Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-09 16:49

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Product in kwestie pricewatch: Dell U3415W.
Vandaag in de PW gekomen en direct voor een, te lage?, prijs met een korte levertijd. Navraag via de chat bij Companic leert dat de prijs en levertijd juist zijn. De chat heb ik opgeslagen maar post ik hier niet omdat ik even geen tijd heb de namen te maskeren.

De medewerker heb ik tevens aangegeven dat de monitor pas 13 februari wordt verwacht door Dell zelf. De prijs die Dell hanteert á 899 exc. BTW heb ik niet vermeld (vergeten) al heb ik wel expliciet gevraagd of de prijs en levertijd klopt. ;)

Vergelijkbare producten;
pricewatch: AOC U3477PQU Zwart
pricewatch: LG 34UM95-P Zwart

[ Voor 44% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik zie geen groot prijsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 22:40
Die prijs lijkt prima. Ik zou niet al te veel aandacht besteden aan de Retail prijzen van Dell.. zeker niet in het zakelijk stuk. Die zijn bewust erg hoog en blijven hoog. Dit omdat meeste midden en groot bedrijven liever rechtstreeks bij een OEM kopen en niet altijd even goed op de prijzen per model kijken of hoe het nog goedkoper kan (via via).

Zij gaan liever naar hun account manager, krijgen offerte van een paar ton .. maar daarna wel 10% inkoopvoordeel. Beetje wassen neus dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Prijs klopt, in DE ook al te koop. Wel verleidelijk, de eerste LG zag ik al in V&A komen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
De curved versie van LG, pricewatch: LG 34UC97-S, is ruim 1000 euro. Met deze prijs zet Dell de monitor dan wel heel interessant in de markt. De prijs van 899 exc btw (goed prijs op de Dell website ligt ongetwijfeld iets hoger dan bij een webshop) lijkt me dan ook niet zo gek. Webshops bieden hem nu aan voor net geen 600 exc btw. Een verschil van 299 euro, dat vind ik toch een lichtelijk groot prijsverschil. Als je de monitor dan ook nog eens naast die van LG zet...

Maar goed, niet voor niets prijsfout met een vraagteken als topictitel gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:39

ITsEZ

parttime all-rounder

Perkouw schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:19:
De curved versie van LG, pricewatch: LG 34UC97-S, is ruim 1000 euro. Met deze prijs zet Dell de monitor dan wel heel interessant in de markt. De prijs van 899 exc btw (goed prijs op de Dell website ligt ongetwijfeld iets hoger dan bij een webshop) lijkt me dan ook niet zo gek. Webshops bieden hem nu aan voor net geen 600 exc btw. Een verschil van 299 euro, dat vind ik toch een lichtelijk groot prijsverschil. Als je de monitor dan ook nog eens naast die van LG zet...

Maar goed, niet voor niets prijsfout met een vraagteken als topictitel gekozen.
Scheelt 7 euro met de andere reseller 8)7

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
uberitexpert schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:57:
[...]

Ik doel dan ook op de algehele prijs en dus het gros van de aanbieders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 22:51
uberitexpert schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:57:
[...]

Het gaat niet om de 7 euro, maar om de lage prijs van de monitor in zijn algemeenheid. Andere monitoren kosten op dit moment meer dan 1000 euro.

De lage prijs kan inderdaad een prijsfout zijn, maar de prijs is in Duitsland ook erg laag. Het hoeft echter niet zo te zijn dat deze prijs de echte prijs zal zijn. In de afgelopen jaren heb ik meerdere malen gezien dat monitoren voor de officiële lancering een goedkoop prijskaartje hadden. Nadat de monitoren echter op voorraad kwamen, steeg de prijs naar een meer aannemelijke prijs. Dit waren, volgens mij, vaak LG-monitoren. Over monitoren van Dell kan ik helaas niks zeggen, maar de huidige prijs is heel scherp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet je met zo'n grote tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 20:56
Prijs klopt gewoon, ook als je bij de buren kijkt:

