Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Androidtelefoon voor mijn studerende dochter
Wat is je budget?
Ergens tussen de 100 en 200 EUR
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Geen specifieke software, gewoon wat standaard studentendingetjes (Whatsapp, facebook)
Wat heb je zelf al gevonden?
Een aantal jaar geleden had ze een Sony Xperia Ray. Dit vond ze een geweldig apparaat. Lekker klein (3.3 inch scherm), goede resolutie, goed beeld, redelijk snel (voor single core), maar op den duur had ze last om de apps te updaten.
Daarna (eind 2013) is ze overgestapt naar een Samsung S3 mini. Toch een van de "kleinere" modernere telefoons. Belangrijk hierbij was mijn advies om te kiezen voor een Multi-core (in dit geval dual core) en om voor 1 GB intern geheugen te gaan. Alleen de S3 mini begint af en toe vreemd te doen en valt geregeld weg (scherm zwart en reageert dan niet) of start soms niet op. Ze heeft haar vertrouwen in deze smartphone verloren en wil eigenlijk ook geen Samsung meer.
De Samsung S3 mini is eigenlijk wel het maximale qua grootte (fysiek formaat van de behuizing) wat ze zou willen (Lengte 122,55mm; Breedte 63mm; Hoogte 9,85mm).
Welke vragen heb je hier nog over?
Kijkende binnen de pricewatch naar Multi core Smartphones met Android en ook gekeken naar lengte, breedte en zo blijven er alleen maar Samsungs over. De Samsung S4 mini zou misschien dan nog net kunnen mbt formaat en prijs. Maar omdat ze voorlopig even het vertrouwen in Samsung kwijt is vraag ik me af wat er nog meer in het kleinere segment te vinden is.
Wensen:
Android 4.2 of hoger (liefst 4.4)
Minimaal 1 GB intern geheugen
Minimaal 8 GB opslaggeheugen
Multi core processor, liefst vanaf 1 GHz per core
Mini-SD card extra toe te voegen
Schermresolutie minimaal 400x800
Schermgrootte maakt niet zo uit (minimaal 3,3 inch, maar zeker niet te groot)
Accuduur: Redelijk studentenactief voor een complete studentendag
Formaat: Liefst kleiner dan een Samsung S3 mini (Lengte 122,55mm; Breedte 63mm; Hoogte 9,85mm)
Budget: 100 tot ong 200 EUR.
Ze staat ook open voor telefoons van Chinese makelij, maar we hebben hier nog niet veel kennis en ervaring in.
Ik zoek een?
Androidtelefoon voor mijn studerende dochter
Wat is je budget?
Ergens tussen de 100 en 200 EUR
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Geen specifieke software, gewoon wat standaard studentendingetjes (Whatsapp, facebook)
Wat heb je zelf al gevonden?
Een aantal jaar geleden had ze een Sony Xperia Ray. Dit vond ze een geweldig apparaat. Lekker klein (3.3 inch scherm), goede resolutie, goed beeld, redelijk snel (voor single core), maar op den duur had ze last om de apps te updaten.
Daarna (eind 2013) is ze overgestapt naar een Samsung S3 mini. Toch een van de "kleinere" modernere telefoons. Belangrijk hierbij was mijn advies om te kiezen voor een Multi-core (in dit geval dual core) en om voor 1 GB intern geheugen te gaan. Alleen de S3 mini begint af en toe vreemd te doen en valt geregeld weg (scherm zwart en reageert dan niet) of start soms niet op. Ze heeft haar vertrouwen in deze smartphone verloren en wil eigenlijk ook geen Samsung meer.
De Samsung S3 mini is eigenlijk wel het maximale qua grootte (fysiek formaat van de behuizing) wat ze zou willen (Lengte 122,55mm; Breedte 63mm; Hoogte 9,85mm).
Welke vragen heb je hier nog over?
Kijkende binnen de pricewatch naar Multi core Smartphones met Android en ook gekeken naar lengte, breedte en zo blijven er alleen maar Samsungs over. De Samsung S4 mini zou misschien dan nog net kunnen mbt formaat en prijs. Maar omdat ze voorlopig even het vertrouwen in Samsung kwijt is vraag ik me af wat er nog meer in het kleinere segment te vinden is.
Wensen:
Android 4.2 of hoger (liefst 4.4)
Minimaal 1 GB intern geheugen
Minimaal 8 GB opslaggeheugen
Multi core processor, liefst vanaf 1 GHz per core
Mini-SD card extra toe te voegen
Schermresolutie minimaal 400x800
Schermgrootte maakt niet zo uit (minimaal 3,3 inch, maar zeker niet te groot)
Accuduur: Redelijk studentenactief voor een complete studentendag
Formaat: Liefst kleiner dan een Samsung S3 mini (Lengte 122,55mm; Breedte 63mm; Hoogte 9,85mm)
Budget: 100 tot ong 200 EUR.
Ze staat ook open voor telefoons van Chinese makelij, maar we hebben hier nog niet veel kennis en ervaring in.