Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wij hebben hier een citrix omgeving (xenapp) waarop al onze werknemers inloggen via thinclients. Nu heeft één van onze klanten gevraagd of het mogelijk is dat werknemers ook verbinding maken naar hun omgeving via vmware view. Op de website van vmware zelf vind ik niet meteen (of ik zou slecht in zoeken moeten zijn vandaag, krijg alleen maar vergelijkingen tussen citrix en vmware view als resultaat) of de installatie van de vmware view client ondersteund wordt op citrix. Heeft iemand hier reeds ervaring mee?

Tijdmachine | Nieuws trends

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat wil je nu precies? Je wilt de vmware view client installeren op een server waar ook Xenapp op staat?

Waarom denk je dat dit een probleem op gaat leveren? Het is gewoon een stuk clientsoftware. Je kunt ook vanaf een Xenapp server een RDP sessie starten naar een ander systeem.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• ieperlingetje
  • Niet online
Sommige software werkt niet altijd optimaal met citrix omgevingen, vooral als het hardware direct wil aanspreken (zoals randapparatuur), en ik kan nu eenmaal niet op goed geluk gaan proberen of de software werkt of dat de omgeving crasht omdat er een conflict optreed, vandaar dat ik eerst wou weten of er mensen waren die hiermee reeds ervaring hadden.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nogmaals, wat wil je nu gaan doen?

Wil je de VMWare view client aan gaan bieden vanaf een Xenapp server, of de VMWare view agent gaan installeren op een Xenapp server?

Ik vermoet dat je rechtstreeks vanaf de thin client een View sessie wilt starten naar een server, in je topicstart heb je het echter over de View client die je wilt gaan installeren op Xenapp.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• ieperlingetje
  • Niet online
Sorry voor de onduidelijkheid, Ik wil de view client installeren binnen citrix. Op die manier moeten de gebruikers binnen citrix dan kunnen connecteren naar andere servers via de vmware view client.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Daar is meer dan genoeg info over te vinden:

[url=Ihttp://www.vmware.com/files/pdf/Citrix-XenApp-VMware-View-ThinApp.pdf]Integrating VMware View and VMware ThinApp with Citrix[/]

Aangezien het geneste sessie gaan worden, zal de performance niet optimaal zijn. Informatie tussen de view agent en view client zullen eerst verstuurd moeten worden naar de Xenapp server, en vervolgens via ICA naar het end-user-device.

Het zou ook zeker mijn voorkeur niet hebben (al was het maar om de extra licentiekosten). Als men toch perse een view connectie wil, dan zou ik deze buiten de huidige Xenapp omgeving laten lopen door middel van het plaasten van extra View Connection servers.

• ieperlingetje
  • Niet online
Bedankt voor de pdf, ik zal die eens doornemen. Wat geneste sessies betreft ben ik mij bewust van de performance verliezen, maar die situaties hebben we nu ook al (RDP's die binnen citrix draaien en zelfs citrix sessies binnen citrix) en dat valt allemaal wel mee.

Pagina: 1