http://www.idealo.de/prei...trasharp-u3415w-dell.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het is een monitor, geen tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Cannibal
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 16:01
Ik vond de prijs ook al vrij laag aangezien hij op de dell site 1088 euro kost. Hopelijk heeft deze monitor niet zoveel backlight bleed als de lg 34uc97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Ik heb hetzelfde gehad met een msi AOI bij companic. Dik onder de laagste prijs en niet op voorraad. Toen hij na een maand eindelijk op voorraad was ging de prijs met een paar 100 omhoog en waren ze ineens niet de goedkoopste meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:06
Dat de prijs voor dit product relatief laag is in vergelijking met andere monitors betekent toch niet dat het gelijk een aanbieding is? In Duitsland is de prijs ongeveer hetzelfde en in de Pricewatch is er ook niet veel verschil. Wat is nu eigenlijk de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
oohh schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:10:
Dat de prijs voor dit product relatief laag is in vergelijking met andere monitors betekent toch niet dat het gelijk een aanbieding is? In Duitsland is de prijs ongeveer hetzelfde en in de Pricewatch is er ook niet veel verschil. Wat is nu eigenlijk de aanbieding?
Zie topictitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:06
Maar het is ook geen prijsfout, gezien de prijzen in Duitsland. Als een leverancier de verkeerde prijs had opgegeven dan zouden niet alle webshops daardoor getroffen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
oohh schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:14:
[...]

Maar het is ook geen prijsfout, gezien de prijzen in Duitsland. Als een leverancier de verkeerde prijs had opgegeven dan zouden niet alle webshops daardoor getroffen worden. :)
Ik kan wel een aantal voorbeelden opnoemen waarbij een legio aan shops een verkeerde prijs had omdat de leverancier/distributeur de verkeerde gegevens aanleverde om maar wat te noemen.

Vandaar ook de vraagteken in de topictitel. Is het daadwerkelijk deze prijs of klopt hij gewoon? M.a.w. ik weet ook niet zeker of het een prijsfout is. Gezien de adviesprijs en concurrentie lijkt dit wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
iemand al besteld? of ophalen nog beter. Lijkt me wel erg gaaf scherm. Iemand al een review kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 17:18
Je kunt er van uit gaan dat deze prijs klopt wordt alleen door de betreffende webshops zeer weinig marge opgemaakt.
Maar er zijn al distributeurs die hem op voorraad hebben.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zojuist is er weer een winkel bij gekomen.

Ik denk dat ik nog maar even wacht tot de schermen echt leverbaar zijn bij de betere winkels met een fatsoenlijke beoordeling. Ik heb nu een LG 34UM95 maar curved spreekt mij erg aan. Ik merk toch dat ik erg onder een hoek naar de uiteindes van het scherm kijk omdat het zo breed is. Ben enorm benieuwd hoe dit met een curved scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Zojuist maar besteld bij Companic. Eens zien hoe het gaat verlopen.
Edit: status zojuist gewijzigd naar ''inkopen''. Ben benieuwd. :+

[ Voor 33% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 09:02
Voor een tv is hij maar wat klein..

En voor een monitor ook niet bijzonder groot, denk dat er hier veel zijn met een dual monitor setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Cannibal
Perkouw schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:14:
Zojuist maar besteld bij Companic. Eens zien hoe het gaat verlopen.
Edit: status zojuist gewijzigd naar ''inkopen''. Ben benieuwd. :+
Heb je al een keer eerder bij Companic besteld? Hoe is dat verlopen? Ik zit er ook over na te denken, maar heb nog nooit van dat bedrijf gehoord en aangezien het een groot bedrag is vind ik het altijd riskant bij zulke bedrijven. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Flying Cannibal schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:37:
[...]

Heb je al een keer eerder bij Companic besteld? Hoe is dat verlopen? Ik zit er ook over na te denken, maar heb nog nooit van dat bedrijf gehoord en aangezien het een groot bedrag is vind ik het altijd riskant bij zulke bedrijven. :/
Nooit besteld. Vandaar dat ik ook zeg ''eens zien hoe het gaat verlopen'' ;)
Ik ben dus ook benieuwd, haha. :)

[ Voor 62% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Toch ook maar besteld bij Companic. Die shopreviews zijn niet heel erg slecht. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:34
Is 21:9 wel een prettige beeld verhouding voor een monitor?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
melk0r schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 09:30:
Is heel persoonlijk en valt ook samen met de gekozen resolutie
Ik wil iig nooit meer anders zeer tevreden met m'n LG 95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
melk0r schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 09:30:
Voor gamen is het heerlijk. Voor films is het nog beter omdat de bekende films allemaal 21:9 zijn. Je kan de film dus full-screen kijken zonder ergens zwarte balken te hebben. Ben je de hele dag alleen op de desktop bezig is het wat minder nuttig vind ik.

Ik had eerst een 29 inch Dell op 21:9 en de 34 inch LG. Nu toch maar de nieuwe Dell besteld. Persoonlijk vind ik 21:9 geweldig.

Nou moet ik wel zeggen dat 34 inch wel het juiste formaat is voor 21:9. Bij de 29 inch Dell was het qua hoogte maar een 23 inch scherm. Omdat 21:9 zo breed is hou je weinig hoogte over. Dit is voor desktop werk niet echt fijn. LG heeft ook nog een 25 inch 21:9 scherm maar dan zit je dus op iets van 17 inch qua hoogte. Dat vind ik echt 10x niets. De 34 inch schermen zijn qua hoogte precies een 27 inch scherm. Dit is een fijn formaat om mee te werken.

Edit: Qua prijzen is het apart om te zien dat Max ICT ineens van minder dan 800 euro naar boven de 1000 gegaan is. Zou het dan toch niet klopppen ?

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 10-01-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Scherm is toch curved? Bij LG is de curved variant duurder dan de platte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Cannibal
Edmin schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:40:
Scherm is toch curved? Bij LG is de curved variant duurder dan de platte...
Dit scherm is curved. Ik denk dat de dell ook wat goedkoper is doordat er geen thunderbolt aansluitingen opzitten en bij de lg wel. (weet niet wat de kosten zijn van thunderbolt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan hoop ik dat er een platte variant van dit scherm komt, dat onder deze prijs ligt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinalien
  • Laatst online: 26-09 16:53
Wie heeft dit scherm al gekocht bij de goedkoopste retailer?
Andrs ga ik liever die €50 meer betalen bij redcoon (van MM)

Hoor het graag van een mede TW'er 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
erwinalien schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:21:
Wie heeft dit scherm al gekocht bij de goedkoopste retailer?
Andrs ga ik liever die €50 meer betalen bij redcoon (van MM)

Hoor het graag van een mede TW'er 😄
Perkouw de TS en ik hebben deze bij Companic besteld.

Vrijdag kwam het product voor het eerst in de PW te staan en hebben wij deze daar besteld. Aangezien de winkel in het weekend dicht is horen wij op zijn vroegst pas maandag er iets van. Verder is er nog geen enkel scherm aan iemand uitgeleverd van geen enkele winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:08
Perkouw, TS en Pilatus. Schrijf een uitgebreid review bitte! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Eerst maar eens zien dat het scherm hier komt te staan :P

Verder hoop ik op 2 dingen. Minder backlight bleeding als bij de LG. Verder dat deze geen screen-tearing verticaal in het midden heeft. Het beeld bij de 34UM95 word door 2 controllers opgebouwd en deze kunnen out of sync raken. Dan krijg je heel even een stuk tearing in het midden te zien bij scrollen op een webpagina of bij gamen. Is niet een heel erg iets maar het zou fijn zijn als de Dell dit niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 15:16

SQB

't Lijkt me inmiddels duidelijk dat het geen prijsfout is, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SQB schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:59:
't Lijkt me inmiddels duidelijk dat het geen prijsfout is, of wel?
Ja en nee.

