Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

powerline repeater

Pagina: 1
Acties:

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Om bij een schuur 60m verderop internet te krijgen wil ik gebruik maken van een powerline adapter. Waarbij adapter 1 in huis staat en daar het wifi signaal oppakt en doorzet over het net naar adapter 2 die in de schuur hangt en daar vervolgens wifi ter beschikking stelt.

Nu heb ik aardig gezocht maar ik vind alleen powerline setjes waarbij adapter 1 voorzien dient te worden van een internetkabel waarbij adapter 2 vervolgens wifi kan uitzenden.

Zoek ik verkeerd of heb ik iets over het hoofd gezien?

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:08
Geen idee. Maar waarom niet de 1e powerline adapter in de meterkast (of waar je modem ook staat) erbij prikken met een kabeltje direct naar het modem?

Betrouwbaarheid powerline daargelaten

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Omdat het dan over meerdere groepen zal gaan. Ik heb gelezen dat het dan niet altijd betrouwbaar is. Of geldt dat alleen voor de oudere adapters?

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het antwoord op je vraag:
Dav1d schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:48:
Van de FRITZ!Powerline 540E en 546E weet ik dat het kan (wifi oppikken en herverdelen via wifi en powerline).
De meeste andere wifi-powerline-combi's lijken niet te voorzien in deze functonaliteit.
Dark0z schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:04:
Omdat het dan over meerdere groepen zal gaan. Ik heb gelezen dat het dan niet altijd betrouwbaar is. Of geldt dat alleen voor de oudere adapters?
Probeer het eens, dat is niet per se rampzalig. Wifi oppikken is namelijk ook niet de meest geweldige oplossing.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05
Nu heb ik aardig gezocht maar ik vind alleen powerline setjes waarbij adapter 1 voorzien dient te worden van een internetkabel waarbij adapter 2 vervolgens wifi kan uitzenden.

Zoek ik verkeerd of heb ik iets over het hoofd gezien?
Je hebt iets over het hoofd gezien ja, o.a.
TP-Link TL-PA511KIT
TP-LINK TL-PA6010KIT
Devolo dLAN 650+
Netgear XAVB5101
ZyXEL PLA4201 kit

Feit blijft dat het per huishouden gokken is hoe goed een bepaalde set werkt.
Het blijft vervelend om op de momenten dat je ze nodig hebt erachter te komen dat een reset noodzakelijk is om enigsinds verbinding te krijgen.

Kan je geen geul graven en een kabel leggen?
Wellicht een middagje werk maar jaren lang plezier van en een stabiele 1 Gbit/s verbinding.

[ Voor 130% gewijzigd door andy88 op 09-01-2015 13:39 ]

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lees eens goed andy88, de sets die jij noemt kunnen niet wat Dark0z vraagt.
Pagina: 1