Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies 3d 4k throughput receiver voor 4 ohm speakers

Pagina: 1
Acties:

• Paul_1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-08 13:24
Ik ben van plan mijn TV en Receiver te upgraden en hoop dat jullie mij kunnen helpen bij mijn keuze van de receiver.

Wat wordt aangesloten?

Speakers: JBL SCS 178 speakers, 4 ohm (uit 2007);
Computer : Radeon HD7950 (deze wil ik met HDMI via receiver verbinden naar TV);
Playstation 4 (idem).
Als TV heb ik de Sony 55X8505b op het oog, vanwege de lage input lag en de passieve 4k 3d. Ik twijfel wel nog over een TV in een lagere prijsklasse, omdat ik nergens het verschil kan testen voor 3d. Weet iemand een winkel in Zuid-Limburg of omgeving waar ik het 3d op tv’s kan testen? (alle winkels waar ik kwam zeggen dat ze geen 3d kunnen tonen in de winkel).

De gewenste receiver:

hdmi 2.0 zeker, dhcp 2.2 optioneel aangezien deze standaard niet vast staat en er anders nog geen receivers bestaan , met 4 ohm speakers kan omgaan en zeker 4k 18gb signaal kan doorgeven. Budget maximaal € 400,-.

De receiver heeft neem ik aan geen smartfuncties of netwerkfuncties nodig. De PS4 en TV hebben dat namelijk al en PC wordt ook met HDMI verbonden. De upscaling is van de Sony 55x8505b is erg goed heb ik begrepen, dus ook dat hoeft de receiver niet te doen.

Wat heb ik op het oog?

Ik had in eerste instantie de Onkyo TX NR636 op het oog omdat die hdmi 2.0 en dhcp 2.2 heeft, echter deze heeft helaas geen hmdi 2.0 en dhcp 2.2 op dezelfde hmdi poort heb ik begrepen, en geeft slechts 10.2Gbps i.p.v. het volle 18 Gbps door. Dus dat voordeel is dan meteen teniet gedaan. Verder lees ik nog veel klachten over oververhitting. Ik weet ook niet zeker of deze wel zo geschikt is voor 4 ohm (ook vanwege de snelle oververhitting).

Daarom denk ik nu aan de goedkopere Pioneer VSX 824k of 529k (deze zijn 6Ω). Ik heb het geluid nooit echt hard staan, ik moet altijd met buren rekening houden :-P. Ik neem aan dat 6Ω receiver geen probleem zal zijn bij normaal gebruik?
Eventueel kan ik deze receiver dan over een paar jaar alsnog upgraden naar een echte hdcp 2.2 / hdmi 2.0 receiver of wat de nieuwe standaard ook gaat worden.

Welke zou de betere keus zijn? Onkyo TX NR636, of Pioneer 824k / 529k, of adviseren jullie iets heel anders?

Alvast bedankt voor jullie input.

[ Voor 5% gewijzigd door Paul_1982 op 08-01-2015 23:57 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Een receiver is niet 6 Ohm, een speaker fluctueert in de impedantie over het gehele bereik. Een receiver moet op die dippen in springen. Om die dip op te vangen moet de voeding krachtig genoeg zijn en genoeg reserves hebben. Vandaar dat sommige receivers uit het hogere segment zo'n leuk merkje krijgen dat ze 4 Ohm compatible zijn. Maar dat wil niet zeggen dat een receiver zonder dat kenmerk de speakers niet aan kan sturen.

Echter zegt een nominale impedantie van 4 Ohm eigenlijk niets, het gaat om het laagste punt en die zie ik zo niet door JBL opgegeven. Ik ken speakers die nominaal 8 Ohm zijn die lastiger aan zijn te sturen vanwege dippen dan speakers die nominaal 4 Ohm zijn. En van de andere kent zijn er ook speakers die zelfs zo'n 4 Ohm receiver nog totaal laten instorten. Maar in de praktijk werkt 99% van de 4 Ohm speakers op elk beetje receiver. Ik zie de JBL niet de exotische speaker zijn die bij de ene procent hoort die echt een receiver nodig heeft die 4 Ohm aan kan. Daarbij ga je voor 400 euro volgens mij niet in de segmenten zitten die 4 Ohm speakers op papier aan kunnen.

Tevens schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Paul_1982
Bedankt, ik denk dat ik de knoop ga doorhakken en de VSX 824-K bestel bij Redcoon voor € 239,- .

• Paul_1982
Is besteld :-D