 7 voor Telefonie), maar ik heb maar een enkele kabel richting de EBv9 lopen en voor zover ik zie in de interface kan ik per LAN-poort (3 en 4) maar 1 VID per poort doorsturen.

Nu heb ik op internet gelezen dat ik dmv een script ( robocfg vlan x ports "x x") misschien toch via 1 poort 2 VLANs door kan sturen, maar ik kan niet helemaal uitvinden hoe ik dit moet doen.

Heeft iemand hier verstand van en zo ja, zou diegene me dan uit willen leggen hoe ik dit moet realiseren (en globaal hoe ik mijn router moet configureren voor bovengenoemde methode en script)?

Alvast bedankt! :)

Mvg,

Marco

Edit: Moet er evt. ook iets gedaan worden met het PRIO waardeveld naast dat van de VID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 18:49
Om welke internet Provider gaat het?
Heb je het internet wel aan de gang gekregen met je eigen router? (Dit zou ik alleen eerst proberen en daarna verder werken aan TV en telefoon)

Welke Vlans gebruik je?
Misschien is het makkelijk om even een screenshot te posten van je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Sorry, vergeten erbij te melden, maar het gaat om KPN Glasvezel.

Heb het internet nog niet geprobeerd, zal ik eens proberen als ik thuis ben...

Bedoel je voor de switch of de router? Zodra ik thuis ben zal ik even een screenshot maken..

Maar de VLANs die dus tagged binnenkomen vanuit de FTU zijn 4 (IPTV), 6 (Internet) en 7 (Telefonie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 18:49
In deze topic even kijken: (ik heb een zoekterm toegevoegd)
[KPN] Glasvezel

Ik heb zelf geen kpn ik heb Tweal gehad op het KPN netwerk er staat me iets bij dat KPN een wachtwoord gebruikt deze is ook te vinden in de topic link.

Als je na het doornemen van die topic er nog niet uitkomt kun je het beste daar even je verhaal posten.

Nogmaals probeer eerst internet aan de gang te krijgen met je eigen router en vanaf daar verder gaan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Heb ik al even gekeken, kom helaas niet echt dingen tegen die me verder kunnen helpen...

Ja klopt, dat moet 'kpn' zijn en dat ga ik zometeen eens proberen. Ik heb dat topic al doorgespit en al een reactie achtergelaten echter krijg ik daar niet echt een reactie, dus vandaar de opening van dit topic :)

Als ik internet aan de praat heb zal ik het doorgeven, maar dan zit ik nog steeds met dat ik vanaf 1 poort wil verbinden met de EB, wat standaard niet kan...