Teufel Ultima 40 Mk2 met een Yamaha R-N301 reciever

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRakker
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06-2023
Hallo,

Ik ben van plan om de Teufel Ultima 40 mk2 zuilspeakers aan te schaffen vanwege de goede prijs kwaliteit verhouding (gebaseerd op reviews). Alleen zoek ik hiervoor nog een goede versterker die hier goed bij past zonder te zwak te zijn voor de speakers en ook niet te duur zonder dat dit een verbetering is van het geluid (met de betreffende speakers).

Ik zoek een?
versterker 2.0 voor Teufel Ultima 40 mk2 speakers. Ik heb geen plannen om meer speakers aan te schaffen dus 2.0 is in principe genoeg, maar is geen eis.

Wat is je budget?
Budget voor de versterker in verhouding met de speakers, maximaal rond de 400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ..
Geluid afspelen van mijn tv, console, Spotify en eventueel pc/laptop. Ik zoek een versterker met Spotify, deze eis vind ik belangrijk omdat ik alle muziek luister op Spotify.

Wat heb je zelf al gevonden?
Wanneer ik op tweakers pricewatch zoek op versterkers 2.0 met Spotify kom ik op eentje uit, namelijk: Yamaha R-N301 Network Stereo Receiver. In principe heb ik alleen 2.0 versterker nodig maar hierdoor heb ik geen keuze in andere versterkers omdat dit de enige 2.0 versterker is met Spotify. Ik zou natuurlijk voor een 2.1 kunnen kiezen voor meer keuze mogelijkheden.

In het kort: welke versterker raden jullie aan voor de Teufel Ultima 40 mk2 speakers?

Alvast bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ondanks dat het de bedoeling is om een 2.0 setup neer te zetten, kun je natuurlijk ook overwegen om toch een surround receiver te kopen. Heb je gelijk de beschikking over alle denkbare aansluitmogelijkheden zoals HDMI. Verder zal het dan stukken eenvoudiger zijn om iets met Spotify te vinden.

Nog een opmerking: speakers kopen op basis van specs of reviews is niet de handigste keuze in mijn ogen. Elk merk/type speaker klinkt anders en smaak qua geluid is persoonlijk. Wat de ene persoon prachtig vindt klinken, vindt jij misschien wel helemaal niets. Ik zou zelf altijd in een hifi-zaak gaan luisteren, vergelijken en selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-07 06:21
S1NN3D schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 07:29:
Ik zou zelf altijd in een hifi-zaak gaan luisteren, vergelijken en selecteren.
Helemaal mee eens! In het geval van Teufel zou ik het nog wel aandurven, ik hoor er erg goede verhalen over. EN je kunt de speakers altijd (ik dacht) 30 dagen thuis luisteren, als je het alsnog niks vindt kun je ze zonder problemen terug sturen.

Verder inderdaad niet specifiek kijken naar 2.0 dan wordt je keuze erg beperkt. Een 5.1 receiver kan ook prima 2.0 werken. Veel van de 5.1 modellen hebben een speciale modus die stereo geluid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRakker
S1NN3D schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 07:29:
Ondanks dat het de bedoeling is om een 2.0 setup neer te zetten, kun je natuurlijk ook overwegen om toch een surround receiver te kopen. Heb je gelijk de beschikking over alle denkbare aansluitmogelijkheden zoals HDMI. Verder zal het dan stukken eenvoudiger zijn om iets met Spotify te vinden.

Nog een opmerking: speakers kopen op basis van specs of reviews is niet de handigste keuze in mijn ogen. Elk merk/type speaker klinkt anders en smaak qua geluid is persoonlijk. Wat de ene persoon prachtig vindt klinken, vindt jij misschien wel helemaal niets. Ik zou zelf altijd in een hifi-zaak gaan luisteren, vergelijken en selecteren.
Ja klopt idd dat er meer keuze is in 5.1 versterkers. Alleen betaal je dan wel voor aansluitingen voor speakers die je nooit zal gebruiken. Mijn gevoel zegt dat als je 350 euro voor een 2.0 versterker betaald of 350 euro voor een 5.1 versterker, heb ik het idee dat die 2.0 kwalitatief beter is.

Klopt idd over het luisteren in een winkel, maar Teufel speakers kan je niet in een winkel luisteren, alleen via de webshop te koop. Deze kan je 8 weken proberen en als het je niet bevalt halen ze de speakers zonder opgegeven reden kosteloos weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02 20:31
Late reactie, maar misschien help ik je toch nog.

Ik heb zelf de Marantz NR1605 aangeschaft. Door de Mediamarkt btw actie, slechts 433,-.
Is een 7.1 versterker, maar de functies die jij zoekt zijn sneler te vinden op een surround receiver heb ik gemerkt. Ik had ook geen behoefte aan meer kanalen dan 2.0/2.1.

Heb deze in combinatie met de Teufel Ultima 40Mk2 en dat gaat als de brandweer. Spotify connect werkt ook als de spreekwoordelijk t**t. Zelfs wifi.
Daarnaast ook nog eens een 2e zone, airplay, bluetooth en dlna. Ook fijn dat het niet zo'n bakbeest is, net onder de 12cm hoog meen ik.

Succes met zoeken en mocht je inmiddels wel wat hebben, laat dat hier ook even weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663611

Ik voel me geroepen te reageren.
Normaal gesproken moet je nooit speakers kopen afgaand op recensies.

Er is een uitzondering. Die uitzondering kun je gerust maken met de Teufel Ultima 40 MK2.
Het is werkelijk NIET TE GELOVEN! Wat zijn deze boxen goed!!!
Ik heb ze nu 2 maand in bezit maar ben nog steeds verschrikkelijk onder de indruk. Ik ben wel wat gewent als Audiofiel maar dit slaat echt alles.

Om kort te gaan....ik wil nooit meer iets anders!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRakker
Ik heb de set zoals beschreven in de titel nu een aantal maanden. Ik heb er geen spijt van en ik geniet elke dag van het geluid. Het geeft een prachtig geluid met een mooie bas voor het geld. Ook vind ik de vormgeving mooi van beide apparaten. Speakers zijn mooi afgewerkt. Ook dat de versterker Spotify ondersteund ben ik erg blij mee. Voor bij elkaar 800 euro een erg goede set. Ook heeft Teufel een super service, bezorging was sneller dan de meeste Nederlandse webwinkels.

[ Voor 14% gewijzigd door DeRakker op 20-03-2015 20:31 ]

Pagina: 1