Audiojack aan de voorkant doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-11-2025
Heb ik iets verkeerd aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/30rs4f5.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Tengri op 08-01-2015 23:12 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:58
Ja, bij alle moderne borden heb je de HD AUDIO stekker nodig, niet de AC97.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Tengri
Xander schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:20:
Ja, bij alle moderne borden heb je de HD AUDIO stekker nodig, niet de AC97.
Dus ik moet die aansluiten in plaats van AC97?

Een ding. HD Audio stekker is niet lang genoeg.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ook niet als je hem niet onder die andere kabel doorhaalt ?

Iperf

• Tengri
Fish schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:38:
ook niet als je hem niet onder die andere kabel doorhaalt ?
Maakt maar paar mm uit. In andere woorden nee :(

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Kan je hem niet anders routen? ATX is een standaard, de locatie van de audio header zit daar dacht ik ook in, kasten houden daar rekening mee met kabellengtes en het zou dus gewoon moeten werken.

Je kan de hele kabel terugtrekken tot aan het front paneel en dan in z'n eentje zo direct mogelijk naar je MB trekken. Als dat ook niet werkt heb je gewoon pech. Aan het plaatje te zien is er geen jumperblock om je aansluiting van HD audio naar AC97' om te zetten. (het lijkt er nu op dat ie achterlangs komt, hij moet voorlangs, anders werkt het inderdaad niet)

[ Voor 9% gewijzigd door johnkeates op 09-01-2015 01:08 ]

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Je kunt altijd nog solderen, beide connectors zitten nl. op dezelfde kabel.

Of koop een verlengkabeltje: hier, hier of hier voor een overzicht.

Manusjes van alles kunnen multitasken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tengri schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:36:
[...]

Dus ik moet die aansluiten in plaats van AC97?
Ja, en als het goed is staat dat ook in de manual van het moederbord.
Een ding. HD Audio stekker is niet lang genoeg.
Daar heeft de pinout bijzonder weinig boodschap aan. Als je wilt dat het werkt zul je de juiste stekker moeten gebruiken. Punt.

Oslik blyat! Oslik!

• Tengri
dion_b schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:08:
[...]

Ja, en als het goed is staat dat ook in de manual van het moederbord.

[...]

Daar heeft de pinout bijzonder weinig boodschap aan. Als je wilt dat het werkt zul je de juiste stekker moeten gebruiken. Punt.
Hoe zou jij het dan aansluiten als die kabel niet lang genoeg is?

• Tengri
0scar schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:50:
Je kunt altijd nog solderen, beide connectors zitten nl. op dezelfde kabel.

Of koop een verlengkabeltje: hier, hier of hier voor een overzicht.
Ok, thanks :)

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-01 09:45
Tengri schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:05:
[...]

Hoe zou jij het dan aansluiten als die kabel niet lang genoeg is?
Niet, want het werkt toch niet. Of natuurlijk met een verlengstukje..

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Tengri
johnkeates schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 01:07:
Kan je hem niet anders routen? ATX is een standaard, de locatie van de audio header zit daar dacht ik ook in, kasten houden daar rekening mee met kabellengtes en het zou dus gewoon moeten werken.

Je kan de hele kabel terugtrekken tot aan het front paneel en dan in z'n eentje zo direct mogelijk naar je MB trekken. Als dat ook niet werkt heb je gewoon pech. Aan het plaatje te zien is er geen jumperblock om je aansluiting van HD audio naar AC97' om te zetten. (het lijkt er nu op dat ie achterlangs komt, hij moet voorlangs, anders werkt het inderdaad niet)
Ik zal het met een verlengstuk proberen. (als ik er een kan krijgen.) Ik hoop dat Nederlandse webshops ze ook hebben.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afhankelijk van moederbord, mijn geval een 990FXA, staat maar 1 van de 2 default ingeschakeld. Voor mijn moederbord werkt default enkel de HD Audio uitgang, via de bios setup kan ik dezel wisselen naar de AC97 uitgang.

Mogelijk zelfde probleem bij jou?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tengri
SinergyX schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:11:
Afhankelijk van moederbord, mijn geval een 990FXA, staat maar 1 van de 2 default ingeschakeld. Voor mijn moederbord werkt default enkel de HD Audio uitgang, via de bios setup kan ik dezel wisselen naar de AC97 uitgang.

Mogelijk zelfde probleem bij jou?
Hm, ik zal even kijken of dat mogelijk is. Ik heb zelf de Asus H97-plus.

• Tengri
Is AC97 qua kwaliteit hetzelfde als HD Audio? Ik wil geen kwaliteit opofferen.

