DAB+ en USB Autoradio

Pagina: 1
Acties:

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-01 15:47
Beste Tweakers,

Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een auto. Maar hier zit nog een old school autoradio in. Nu wil ik er een nieuwe auto radio in zetten, maar heb hier natuurlijk geen verstand van. Daarom wil ik beroep doen op jullie expertise.

Ik heb me wel geprobeerd in te verdiepen, maar kwam er niet ver mee. Wat ik voor specificaties wil van de autoradio zijn:
  • DAB+
  • Ik moet een parrot CK3100 erop kunnen aansluiten voor handsfree bellen.
  • USB
Ik was hier en daar al rond aan het vragen, maar kreeg een keer te horen dat DAB+ of in de radio zit of extern met een extra kabel moest. Terwijl ik dacht dat het gewoon op de normale kabel verder kon.

Ik had zelf een lijstje gemaakt van een paar autoradio's die deze specificaties hadden. Dus een korte vraag is, welke radio hebben jullie ervaring mee? En welke zouden jullie mij aanraden? Met in gedachten houden de specificaties die ik al eerder heb genoemd.

#ProductPrijsSubtotaal
1Kenwood KDC-BT73DAB€ 197,25€ 197,25
1Pioneer DEH-X6600DAB€ 102,66€ 102,66
1Pioneer DEH-X8500DAB€ 189,-€ 189,-
1Sony CDX-DAB500U€ 108,36€ 108,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 597,27

Mochten jullie andere radio's hebben die jullie beter vinden dan hoor ik die natuurlijk ook graag.

Gr,

FRGert

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 20:55

kevin33

Welkom in Utopia.

Voor DAB(+) heb je wel een speciale antenne nodig trouwens.
Bovendien werkt het lang nog niet overal even goed.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-01 19:54
Volgensmij zitten op (nagenoeg) alle radio's tegenwoordig een "ISO" connector/stekker/adapter. De parrot gebruikt deze om 1. de muziek te muten en 2. zijn audio 'over' de radio te laten gaan.

Ik durf niet te zeggen of dit nou juist in de auto zit of juist in de radio maar je zou even bij van die inbouw zaken kunnen kijken als http://www.carkit-shop.nl/iso2car-stekkers/

(Of je neemt een radio mét hands-free functionaliteit, kan je die parrot weer verkopen)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Lijkt me dat die carkit er gewoon tussen kan.
Die gaan via de Isostekkers dus dat moet geen probleem zijn.

Kijk hier ook eens: Het grote DAB+ digitale radio topic

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 09:11
Die radio's hebben toch allemaal bluetooth? Ik heb juist mijn Parrot vervangen door een Pioneer radio, kwaliteit hiervan was vele malen beter.