Hallo,
ik heb een paar jaar geleden een HTPC gebouwd die al die tijd al trouw dienst doet...
(Bij nakijken nu blijkbaar al 7 jaar, ben er zelf van verrast
)
Maar ik zou deze nu willen upgraden om meerkanaals audio te ondersteunen (5.1/7.1), 4K output en misschien ook H265 (HEVC) decoding.
Huidige config:
CPU: AMD X2-5000
Moederbord: GA-MA69GM-S2H (AMD 690G chipset)
Kast: Antec Fusion Black EC mATX 430W
Koeling: Scythe Ninja Mini Heatpipe en gekoeld door 2 12cm kastventilatoren.
Geheugen: 2GB (Kingston DIMM 2GB DDR2 800 (PC6400) CL5 (kit van 2x1GB) (KVR800D2N5K2/2G))
Draait op Windows 7 64-bit en ik gebruik momenteel Windows Media Center (omdat mijn vrouw hiermee overweg kan)
Deze config doet het goed, maar dit zijn mijn huidige beperkingen:
De HDMI audio out van de AMD 690G is beperkt tot stereo wat serieuze limitaties met zich meebrengt. ik gebruik nu dus de optische SPDIF van het moederbord om 5.1 te ondersteunen.
Ik dacht eraan om deze HTPC uit te breiden met een externe GFX card om zo rond deze beperking te werken en dan direct ook de stap te maken naar een kaart die 4K / HDMI2.0 / HEVC ondersteund.
Hebben jullie adviezen voor een GPU die deze noden kan (liefst passief gekoeld?)
Audio 5.1 / 7.1
4K output
HDMI2.0 / HDCP2.2
HW Coded support voor H264 / H265/HEVC
Graag jullie mening...
ik heb een paar jaar geleden een HTPC gebouwd die al die tijd al trouw dienst doet...
(Bij nakijken nu blijkbaar al 7 jaar, ben er zelf van verrast
Maar ik zou deze nu willen upgraden om meerkanaals audio te ondersteunen (5.1/7.1), 4K output en misschien ook H265 (HEVC) decoding.
Huidige config:
CPU: AMD X2-5000
Moederbord: GA-MA69GM-S2H (AMD 690G chipset)
Kast: Antec Fusion Black EC mATX 430W
Koeling: Scythe Ninja Mini Heatpipe en gekoeld door 2 12cm kastventilatoren.
Geheugen: 2GB (Kingston DIMM 2GB DDR2 800 (PC6400) CL5 (kit van 2x1GB) (KVR800D2N5K2/2G))
Draait op Windows 7 64-bit en ik gebruik momenteel Windows Media Center (omdat mijn vrouw hiermee overweg kan)
Deze config doet het goed, maar dit zijn mijn huidige beperkingen:
De HDMI audio out van de AMD 690G is beperkt tot stereo wat serieuze limitaties met zich meebrengt. ik gebruik nu dus de optische SPDIF van het moederbord om 5.1 te ondersteunen.
Ik dacht eraan om deze HTPC uit te breiden met een externe GFX card om zo rond deze beperking te werken en dan direct ook de stap te maken naar een kaart die 4K / HDMI2.0 / HEVC ondersteund.
Hebben jullie adviezen voor een GPU die deze noden kan (liefst passief gekoeld?)
Audio 5.1 / 7.1
4K output
HDMI2.0 / HDCP2.2
HW Coded support voor H264 / H265/HEVC
Graag jullie mening...