Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:24
Ik heb net een set B&W CM9 speakers aangeschaft in combinatie met een Rotel RA-1570 versterker. Dit zou mooi moeten klinken, echter om CD's af te spelen heb ik nu een 15 jaar oude DVD speler eraan hangen. Het klinkt nu voor geen meter !

Wat een kwalitatief goede CD Speler waarbij de hele set tot zijn recht komt? Er hoeven totaal geen extra's op te zitten (zoals USB ingang) als de kwaliteit maar goed is. Mijn budget is zeer beperkt.

Ik zie bv Denon DCD-520 voor 129 euro en de Denon DCD-2020 voor 2199 euro. Iemand tips voor een goede speler voor 200 - 250 Euro?

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:51
Ik zou in de richting van een Marantz CD5005 gaan kijken, online wel te vinden voor 250,-

Het beste is natuurlijk beluisteren in je eigen systeem.

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11 12:49
de Denon DCD-720 AE is ook een mooie voor rond die prijs
(ben er zelf erg tevreden over)

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Voor perfect geluid blijft er maar 1 over...
pricewatch: Yamaha CD-S300

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-11 09:00

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik zou eens kijken op audio-markt.de of er daar niet iets leuks tussen staat. Vaak is er in de markt veel 2de hands te koop wat nog zeer goed is en wat voor een schappelijke prijs te koop aangeboden wordt. Ik zelf een Marantz SA15 staan te koop die is alleen net iets boven je budget. Mocht je hier interesse in hebben dan mag je mij een PM sturen en wellicht kan ik je verder helpen.
Verder is het ook heel belangrijk om te luisteren daar je wel wil weten of de CD speler bij je set past, niet alles klinkt namelijk goed op elke set. Dus misschien zijn er audio zaken waar je kan luisteren naar verschillende sets.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
KingTenteehje schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:35:
Verder is het ook heel belangrijk om te luisteren daar je wel wil weten of de CD speler bij je set past, niet alles klinkt namelijk goed op elke set.
Een CD speler met een geheel eigen klank dus. Okay dan.

Nickname does not reflect reality

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Brad Pitt schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:23:
[...]

Een CD speler met een geheel eigen klank dus. Okay dan.
ja het probleem is dat cd spelers een heel andere beleving kunnen geven op andere apparatuur. Ik heb er zelf heel wat beluisterd en uiteindelijk heb ik er een gevonden welke goed klonk op mijn set.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
KingTenteehje schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:24:
Ja het probleem is dat cd spelers een heel andere beleving kunnen geven op andere apparatuur. Ik heb er zelf heel wat beluisterd en uiteindelijk heb ik er een gevonden welke goed klonk op mijn set.
Mijn eerste voorzichtige assumptie is dat dat geen goedkope speler is.

Tweede assumptie is dat luistertest niet blind was.

Derde assumptie is dat het klankverschil zich voornamelijk tussen de oren afspeelde (pun intended).

Nickname does not reflect reality

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Brad Pitt schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:31:
[...]

Mijn eerste voorzichtige assumptie is dat dat geen goedkope speler is.

Tweede assumptie is dat luistertest niet blind was.

Derde assumptie is dat het klankverschil zich voornamelijk tussen de oren afspeelde (pun intended).
je hebt helemaal gelijk dat "geluid" en "beleving" tussen de oren zit. Ik zal de laatste zijn die dat zal tegen spreken. Mijn intentie is dan ook om mensen het apparaat te laten luisteren op hen eigen set. Mijn probleem is dat ik mensen niet onnodig iets wil laten betalen wat ze uiteindelijk niet willen.
Verder de speler is in nieuwestaat inderdaad niet goedkoop, maar ik gebruik hem niet meer en wil hem voor een zachte prijs weg doen om daar iemand blij mee te maken, en dan praat ik niet over een 3 dubbele prijs van wat de TS wil betalen. Ik heb het apparaat niet meer in gebruik en dan doe ik hem liever aan iemand weg die er intens van kan genieten dan dat ik hem hier heb staan en niks doet.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-11 13:24
Voor je geld gaat uitgeven aan een ander apparaat.... heb je die dvd-speler analoog (dus met wit en rood tulpstekkertje) aangesloten? Je Rotel heeft namelijk ook digitale inputs en volgens mij geen heel slechte D/A-converters aan boord. Als je hem niet digitaal (coax of optisch) hebt aangesloten, zou ik dat eerst eens proberen. Wellicht lost dat je probleem al op.

Punctuality is the politeness of kings

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Iedere willekeurige CD speler met een digitale uitgang voldoet.
Een 0 is een 0 en een 1 is een 1, uit welk apparaat die komen hoor je niet, behalve via placebo effecten, zie boven.
Technisch is het natuurlijk een tweekanaals 44.1 kHz stream met een resolutie van 16 bits per sample.
De clock related jitter war kan beginnen...

[ Voor 31% gewijzigd door Henk007 op 10-01-2015 00:54 ]

• dreamscape
En dus voldoet zijn oude dvd-speler ook.
Ervan uitgaande dat die een digitale uitgang heeft en we die clock related jitter war inderdaad even buiten beschouwing laten.