[ Voor 26% gewijzigd door Tengri op 09-01-2015 14:38 ]

• johnkeates
Het maakt niet uit of AC97 hetzelfde is als HD Audio, je hebt de aansluiting niet! En als je een instelling in je BIOS hebt om de output om te schakelen moet je ook de jumpers omzetten om je pinout aan te passen, en die zie ik op je foto ook niet.

Dus probeer niet met een of andere gare niet-oplossing te komen, en route je kabels goed of koop een verlengstuk! :p

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tengri schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:37:
Is AC97 qua kwaliteit hetzelfde als HD Audio? Ik wil geen kwaliteit opofferen.
"Kwaliteit" is exact hetzelfde, namelijk over niet afgeschermde flinterdunne draadjes door je PC.El-crappo dus - sowieso geen front panel audio gebruiken als het je daarom te doen is. Verschil is hoe die zooi aangestuurd wordt. Dat kun je trouwens eenvoudig vinden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_High_Definition_Audio

Tip: voortaan eerst zoeken en dan pas (indien nodig) vragen stellen. Je post hier steeds oneliner-vragen zonder inzet. Dat is op GoT niet de bedoeling.

Oslik blyat! Oslik!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Leg de kabel anders of maak de tie-rip los boven in de kast. Dit moet gewoon kunnen passen. Bij vrijwel alle moederborden zit de aansluiting daar waar de jouwe ook zit, en iedere kast houd daar rekening mee. Misschien als je een hele oude vage kast hebt dat het niet past. Bij iedere kast van de afgelopen paar jaar moet dit werken.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 09-01-2015 17:07 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PilatuS schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:04:
Leg de kabel anders of maak de tie-rip los boven in de kast. Dit moet gewoon kunnen passen. Bij vrijwel alle moederborden zit de aansluiting daar waar de jouwe ook zit, en iedere kast houd daar rekening mee. Misschien als je een hele oude vage kast hebt dat het niet past. Bij iedere kast van de afgelopen paar jaar moet dit werken.
Dit of onderdaad AC97 in je bios kijken, waarom meteen een verlengkabel gaan zoeken als kwaliteit al geen ... uit maakt en het dus gewoon gevalletje 'kast' of 'bios'?
johnkeates schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:02:
Het maakt niet uit of AC97 hetzelfde is als HD Audio, je hebt de aansluiting niet! En als je een instelling in je BIOS hebt om de output om te schakelen moet je ook de jumpers omzetten om je pinout aan te passen, en die zie ik op je foto ook niet.
Dat jumper verhaal komt van jaren geleden, sinds mainstream uefi is gegaan, gaat dat via de bios.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• johnkeates
SinergyX schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:20:
[...]
Dat jumper verhaal komt van jaren geleden, sinds mainstream uefi is gegaan, gaat dat via de bios.
Volgens mij kan de BIOS of UEFI nog steeds niet magisch de pinout veranderen. Het jumperblock had je om de pins anders aan te sluiten, het waren er een stuk of 6. Misschien dat de audio chips nu programmeerbare pinnen hebben en dat de BIOS/UEFI via SPI of SMBus de chip zo programmeert dat de mapping aangepast kan worden in software, maar de laatste keer dat ik AC97 nodig had was dat niet zo, en dat was in het ALC66X tijdperk.

• Tengri
dion_b schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:01:
[...]

"Kwaliteit" is exact hetzelfde, namelijk over niet afgeschermde flinterdunne draadjes door je PC.El-crappo dus - sowieso geen front panel audio gebruiken als het je daarom te doen is. Verschil is hoe die zooi aangestuurd wordt. Dat kun je trouwens eenvoudig vinden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_High_Definition_Audio

Tip: voortaan eerst zoeken en dan pas (indien nodig) vragen stellen. Je post hier steeds oneliner-vragen zonder inzet. Dat is op GoT niet de bedoeling.
Mijn engels is niet zo goed en er zijn heel weining sites in het Nederlands die het goed uitleggen. Ik ben het niet eens dat ik hier alleen oneliner vragen stel maar ik zal meer zelf onderzoek doen zover het kan.

• johnkeates
Ik denk dat het dan tijd is om Engels te leren, bijna alle relevantie informatie is in het Engels, de rest is vaak een slechte vertaling.

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:09
Je heb ook nog vertaalsites op het internet. Altijd handig.

Ik zou ook iets doen aan hoe de kabels door je kast lopen. Dit i.v.m. de luchtcirculatie en koeling in je kast!

[ Voor 72% gewijzigd door jovadca op 09-01-2015 23:42 ]

Pagina: 1