Vraag over Sonos speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-12-2025
Beste tweakers,

Alvast excuus als dit topic niet hier hoort maar hopelijk kunnen jullie een duidelijk antwoord geven op mijn vraag. Ik heb al het een en ander opgezocht maar ik heb nog steeds geen antwoord gevonden of dit nu mogelijk is.

Ik ben aan het kijken voor een Sonos speaker (voorkeur gaat eerst uit naar de Sonos Play).

Nu weet iedereen dat laptop speakers niet ideaal zijn en niet geweldig, dus wilde ik de Sonos hiervoor gebruiken. Is het mogelijk als ik op mijn Macbook of wat voor computer dan ook op Youtube of gewoon muziek luistert dat dit dan gestreamd wordt naar de Sonos speaker zodat ik deze gewoon als externe speaker wordt gebruikt.

Dus dat al het geluid wat ik ook afspeel op mijn computer of laptop op de Sonos te horen is?
Want op internet staat wat ik erop uit kan maken dat je enkel de diensten die hun aanbieden met de bijhorende Sonos app kunt afspelen, dus echt enkel muziek. Maar wil het dus gewoon altijd als Externe speaker gebruiken.

Hopelijk heeft iemand een antwoord.
Alvast bedankt.

Gr. Eli

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-12-2025
Excuus, kan iemand mijn topic verwijderen of verplaatsen naar Ervaringen met Sonos.
Dit zie ik nu net staan, nogmaals excuus.

Graag hoor ik ervan!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Als externe speaker is niet mogelijk. Als je iets wil stream kan de sonos play dat zelfstandig. De speaker heeft daar wel een internetverbinding voor nodig. Dat kan op 2 manieren:

1. Met een netwerkkabel (niet vanuit je laptop maar vanuit de router of een switch)
2. Met de Sonos Bridge, dit apparaat zendt een draadloos internetsignaal uit op de bandbreedte die Sonos heeft gereserveerd voor zijn systemen. Je speaker heeft dan alleen nog een stroomaansluiting nodig.

Besturing van de speaker gaat via je smartphone of desktop met de sonos applicatie. Als het dus puur om streamen gaat van radiozenders of spotify dan werkt dat prima. Je kan geen muziek van youtubevideos afspelen op je speaker. En helaas, dus ook niet gebruiken als externe speaker van je laptop.

Eigenlijk lieg ik een beetje. Via de Sonos Connect kan het wel. Maar die is redelijk aan de prijs. Met de Sonos Connect kun je audio van een willekeurig apparaat in je Sonos-systeem opnemen. Dit werkt met 2 tulpstekkers (de bekende rood/wit).

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:09

Sjaak_Afhaak

Bleh!

kleine correctie: met een play 5 kan het wel. die heeft namelijk een audio-in via 3,5mm jack. met een sonos connect kan het inderdaad ook, maar inderdaad zeer prijzig voor wat het doet. Neem je een connect, dan kun je vervolgens wel alles wat sonos maakt erop aansluiten.

Hier staat tekst

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vraag ondertussen ook hier gesteld in het Sonos ervaringen- en discussietopic.

Deze gaat dus op slot.

Dit topic is gesloten.