Top down tactical shooters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Vandaag heb ik Doorkickers uitgespeeld. Ik ben niet meer zo van het gamen, maar van dit spel heb ik wel intens genoten. Korte, snelle actie en de mogelijkheid om even een kwartiertje, twintig minuten een potje te spelen en terug te gaan op de orde van de dag. Heerlijk!

Top down tactical shooter, zo zou ik Doorkickers willen omschrijven. Hier een video en screenshot van de gameplay;

Afbeeldingslocatie: http://inthekillhouse.com/wordpress/wp-content/uploads/2014/10/1.jpg

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=h-pq6qRMP-Y]

Het lijkt een beetje een one of a kind game te zijn; ik kan geen vergelijkbare, enigszins recente games vinden. Wie heeft suggesties?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Misschien niet erg tactisch maar Hotline Miami schijnt ook een leuke top down actie game te zijn.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat breach and clear nog het meest erbij in de buurt komt.
Beurt plannen play drukken en toekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal vergelijkbaar maar Police Quest SWAT 2 is een top down tactische game/shooter.

Afhankelijk van hoe jij het zelf wil spelen. Is zeker geen nieuwe game maar speel hem zelf ook nog wel eens.

Afbeeldingslocatie: http://static.giantbomb.com/uploads/original/0/8381/628836-swat2_11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Frozen Synapse en de Jagged Alliance-serie misschien een idee?
Is wel meer tactisch dan actie.

[ Voor 58% gewijzigd door anandus op 09-01-2015 19:26 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
SWAT 2 is top, alleen draait het nogal kut op moderne systemen. Brach & Clear komt het meest in de buurt en is een beter spel dan Doorkickers imo. (Wel de PC versie spelen en niet de mobiele)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:28

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Je zou ook nog kunnen kijken naar Invisible, Inc, alhoewel dat puur turn-based is. Of anders The Masterplan wellicht.

omnia mutantur, nihil interit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

invisible inc is een no go als je het mij vraagt
zit een vaste beurtvolgorde in die het alarm automatish af laat gaan hoe voorzichtig je ook speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07

Zeror

Ik Henk 'm!

De oude GTA, GTA London en GTA 2. Al zijn die niet zozeer tactical.

[ Voor 34% gewijzigd door Zeror op 10-01-2015 13:20 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Je zou Monaco kunnen proberen. Niet alleen maar shooter, maar wel top-down met redelijk vergelijkbare handelingen:

http://www.monacoismine.com/

Ik heb hem op de X360 gespeeld, maar hij is ook op steam te krijgen zo te zien.

[ Voor 22% gewijzigd door EcoR op 10-01-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Hij is al genoemd maar ik zou echt gaan voor Jagged Alliance 2, zeer goede game en is in tegenstelling tot de andere die genoemd worden ook echt een uitdaging naarmate je vordering in de game.
Grafisch achterhaald maar dat maakt niets uit met die geweldige gameplay :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Doet mij ook beetje denken aan de Commandos-serie. Maar tegenwoordig heb je, op wat indie-titels na, dit soort games bijna niet meer.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had altijd van die spellen in flash die hier op leken. Endless War heette dat dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Mocht je Frozen Synapse willen, stuur een dm dan heb ik hem wel voor je als gift :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Wow, hoop reacties :). Chronologisch de omschreven games;

Hotline Miami; Spreekt me zo op het eerste gezicht, wat youtube video's, niet erg aan...
Breach & Clear; oogt vet! Jammer dat het turn based is, maar ik denk dat ik hem wel aan ga schaffen. Ziet er in elk geval gaaf uit!
PQ Swat 2: Jaaaaren geleden al uitgespeeld ;)
Frozen Synapse: Oogt funky! Heel funky! Ook het proberen waard :)
Jagged Alliance: Oogt ook wel redelijk vet. Bekende naam ook, staat op de derde plek voor proberen :)
Invisible Inc. Lijkt me zo niet echt leuk eigenlijk...
GTA: Bepaald niet wat ik zoek ;)
Monaco: Oogt ook behoorlijk funky, maar niet helemaal in mijn straatje. Als de rest tegenvalt, ga ik het proberen.
Commando's: Toevallig een tijdje gelden voor iets van 2 euro Commando's II weer eens gekocht. Heeeul veel plezier aan beleefd vroeger, maar damn dat viel tegen zeg! Logge controls, lomp spel... Helaas :(. Sommige dingen moet je laten rusten :).

-MD- heel tof aanbod; thanks! Ik heb geen idee hoe het werkt met gifts, maar kan ik hem terug giften aan je? Zou wel een hele gave manier zijn om de game te proberen namelijk! Valt hij tegen, dan gift ik hem terug en valt hij mee, dan koop ik hem gewoon zelf zodat ik jou geen geld uit de zakken zit te kloppen :p.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:59
Satellite Reign misschien iets?

http://satellitereign.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Obiter dictum schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:11:
-MD- heel tof aanbod; thanks! Ik heb geen idee hoe het werkt met gifts, maar kan ik hem terug giften aan je? Zou wel een hele gave manier zijn om de game te proberen namelijk! Valt hij tegen, dan gift ik hem terug en valt hij mee, dan koop ik hem gewoon zelf zodat ik jou geen geld uit de zakken zit te kloppen :p.
Nee, je kan hem niet teruggiften. Maar hij zit al een paar jaar in mijn inventory en ik doe er toch niks mee. Als je je steam id even in een pm stuurt zal ik hem naar je sturen. Scheelt je toch weer bijna drie euro (hij is nu 88% in de aanbieding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Frozen Synapse. Bijna 100% identiek aan door kickers qua gameplay principe. Ook niet verwonderlijk want door kickers heeft Frozen synapse er succesvol afgekeken! Doorkickers is eigelijk een kloon van FS :-p. Met iets meer Counterstrike eroverheen gegoten.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Obiter dictum schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:11:
Breach & Clear; oogt vet! Jammer dat het turn based is, maar ik denk dat ik hem wel aan ga schaffen. Ziet er in elk geval gaaf uit!
Het is niet echt turn based, het spel gaat alleen om de zoveel seconden op pauze zodat jij de volgende opdracht kan geven. De vijanden bewegen tegelijk met jou en niet 'buiten jouw beurt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:47

KipCurreh

Nightcrawler

Xcom : Enemy Unknown ?

is meer isometrisch en wel turnbased, maar wat een heerlijke game... en echt uitdagend moeilijk :)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Pagina: 1