Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-08 11:53
Hallo iedereen,

Adinias hier.

Ik heb een discussie met een vriend van me, want hij wil een 4K televisie kopen en wil dan gamen op zijn 4K televisie met zijn GTX 970 en een i7 5820K.

Ik probeer hem duidelijk te maken dat zijn gameprestaties niet geweldig zullen zijn, maar hij denkt dat 30 fps in Crysis 3 in de benchmarks van Tweakers best goed zijn. Maar ik heb zelf ook een GTX 970 en draai het op en Full HD beeldscherm en heb echt snelle prestaties.

Nou probeer ik hem ook aan te raden om bij gamen de resolutie op 2560 bij 1440 pixels te zetten, maar geeft dat nog beeld dat om aan te zien is tijdens het gamen?

Alvast bedankt.

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Gewoon proberen, maar 1440p zou toch een redelijk beeld moeten geven.
Wat moeten al die consolegamers dan met 720p / 900p content want word geupscaled naar 1080p?

Tuurlijk zal het beeld iets minder zijn als 4k, maar het zal mijn inziens echt geen tranendal worden.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-08 11:53
arbraxas schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 07:13:
Gewoon proberen, maar 1440p zou toch een redelijk beeld moeten geven.
Wat moeten al die consolegamers dan met 720p / 900p content want word geupscaled naar 1080p?

Tuurlijk zal het beeld iets minder zijn als 4k, maar het zal mijn inziens echt geen tranendal worden.
Ok. Ik kwam er trouwens achter dat 30 fps op 4K er pas is als je TWEE GTX 970's in SLi hebt...

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou mij ook zorgen maken om input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Dat kan wel kloppen, 4K gaming is gewoon nog teveel gevraagd op dit moment.
Ik merk al dat op 1440p 60fps lastig word met alle eyecandy aan met de laatste spellen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity