Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 07:54
Goedendag,

Ik zit met een probleempje. Als ik vanuit excel 2010 een blad wil printen naar pdf (niet opslaan als) via adobe acrobat x dan is het functie veld boven in excel daarna "leeg". De velden in de sheet zijn gewoon gevuld, maar als je dan een in het functie veld kijkt dan lijkt het leeg. Maak je het functie veld groter dan zie je het staan op regel 5 of zo. Als je dan 1 teken weg "backspaced" dan reset de positie van het veld weer naar boven. Dit geldt voor elk veld.

Dus, na printen naar pdf, functie veld lijkt "leeg" maakt niet uit welk veld je aan klikt.
Na wijzigen van 1 ding het het functie veld is het daarna bij elk veld weer normaal zichtbaar.

Het lijkt dus op een soort visuele bug, maar voor iemand die meestal het functie veld bekijkt is dat een best lastige bug als ik nog andere delen van de sheet naar pdf moet printen. Ik heb de zelfs windows al opnieuw installed en daarmee ook office en adobe, maar dat loste het niet op. Op google kan ik er niets over vinden. Iemand een idee?

Edit:
Herinstallatie was toevallig, de harde schijf was gecrashed en er moest een nieuwe in.

[ Voor 4% gewijzigd door ye-roon op 09-01-2015 11:20 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Kan je een paar screenshots toevoegen van wat er gebeurd? Het is mij nu niet helemaal helder wat er precies gebeurd, een paar plaatjes kan dat vast verduidelijken.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Okay, we hebben het weten te reduceren tot het volgende. Het probleem gebeurd alleen als we een grafiek maken en die grafiek printen via adobe acrobat.

Screenshots:

Random tabel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dp4UVHs.png

Ga naar Insert > Scatter, kies een leuke vorm:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B5rCc8C.png

Kies bij het printen voor Adobe PDF en klik print, kies daarna een locatie om het op te slaan.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5LRQ93C.png

Sluit de PDF of (of minimaliseer) ga terug naar Excel. De functie balk lijkt leeg, maar als je het groter maakt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OQzGATD.png

Het aantal regels dat het naar beneden staat is random, soms 5, soms meer zoals in het screenshot.

Echter zet je de cursor in het functie veld dan zie je wel dat hij op het vierde character staat. Zodra je backspace in drukt dan staat het ook weer boven aan, dit geldt daarna voor alle velden.

Het is dus een puur visuele bug.

Als excel.exe blijft draaien gebeurt dit niet voor elke andere grafiek die je daarna print. Het is puur de eerste. Sluit je excel af en probeert het opnieuw, dan heb je weer deze bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
We zijn nu een week verder, ik denk dat ik deze wel even omhoog mag bonjouren, toch?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:14

TommieW

Numa numa.

Kan je niet gewoon opslaan als --> .pdf doen?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Printen werkt niet goed met grafieken. Plus de kwaliteit is minder dan met printen naar. Dus vandaar deze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik krijg het niet nagespeeld met excel 2010 / acrobat X. Wat mijwel opvalt in je laatste schermafdruk is dat er ook geen selectiekader te zien is rondom een cel. Wat gebeurt er al je expliciet een cel selecteert. Blijf je dan die rare weergave houden?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1