(en laten we andere discussies over het feit dat mischien toch niet iedere 0 een 0 is en niet iedere 1 een 1 ook maar even zitten - anders begrijp ik weer niet waarom mijn veel te dure geluidskaart mooiere nulletjes en eentjes kan uitspugen dan mijn on-board chipje)

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

dreamscape schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:44:
Voor je geld gaat uitgeven aan een ander apparaat.... heb je die dvd-speler analoog (dus met wit en rood tulpstekkertje) aangesloten? Je Rotel heeft namelijk ook digitale inputs en volgens mij geen heel slechte D/A-converters aan boord. Als je hem niet digitaal (coax of optisch) hebt aangesloten, zou ik dat eerst eens proberen. Wellicht lost dat je probleem al op.
Persoonlij zou ik niet iets aanlsuiten via optisch want dat neemt een hele hoop van de kwaliteit weg, en ook al zijn het 0 en 1tjes maar ik nodig je graag hier uit om je het verschil te laten horen. Zoals ik al eerder heb aangegeven moet je gewoon verschillende apparaten beluisteren en ook met verschillende aansluitingen om te bepalen wat "jij " mooi vind klinken, en vooral niet vooraf vragen naar de prijs, want dat kan je keuze beinvloeden (vaak duurder moet wel beter klinken maar dat is niet zo)

• dreamscape
Voordat we een heel high-end discussie gaan voeren met welhaast religieuze argumenten: TS heeft een leuke set gekocht en het geluid van zijn speler valt hem nu tegen. Hij vraagt om een oplossing. Ik draag hem een heel simpele oplossing aan waarmee hij in ieder geval eens kan proberen of dat helpt. Ik denk niet dat een optische aansluiting een 'hele hoop van de kwaliteit' van zijn 15 jaar oude dvd-speler wegneemt. Zeker als je bedenkt dat de D/A-converter in die Rotel waarschijnlijk een stuk beter is dan die in zijn 15 jaar oude dvd-speler.

Overigens heb ik zeker niet aangeraden om een optische input te gebruiken. Ik had het slechts over digitaal. Ik kan TS derhalve adviseren: heeft je dvd-speler een coax-output, gebruik die dan. Om het te testen kun je zelfs de helft van je rood/witte tulp-kabeltje gebruiken, als je maar aan beide zijden dezelfde kleur pakt. Als het werkt, kun je er altijd nog een betere kabel tussen duwen.

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

dreamscape schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 01:07:
Voordat we een heel high-end discussie gaan voeren met welhaast religieuze argumenten: TS heeft een leuke set gekocht en het geluid van zijn speler valt hem nu tegen. Hij vraagt om een oplossing. Ik draag hem een heel simpele oplossing aan waarmee hij in ieder geval eens kan proberen of dat helpt. Ik denk niet dat een optische aansluiting een 'hele hoop van de kwaliteit' van zijn 15 jaar oude dvd-speler wegneemt. Zeker als je bedenkt dat de D/A-converter in die Rotel waarschijnlijk een stuk beter is dan die in zijn 15 jaar oude dvd-speler.

Overigens heb ik zeker niet aangeraden om een optische input te gebruiken. Ik had het slechts over digitaal. Ik kan TS derhalve adviseren: heeft je dvd-speler een coax-output, gebruik die dan. Om het te testen kun je zelfs de helft van je rood/witte tulp-kabeltje gebruiken, als je maar aan beide zijden dezelfde kleur pakt. Als het werkt, kun je er altijd nog een betere kabel tussen duwen.
Ik ben het helemaal met je eens, en ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat hij eerst andere opties moet proberen alvorens hij over gaat naar een ander cd speler die hem veel geld kost, en niks brengt. Audio is niks anders dan eigen beleving. Je kan nog zo een dure set beluisteren, maar als hij niks aan je eigen beleving toevoegt dan is het weg gegooid geld. Sommige mensen vinden een goedkope set beter klinken dan een dure set. Het belangrijkste is dat je eigen beleving goed is, en daarom is het goed dat er mensen zijn die verschillende opties aanbieden en aankaarten _/-\o_

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eensch met mijn voorgangers± de boel gewoon eens digitaal aansluiten. Brengt vaak veel verbetering. Heck, ik heb mijn Denon DCD-520AE (prima speler overigens :) ) ook digitaal op mijn Denon AVR2311 hangen. Analoog (met gebruik van goede interlinks) klonk op zich prima, maar ik mistte her en der wat detail. Toen digitaal aangesloten en presto, daar was het :)

Dat gezegd hebbend: Die DCD-520 reageert een stuk vlotter op CD's dan mijn bluray speler (ook een Denon), of willekeurig welke andere DVD speler. SImpleweg omdat er een stuk minder software in zit :)

Overigens kan die DCD-520 niet echt tippen aan de (half vintage) Pioneer PD7700 die ik op zolder heb staan. Maar dat is dan ook een speler van een heel ander kaliber. Die staat analoog aangesloten en klinkt zelfs met standaard tulpkabels voortreffelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:24
dreamscape schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 01:07:

Prima tip! De DVD speler heeft inderdaad een digitale coax uitgang. Die heb ik, na activering in de setup, werkend gekregen. Het display van de versterker geeft nu aan: 44.1K PCM. Ik hoor geen vervorming meer. Een speler met optische uitgang zou mogelijk nog beter klinken, dit hoeft geen grote investering te zijn. De denon dcd-520 voldoet dan al (of een 2e handsje)
Ik heb wel een ander probleem. Ik vind het te vermoeiend klinken, zeker op een hoger volume. Ik zal iets aan de akoestiek moeten doen. Ik heb nauweliijks muur en raam bekleding, marmeren vloer en leren en glazen meubels.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Optische of coaxiale digitale uitgang maakt niks uit. Signaal is digitaal.
Vermoeiend klinken: je hebt de set net. Kan ook zin dat je daar aan moet wennen. Maar akoestiek wat aanpassen kan daar verandering in brengen idd. Kan, hoeft niet natuurlijk. Maar zo te horen kan het iig geen kwaad ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1