Waarschijnlijk niet omdat ook in Duitsland deze dezelfde prijs heeft. Aan de andere kant is het wel erg goedkoop. Over het algemeen is Dell een stukje duurder dan LG en de LG zit op meer dan 1000 euro. Dan is het erg veemd dat de Dell voor 720 euro te krijgen is, helemaal bij introductie.

Zie ook: http://www.neowin.net/new...sale-this-week-for-119999

1200 dollar zou neerkomen op 1200 euro. In de praktijk gaat de dollar gewoon 1 op 1 naar euro toe. Ik had verwacht de Dell voor minimaal 1100 euro in de PW te zien verschijnen. Nu komt ie binnen op 720 euro. Dat vind ik niet erg en daarom heb ik er ook gelijk 1 besteld, maar vreemd is het wel. Dat is toch een verschil van bijna 400 euro bij introductie.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 10-01-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:50
PilatuS schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:10:
Waarschijnlijk niet omdat ook in Duitsland deze dezelfde prijs heeft.
Waarschijnlijk komt die prijs van de Nederlandse shops ook door een link naar dezelfde Duitse distri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Nielson schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:18:
[...]
Waarschijnlijk komt die prijs van de Nederlandse shops ook door een link naar dezelfde Duitse distri.
Dat vermoeden heb ik ook ja. Het kan best zijn dat alle prijzen gebaseerd zijn op 1 enkele fout. Ook is het vreemd dat Max ICT van 750 naar 1000 gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 20:35

JointFillah

Techno Addict

Tja de prijzen van Max ICT schieten altijd alle kanten op (was ook met de prijs van de LG)....daar valt niet veel aan af te lezen denk ik.

Heb de gok ook maar gewaagd en besteld, maar dan bij Redcoon voor 779,- (duits moederbedrijf, wie weet...).

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinalien
JointFillah schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:15:
Tja de prijzen van Max ICT schieten altijd alle kanten op (was ook met de prijs van de LG)....daar valt niet veel aan af te lezen denk ik.

Heb de gok ook maar gewaagd en besteld, maar dan bij Redcoon voor 779,- (duits moederbedrijf, wie weet...).
In Groot-Britanië is de monitor £688 dat komt op €800 neer. Ik denk dat voorlopig de euro prijs laag blijft.
In Frankrijk bij Amazon is het €820, dus op het moment is de prijs gewoon laag en dat is goed voor onze portemonnee in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-09 22:42
Prijzen op Amazon.de zijn ook in deze range - 755 bij de goedkoopste (en op voorraad echter versturen ze niet naar NL). 770 bij levering door Amazon zelf, maar wel een levertijd van 2 tot 4 weken op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Is er ook al ergens iets van een review opgedoken over deze monitor? Kan niet echt iets vinden...

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
melk0r schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:44:
Is er ook al ergens iets van een review opgedoken over deze monitor? Kan niet echt iets vinden...
Het scherm is pas 3 dagen op de markt. De reviews zullen wel komen maar dat kan nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
PilatuS schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:07:
[...]

Het scherm is pas 3 dagen op de markt. De reviews zullen wel komen maar dat kan nog even duren.
Ik begrijp dat het lastig is maar vaak worden hardware producten toch wel eerder gereviewed dan dat ze daadwerkelijk in het retail kanaal te koop zijn toch? Mij lijkt deze monitor ook zeker wel wat maar wel een grote gok dan om zo'n uitgave te doen zonder online reviews?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
melk0r schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:33:
[...]
Ik begrijp dat het lastig is maar vaak worden hardware producten toch wel eerder gereviewed dan dat ze daadwerkelijk in het retail kanaal te koop zijn toch?
Dat is vaak wel zo inderdaad. In dit geval is er helaas nog vrijwel niets. Zelfs op YouTube staan maar 3 korte filmpjes.
Mij lijkt deze monitor ook zeker wel wat maar wel een grote gok dan om zo'n uitgave te doen zonder online reviews?
Valt wel mee vind ik. Het paneel wat in het scherm zit is het LG paneel. Daarvan is voldoende bekend om het wel of niet te willen kopen. Verder heb ik persoonlijk ook vertrouwen in Dell. Over het algemeen doet Dell het gewoon erg goed qua schermen. Beter dan de andere bekende merken. Ik ga er dus vanuit dat dit scherm beter zal zijn dan het scherm van LG wat ik nu al heb en tevreden mee ben.

