Toon posts:

Batterij level onbekend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor een laptop die ik aan het opknappen ben, heb ik een vervangende (passende) nieuwe accu gekocht.

Deze eerst netjes laten opladen in de laptop. De laptop gaf, in tegenstelling tot de oude kapotte accu, nu wel aan "plugged in and charging".

Maar er is geen percentage te zien op hoeveel procent hij al zit. Na uren opladrn heb ik de adapter eruit gehaald om te kijken wat er getoond werd: nog steeds dezelfde melding als hierboven :S

Ik heb de ACPI driver een keer weggehaald, zodat deze vanzelf weer geïnstalleerd wordt (via internet gevonden). Daarna liet ik de laptop op alleen accu leeglopen, in de hoop hem hiermee te calibreren. Een nieuwere BIOS versie is er niet voor dit model (Presario V6660ed). Ook nog alles uitgezet en erafgehaald, daarna 30 seconden op aan/uit knop, etc. Alles nog zonder gewenst resultaat...

Ik wil dus graag het percentage % accu zien, maar heb geen idee wat er loos is. Ook gaat de koeler non-stop volle toeren, ongeacht weinig/veel programma's of een ander schema. Heeft dat ook hiermee te maken, ik heb geen idee?

Hoe kan ik dit goed oplossen?
Bedankt en groeten,

Tijmen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2015 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Help alsjeblieft! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 12:07
Is het een originele accu?

Probeer ook eens een linux livecd en kijk of die wel een percentage aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Imitatie via ReplaceDirect gekocht, van het merk BlueBasic, compatibel met mijn merk en type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:28

Taygeta

KTM 790 Adventure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Software kan ik installeren, maar om onbekende reden laadt de 'toolbar' niet, na meerdere malen proberen.
Nu een vervangende accu van ReplaceDirect gehad, hetzelfde merk, zonder resultaat.
Windows 7 geinstalleerd in plaats van Windows Vista, maar met dezelfde melding: "Aan netstroom, de accu wordt niet opgeladen". Ik begin nu te denken dat het systeem voorrang geeft aan de processen/OS, omdat de ventilator de gehele tijd volle toeren draait, en dus niet wil opladen. De ventilator heb ik al schoongemaakt, dus dat zal het niet zijn. Ik denk erover na om de processor te voorzien van nieuwe koelpasta, zou dat kunnen helpen? Deze draait op stationair 22%, geheugen 800mb van 2gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Het kicken van je topic binnen 24 uur wordt niet gewaardeerd op Tweakers!
Heb je de reactie van Moning2 al geprobeerd? Met een Linux live CD sluit je problemen met het OS uit.

Het zou mij niet verbazen als dit nooit iets gaat worden. Een laptopaccu is wat meer dan zomaar een paar batterijen in een stukje plastic. Er zit ook aardig wat elektronica in om het een beetje veilig te houden. Vaak zorgt die elektronica er ook voor dat third party accu's niet werken.

Mij lijkt de beste optie om een ander merk accu te proberen. De elektronica in dit merk en model accu kan dus (blijkbaar) het percentage niet doorgeven aan het OS. Als je er zeker van wil zijn dat het werkt, zou je een originele accu moeten kopen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Pagina: 1