Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

probleem met NUUO miniNVR IP camera server

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-11 21:13
Aangezien ik dit niet per se onder een andere categorie kon plaatsen doe ik het hier even.

Op mijn vriendin haar bedrijf hebben ze van die IP camera's hangen van Axis, gekoppeld aan een NUUO miniNVR (nv-2040 even uit m'n hoofd met 2 hdd bays). Opzich een mooi systeempje, je kan er 4 camera's aan koppelen en het servertje heeft een karrevracht aan mogelijkheden met raid-0-1-5 en noem het maar op. We hebben allemaal een appje op onze telefoons waarmee we op de server in kunnen loggen en de camera's kunnen bekijken en het apparaat neemt dus ook op.

Sinds een tijdje had het systeem wat kuren en kon je soms geen verbinding krijgen met de server.

Het was allemaal wat houtje-touwtje aangesloten en veel oude bekabeling dus heb ik de moeite genomen om alle bagger te vervangen door CU cat6 kabels en alles deugdelijk aan te sluiten.

Het was me daarvoor al opgevallen dat toen ik de HDD die er in zat van bay 1 naar bay 2 had verplaatst, dat het plotseling wel weer werkte (in de zin dat we via de app weer beeld kregen). Zo nu en dan viel het echter weer uit.

Na wat meer onderzoek (inloggen op de server) kwam ik er achter dat volgens het apparaat alles goed zou moeten werken. Er waren echter wel 2 zaken die mijn aandacht trokken. Volgens het apparaat was de hdd vrijwel vol (zit een 1TB seagate barracuda 7200rpm in) en dat terwijl hij volgens de instellingen zou moeten recyclen (oftewel, je kan maar X dagen terug kijken omdat hij daarna weer opnieuw begint met opnemen over de oude data heen).

In het logbestand kwam ik niks spannends tegen behalve dat hij aangaf dat er een SMART value overschrijding had plaatsgevonden (lekker vaag, zijn tig parameters die dat kunnen veroorzaken).

Ik vermoed dus dat de HDD op zijn laatste pootjes loopt maar ik vind het wel erg raar dat je daardoor ook geen beeld meer kan krijgen op de camera's. Meestal krijg je ineens geen verbinding meer met de server (can't connect of no camera's of hij blijft gewoon hangen in het loading screen) via de app maar ook als ik dan via een pc probeer in te loggen op de server doet hij het niet. Als ik vervolgens de hdd (hot swappable) eruit trek en van bay wissel of weer terug steek doet hij het soms ineens weer wel op na 5-30 minuten weer er mee te nokken.

Iemand hier die ervaring heeft met dergelijke apparatuur?

Het zit op een Fritz!box ADSL modem/router aangesloten direct en aan die fritzbox zit ook een switch waar de camera's aan zitten.

Nogmaals, enerzijds kan je denken dat het aan het netwerk ligt wellicht maar anderzijds, zodra je wat met de hdd rotzooit, werkt het plotseling weer een kort tijdje perfect.

Adjust non olet, plerumque...

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:01
Misschien dat het systeem zo werkt, dat hij niet de livestreams doorstuurt, maar deze in de cache van de HD wegschrijft en dan pas doorstuurt via internet.
Als de HD dan niet lekker meer werkt kan het wel kloppen dat je soms geen beeld krijgt.

Je zou het kunnen testen door te kijken wat hij doet als er geen schijf inzit of je dan ook verbinding kan maken.
Maar de problemen i.c.m. de S.M.A.R.T meldingen klinken als een slechter wordende HDD iig.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-11 21:13
MaD_co schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:17:
Misschien dat het systeem zo werkt, dat hij niet de livestreams doorstuurt, maar deze in de cache van de HD wegschrijft en dan pas doorstuurt via internet.
Als de HD dan niet lekker meer werkt kan het wel kloppen dat je soms geen beeld krijgt.

Je zou het kunnen testen door te kijken wat hij doet als er geen schijf inzit of je dan ook verbinding kan maken.
Maar de problemen i.c.m. de S.M.A.R.T meldingen klinken als een slechter wordende HDD iig.
Daar zat ik zelf ook aan te denken, zonder HDD doet hij het na een reset wel volgens mij. Wat wel raar is, is dat als hij het zeg maar niet doet, dat hij ook regelmatig geen toegang geeft op het IP van de NUUO server, als ik dan de HDD een paar keer wissel van bay werkt dat ineens weer wel..

Adjust non olet, plerumque...