Mocht het toch niets zijn kan het scherm altijd nog terug onder WKOA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinalien
PilatuS schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:44:
[...]

Dat is vaak wel zo inderdaad. In dit geval is er helaas nog vrijwel niets. Zelfs op YouTube staan maar 3 korte filmpjes.

Zodra ik dit scherm in handen heb. Laat. Ik mijn camera en microfoon er op los😀. Zal de url van de video hier op tw plaatsen.
[...]

Valt wel mee vind ik. Het paneel wat in het scherm zit is het LG paneel. Daarvan is voldoende bekend om het wel of niet te willen kopen. Verder heb ik persoonlijk ook vertrouwen in Dell. Over het algemeen doet Dell het gewoon erg goed qua schermen. Beter dan de andere bekende merken. Ik ga er dus vanuit dat dit scherm beter zal zijn dan het scherm van LG wat ik nu al heb en tevreden mee ben.

Mocht het toch niets zijn kan het scherm altijd nog terug onder WKOA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
PilatuS schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:43:
Eerst maar eens zien dat het scherm hier komt te staan :P
Wat is jouw verwachte leverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
goodfella schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:43:
[...]

Wat is jouw verwachte leverdatum?
Vrijdagmiddag besteld. Verwachte levertijd 1 tot 3 werkdagen. Als de webwinkel een beetje zijn best doet zou ik zeggen aanstaande woensdag of donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Krijg net een bevestiging dat het scherm vandaag verzonden is door de distributeur, rechtstreeks naar mij. Zou dan woensdag hier moeten zijn. Dit is via Companic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Spannendddddddddd!!!! Zise, Pilatus, hebben jullie toevallig een mac (iMac/Macbook) wat Yosemite draait (laatste OSX). Ik ben erg benieuwd of het OS de Dell out of the box support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
goodfella schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:16:
[..] toevallig een mac (iMac/Macbook) wat Yosemite draait (laatste OSX). Ik ben erg benieuwd of het OS de Dell out of the box support.
Laat ik je weten - 2 MacBooks waarvan 1 met Mavericks en 1 met Yosemite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 23:47

muhda

Time & Space traveler

ZiSE schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:04:
[...]

Laat ik je weten - 2 MacBooks waarvan 1 met Mavericks en 1 met Yosemite.
Met welke type macbook, als ik vragen mag? Heb zelf een MBPr 13" vraag me af of dat gaat werken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De mijne is ook verstuurd. Zou er ook woensdag moeten zijn. Ik heb alleen niets van Apple om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 20:35

JointFillah

Techno Addict

Lijkt dus allemaal wel te kloppen die prijzen en levertijd :)

Mijne ook verstuurd (Redcoon). Volgens PostNL wordt hij morgenavond bezorgd (vrees alleen dat ik niet thuis ben dan).

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

PilatuS schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:58:
De mijne is ook verstuurd. Zou er ook woensdag moeten zijn. Ik heb alleen niets van Apple om te testen.
Jammer dat u geen Apple spul heeft om te testen. Een ander ander stoute vraag, kunt u een console
(PS of Xbox) erop aansluiten? Voor de rest letten op aanwezigheid van backlight bleeding of screen-tearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
muhda schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:09:
[...]

Jammer dat u geen Apple spul heeft om te testen. Een ander ander stoute vraag, kunt u een console
(PS of Xbox) erop aansluiten? Voor de rest letten op aanwezigheid van backlight bleeding of screen-tearing.
Zeg maar gewoon je tegen mij en iedereen op het forum :)

Helaas heb ik geen console. Ik game alleen op de PC. Backlight bleeding en vooral tearing ga ik zeker goed naar kijken. Qua bleeding verwacht ik een beetje hetzelfde als met LG. Volgens mij is het bijna niet te doen om een paneel zoals deze zonder bleeding te krijgen. Ik stoor mij er ook niet echt aan, maar hoop natuurlijk wel dat beter is als met de LG. Als Dell het voor elkaar gekregen heeft tearing in het midden weg te krijgen zou dat super zijn. Dat vind ik een stuk irritanter dan een beetje bleeding wat ik bij normaal gebruik nooit echt zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

PilatuS schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:44:
[...]
Zeg maar gewoon je tegen mij en iedereen op het forum :)

Qua bleeding verwacht ik een beetje hetzelfde als met LG. Volgens mij is het bijna niet te doen om een paneel zoals deze zonder bleeding te krijgen. Ik stoor mij er ook niet echt aan. Als Dell het voor elkaar gekregen heeft tearing in het midden weg te krijgen zou dat super zijn.
I know, helaas uit gewoonte (gewend) :X

Aan backlight-bleeding stoor ik me ook niet snel, als het maar niet te snel opvalt of te sterk aanwezig is.
Tearing precies in het midden kan erg irritant (frustrerend) zijn, duimen dat het goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Laatst online: 26-09 13:52
Het panaal in deze Dell U3415W is precies hetzelfde als de LG en die hebben behoorlijk wat backlightproblemen, dus ga er maar van uit dat veel schermen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
muhda schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:12:
[...]

Met welke type macbook, als ik vragen mag? Heb zelf een MBPr 13" vraag me af of dat gaat werken namelijk.
15 Retina, 13 Air en eventueel kan ik nog een 2014 Mini aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

ZiSE schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:47:
[...]
15 Retina, 13 Air en eventueel kan ik nog een 2014 Mini aansluiten.
Top, ik denk dat de 13" Air het wel aan kan (wellicht max op 30Hz) Als het lukt om te testen, ben ik erg benieuwd naar de resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 20:33
De Intel HD5000 i.c.m. een U-processor ondersteunt een max. resolutie van 3200x2000 op 60Hz (met de juist kabel), maar ik las ook ergens dat 3440x1440 (UQHD) op 60Hz zou werken, maar dat was bij een LG scherm. Aangezien ik een i5 4250u heb en graag dit scherm wil, was ik eigenlijk ook wel benieuwd of 60Hz op dit specifieke scherm zou werken (ook al begrijp ik dat het ook om een LG paneel gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
rufio schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:38:
De Intel HD5000 i.c.m. een U-processor ondersteunt een max. resolutie van 3200x2000 op 60Hz (met de juist kabel), maar ik las ook ergens dat 3440x1440 (UQHD) op 60Hz zou werken, maar dat was bij een LG scherm. Aangezien ik een i5 4250u heb en graag dit scherm wil, was ik eigenlijk ook wel benieuwd of 60Hz op dit specifieke scherm zou werken (ook al begrijp ik dat het ook om een LG paneel gaat).
Als het bij de LG werkt moet het bij de Dell of AOC ook prima gaan. Het signaal wat het scherm nodig heeft en wat de laptop moet uitsturen is precies hetzelfde. Er is geen reden waarom het bij de LG wel zou werken en bij de Dell niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Ryan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-12-2023
Vrijdag op 16:00 besteld via MaxICT. Prijs 725 inclusief verzending.
Vandaag een mail ontvangen met track and trace. Bezorging op 13 januari via DPD.

Voor de zekerheid nog even MaxICT gemaild indien ze het product nog terugnemen indien de verzegeling is verbroken. En dat is geen probleem.

Als ik enige vorm van onacceptabele backlight issues bespeur gaat het per direct retour.
Nu zijn er mensen die helemaal geen backlight issues hebben en andere die hele ernstige vormen van bleed meemaken. Verder is er ook een gebruiker waarvan de coating is losgelaten van het scherm.
Dus het is afwachten gezien de LG en Dell panelen identiek zijn.

