Virtuele machine ander IP adres?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:49
Ik zoek een manier om op mijn virtual machine (Windows 7 of Windows 8 maakt me niet uit) een andere IP adres te krijgen dan op mijn host.

Heb al wat gezocht, en oa OpenVPN geprobeerd, maar op sites zoals WhatIsMyIP bleken we toch nog altijd dezelfde te hebben.

Liefst gratis natuurlijk, is maar voor sporadisch gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 19:41

DarkSide

theres no place like ::1

Je virtuele machine zal altijd een ander IP hebben dan je host.
Maar zal waarschijnlijk wel gebruik maken van de zelfde internetverbinding (via je host) en dat IP adres is altijd hetzelfde.
Kijk maar op een andere fysieke machine op whatsmyip die zal het zelfde IP van je ISP hebben,

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-07 16:04
Heb je een reguliere (consumenten)aansluiting dan krijg je waarschijnlijk voor al je PC's, physiek of virtueel, hetzelfde externe adres. Met een zakelijke aansluiting heb je vaak wel de mogelijkheid om meerdere IP adressen te hebben.
Ook moet de router het toestaan dat je meerdere IP adressen op 1 aansluiting hebt maar dat is meestal geen probleem, tenzij anders ingesteld door de netwerkbeheerder.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-07 22:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Satangel schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:08:
Ik zoek een manier om op mijn virtual machine (Windows 7 of Windows 8 maakt me niet uit) een andere IP adres te krijgen dan op mijn host.
Dus een command prompt geeft hetzelfde IP adres als uitvoer bij 'ipconfig'?
Heb al wat gezocht, en oa OpenVPN geprobeerd, maar op sites zoals WhatIsMyIP bleken we toch nog altijd dezelfde te hebben.
Zoals hierboven, dat is ook logisch. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Network_Address_Translation voor waarom.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 08:38
Hero of Time schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:22:
Zoals hierboven, dat is ook logisch.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, als TS een VPN legt vanaf z'n VM, en daar al z'n verkeer (voor de VM) doorheen routeert, heeft die een ander extern adres dan z'n host.

Hoewel TS niet geheel duidelijk is, lijkt me dat dat is wat hij wil.

Was het een eigen OpenVPN setup, of een commerciele dienst? Die laatste zijn erop gemaakt (qua config) om alles over de VPN te routen, als je het zelf doet zul je ervoor moeten zorgen dat OpenVPN de remote host ook als default gateway gebruikt (redirect-gateway).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:49
Thralas schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:08:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar, als TS een VPN legt vanaf z'n VM, en daar al z'n verkeer (voor de VM) doorheen routeert, heeft die een ander extern adres dan z'n host.

Hoewel TS niet geheel duidelijk is, lijkt me dat dat is wat hij wil.

Was het een eigen OpenVPN setup, of een commerciele dienst? Die laatste zijn erop gemaakt (qua config) om alles over de VPN te routen, als je het zelf doet zul je ervoor moeten zorgen dat OpenVPN de remote host ook als default gateway gebruikt (redirect-gateway).
Hero of Time schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:22:
[...]

Dus een command prompt geeft hetzelfde IP adres als uitvoer bij 'ipconfig'?
Gebruik momenteel de gratis OpenVPN met de vpnbook-euro2-udp25000.ovpn config, en het lijkt te werken. Whatismyip geeft aan in Romenië te zitten op de client, op de host zit ik gewoon in België.

Bij ipconfig geeft ie verschillende IP adressen, 1 op hetzelfde subnet als de host, de andere is 10.10.0.46.

Ik zit wel niet thuis momenteel, dus weet niet welke aansluiting hier van toepassing is (kan zakelijk zijn, en dat het daarom werk)

[ Voor 6% gewijzigd door Satangel op 09-01-2015 12:20 ]

Pagina: 1