PC met pre-install Duitse W8, makkelijk naar NL ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pico.hq
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-07 22:22
Hoi,

Als ik in Duitsland een PC koop met een pre-install W8, kan ik die dan makkelijk "omkatten" naar de Nederlandse taal? Ik neem aan dat ik er zo een Nederlands toetsenbord aan kan hangen, maar hoe makkelijk raak ik de Duitse taal kwijt ?

De gemiddelde Medion of CSL-PC is in Duitsland nl. 100-150 euro goedkoper dan in Nederland en daar kan Bruin tegenwoordig toch ook weer leuke dingen mee doen ......

** Hebben jullie misschien nog andere tips die ik kan gebruiken, als ik in Duitsland een PC koop?
Een mens is nooit te oud om te leren, niet waar?

Greetings,
Pico.Hq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonievS
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:37
Ik denk dat dit wel voldoet?
http://windows.microsoft....ange-the-display-language

Edit: zo change je de system language als dat is wat je wil: http://www.makeuseof.com/...em-language-in-windows-8/

[ Voor 97% gewijzigd door AnthonievS op 09-01-2015 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 23:18
** Hebben jullie misschien nog andere tips die ik kan gebruiken, als ik in Duitsland een PC koop?
Ja, de toetsenborden hebben een QWERTZ-layout. Geen probleem bij een PC, potentieel lastiger bij een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielWillems
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Hoort dit wel in het Desktop aankoop advies? Misschien hoort in het Windows Clients topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar Windows Clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Thralas schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:35:
[...]

Ja, de toetsenborden hebben een QWERTZ-layout. Geen probleem bij een PC, potentieel lastiger bij een laptop.
Hoezo is dat bij een laptop lastiger? Je stelt je indeling in en klaar. Het is niet zo dat de 'Z' op het toetsenbord een 'Z' genereert als je de indeling op QWERTY zet. Je hebt alleen een 'probleem' als je niet weet waar elk teken zit in de indeling die wij gebruiken en dus telkens op de 'Z' drukt en een 'Z' verwacht, maar een 'Y' krijgt.

Hoe vaak we hier topics hebben gehad van mensen die geen '@' boven de twee kregen, omdat ze de indeling op NL hadden staan... "ja, maar op het toetsenbord staat daar dat teken, waarom zie ik die niet" 8)7

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Hero of Time schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:38:
[...]

Hoezo is dat bij een laptop lastiger? Je stelt je indeling in en klaar. Het is niet zo dat de 'Z' op het toetsenbord een 'Z' genereert als je de indeling op QWERTY zet. Je hebt alleen een 'probleem' als je niet weet waar elk teken zit in de indeling die wij gebruiken en dus telkens op de 'Z' drukt en een 'Z' verwacht, maar een 'Y' krijgt.

Hoe vaak we hier topics hebben gehad van mensen die geen '@' boven de twee kregen, omdat ze de indeling op NL hadden staan... "ja, maar op het toetsenbord staat daar dat teken, waarom zie ik die niet" 8)7
Ik typ nu al een paar jaartjes op een Duitse Layout en er zijn wel wat meer verschillen die echt wel vervelend zijn soms. (voor mij niet meer natuurlijk).

Afbeeldingslocatie: https://software.intel.com/sites/default/files/managed/69/d0/keyboards.jpg

Vooral de üäö^()*;:- Toetsen....

Wieso lässt du es nicht einfach auf Deutsch stehen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 23:44

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Medion of CSL-PC sorry maar dit zijn niet echt pc's maar alleen merken het zegt totaal niet wat je krijgt.

Ik wil in Duitsland een Mercedes kopen hij is in Duitsland 1000,- eu goedkoper. Het is een beetje appels en peren vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34
Je kan in Windows 8 gewoon iedere taal instellen die je wil. Zo heb ik hier een Nederlandse Windows 8 ingesteld op Engels.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pico.hq
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-07 22:22
Beste mensen,

Vat ik het goed samen, als ik zeg dat het binnen Windows sowieso geen probleem is, je kunt Windows gewoon omzetten naar de Nederlandse taal. En ik heb geen keyboard-probleem, als ik in Nederland zelf voor een usb-keyboard zorg. ????

Graag jullie bevestiging ! Of niet natuurlijk ;-)

Overigens......
Waarom koopt dan niet iedereen een PC in Duitsland, als dat dan toch zoveel scheelt ???

[ Voor 15% gewijzigd door Pico.hq op 09-01-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 20:42

InFamous

excommunicado

Pico.hq schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:53:

Overigens......
Waarom koopt dan niet iedereen een PC in Duitsland, als dat dan toch zoveel scheelt ???
Omdat je bij een garantie geval terug naar Duitsland moet, de garantie regeling potentieel slechter is als Nederland.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat, en een losse componenten build is alsnog vaak meer bang for bucks, en het voorkomt die problemen. Net iets te veel medion bakken gezien met marge voedingen, gare koelingen, whitelist pci-e lijsten voor gpu's zodat upgrades lastig zijn, en compleet ongebalanceerde builds zoals een of andere top-line i7, geforce610 met absurde hoeveelheden grafisch geheugen maar geen rekenkracht, en een 2TB schijf met seektimes uitgedrukt in maanden. Nee bedankt, bouw mijn eigen goedkopere, betere bak wel en voor hen, geen bonus bloatware is ook leuk. Voor hen die het niet kan: elke winkel bied bouwen/testen aan.
Pagina: 1