Via deze website zijn al unboxing threads/ mooie plaatjes te vinden :

http://www.chiphell.com/thread-1186727-1-1.html

http://www.chiphell.com/thread-1186728-1-1.html

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Ryan op 12-01-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag op 16:00 besteld via MaxICT. Prijs 725 inclusief verzending.
Vandaag een mail ontvangen met track and trace. Bezorging op 13 januari via DPD.
Je hebt wel lef om daar iets te bestellen :P

Het lijkt er op dat jouw scherm uit NL komt en die van mijn uit Duitsland. Aangezien het bij jou 1 dag sneller gaat dan bij mij.
Via deze website zijn al unboxing threads/ mooie plaatjes te vinden :

http://www.chiphell.com/thread-1186727-1-1.html

http://www.chiphell.com/thread-1186728-1-1.html
Ziet er erg goed uit. Mooi mat scherm. Nette matte zilverkleurige rand om het scherm. Bij LG is het een glanzende rand waardoor licht op de zijkant weerkaatst wat irritant is. Alleen de voet is ook zilverkleurig bij de Dell maar dat los ik wel op met wat carbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 20:33
@PilatuS: daar heb je vast wel gelijk in ja. Al weet ik nog niet zeker of m'n combinatie processor/onboard videochip zo'n resolutie/framerate zonder belemmeringen aan zou kunnen (excl. games dan). Intel bleek namelijk wat valse beloftes te hebben gemaakt over 4K/60hz ondersteuning wat betreft de HD5000 chip en UQHD bevat toch ook aardig wat pixels (al zijn het er natuurlijk wel minder dan 4K). Maar goed, off-topic ;)

Hier stonden trouwens ook al 2 korte gebruikersvideo's:

[ Voor 10% gewijzigd door rufio op 12-01-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Ryan
PilatuS schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:01:
[...]

Je hebt wel lef om daar iets te bestellen :P

Het lijkt er op dat jouw scherm uit NL komt en die van mijn uit Duitsland. Aangezien het bij jou 1 dag sneller gaat dan bij mij.
Het is allemaal maar afwachten hoe het verloopt. Al enige tijd producten via MaxICT besteld nooit wat mis meegegaan. Ik zal wel de enigste zijn gezien de tweakers klantenreviews :+

Op het moment van de bestelling waren er 96 beschikbaar bij de leverancier. Daarna sprong de prijs omhoog van 725 euro naar boven de 1000 euro. Prijs is nu 770 euro. En de leverancier is ook aangepast. Zijn er nu inmiddels 62 beschikbaar.

Het kan inderdaad zijn dat mijn pakket vanuit NL word verzonden. Via MaxICT is dit wel vanuit de leverancier naar mijn adres verstuurd.
Ziet er erg goed uit. Mooi mat scherm. Nette matte zilverkleurige rand om het scherm. Bij LG is het een glanzende rand waardoor licht op de zijkant weerkaatst wat irritant is. Alleen de voet is ook zilverkleurig bij de Dell maar dat los ik wel op met wat carbon.
Inderdaad. De Dell afwerking is in dat opzicht wel beter dan de LG. Verder is het knopje wat het menu moet aansturen erg onhandig bij de LG variant.

[ Voor 29% gewijzigd door Mr.Ryan op 12-01-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Ryan
Hoop dat geen enkele tweaker zulke problemen zal ondervinden met zijn/haar nieuwe Dell U3415W.

Linkje naar U3415W gebruiker die last heeft van loslatende coating en heftige bleed/glow issues.
Is bovendien dezelfde gebruiker als van youtube. zXioNGz

http://forums.hardwarezon...ll-u3415w-4901448-13.html

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Ryan op 12-01-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die backlight bleeding is wel heel extreem. Al is het wel zo dat je het op een foto veel meer ziet dan in het echt. Bij mij LG vind ik het enorm meevallen. Maak ik er een foto van is het een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Ryan
PilatuS schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:38:
Die backlight bleeding is wel heel extreem. Al is het wel zo dat je het op een foto veel meer ziet dan in het echt. Bij mij LG vind ik het enorm meevallen. Maak ik er een foto van is het een heel ander verhaal.
In zijn youtube filmpje met de film Robocop was er geen enkele vorm van bleeding te zien.
Ben benieuwd wat ik morgen zal aantreffen nadat het scherm is aangesloten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als de bleeding ongeveer hetzelfde is als bij de LG maakt het mij niets uit. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Ryan
PilatuS schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:43:
Als de bleeding ongeveer hetzelfde is als bij de LG maakt het mij niets uit. Ben benieuwd :)
Mits het acceptabel is zal het eindelijk mijn dell 2407wfp (24 inch) uit 2006 vervangen.
Zal even wennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Leuke upgrade. Van een 24 inch scherm naar een 27 inch scherm met nog 2 stukken aan beide kanten. Dat word genieten voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Ryan
PilatuS schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:51:
Leuke upgrade. Van een 24 inch scherm naar een 27 inch scherm met nog 2 stukken aan beide kanten. Dat word genieten voor je :)
Dat word morgen huilen of genieten :+ (backlight bleed)
Voor 725 euro is dit een aardige deal. Gezien iedereen elders rond de 1100 dollar neerteld voor dit scherm.
Vraag me toch af waarom dit relatief zo een abrupt lage prijs heeft. Hopende dat dit geen foutieve batch is _/-\o_

Zal morgen even laten weten wanneer alles is ontvangen. En kijken of het een mac air ondersteund.(out of the box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinalien
muhda schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:09:
[...]

Ik heb ook een mpb retina (2012) als ik hem heb zou ik een overview en unboxing uploaden naar youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 19:08
Mr.Ryan schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:47:
[...]

Mits het acceptabel is zal het eindelijk mijn dell 2407wfp (24 inch) uit 2006 vervangen.
Zal even wennen zijn.
Same here :)

Nu nog even kijken wat te doen met de ATI 4670. Iemand een goede tip? Het is voornamelijk voor office gebruik, maar om wat achter de hand te hebben voor af en toe een game zou wel prettig zijn. Dus een kaart die low energy is bij lage belastig zou wel de voorkeur hebben. Max prijs iets van 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:17
PilatuS schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:51:
Had er eigenlijk nog niet bij stil gestaan dat het verticaal even hoog is als een 27" :) Heb nu zo'n monitor en wil wel wat groters maar ik denk dat, voor mijn gebruik, een 30" meer impact zal hebben. Wel een mooi scherm verder!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinalien
RobboNL schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:32:
[...]

Same here :)

Nu nog even kijken wat te doen met de ATI 4670. Iemand een goede tip? Het is voornamelijk voor office gebruik, maar om wat achter de hand te hebben voor af en toe een game zou wel prettig zijn. Dus een kaart die low energy is bij lage belastig zou wel de voorkeur hebben. Max prijs iets van 200 euro.
AMD R7 series misschien bij na gedacht? Gddr5 en standaard 2gb VRam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Ryan
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:03:
[...]

Had er eigenlijk nog niet bij stil gestaan dat het verticaal even hoog is als een 27" :) Heb nu zo'n monitor en wil wel wat groters maar ik denk dat, voor mijn gebruik, een 30" meer impact zal hebben. Wel een mooi scherm verder!
Was zelf ook niet echt op de hoogte van de verschillende formaten en ratios.
Deze site kan handig zijn om een indruk te krijgen.

http://www.displaywars.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Ook mijn scherm zou onderweg moeten zijn. Het lijkt dus geen prijsfout te zijn waardoor ik het topic alvast maar sluit. Eventuele discussies over de monitor mogen in een apart topic. En dan wel hier Videokaarten & Beeldschermen

[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 13-01-2015 11:36 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.