Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuw paartje B&W CM8S2 aan te schaffen.
Heb de speakers al uitvoerig beluisterd en ben er gewoon helemaal weg van! _/-\o_
Ik heb ze beluisterd op een Rotel Ra1570, een behoorlijke versterker die geweldig klonk.

Nou zit ik met een paar problemen/vragen. :?

Even wat toelichting:
Ik heb op het moment een Marantz SR6004 en UD5005 waar ik goed over te spreken ben.
Het fijne is dat ik alle apparatuur op 1 afstandbediening kan bedienen, of het nou om mijn UD5005, tv of Apple tv gaat.
Het schakelen tussen bronnen is gewoon makkelijk en fijn.
Toch twijfel ik of ik niet gewoon een versterker wil met een mooie cd speler erbij. Ik gebruik de UD5005 alleen maar voor CD's en de Blu-Ray functie is overbodig. Ik stream namelijk alleen nog maar via mijn mac naar de appletv, koop een film of ik gebruik netflix.
Bovendien vindt ik muziek luisteren gewoon het belangrijkste.
Wat is een verstandige keus, receiver of versterker?
Zijn er nog andere (misschien goedkopere) opties naast Rotel?
Wat klinkt het beste in combinatie met een CM8S2?
En hoe kom ik er in godsnaam achter wat het daadwerkelijke vermogen van een versterker is?

Merken als Onkyo en Pioneer zijn hier volgens mij niet bepaald eerlijk in...

Ik heb al gekeken naar NAD, Marantz, Arcam en Rotel maar zie door de bomen het bos niet meer.
De receiver/versterker hoeft niet perse poespas als een App te hebben, het moet gewoon goed klinken.
Ik wil maximaal €1500,- uitgeven maar het zou mooi zijn als het voor minder kan. (ik blijf nou eenmaal een Hollander)

P.S. ik wil graag ook een bijpassende CD-Speler bij de set en netwerk streaming vanaf een NAS zou ook niet mis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.xKoster
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:09:
Ik ben van plan om een nieuw paartje B&W CM8S2 aan te schaffen.
Heb de speakers al uitvoerig beluisterd en ben er gewoon helemaal weg van! _/-\o_
Ik heb ze beluisterd op een Rotel Ra1570, een behoorlijke versterker die geweldig klonk.

P.S. ik wil graag ook een bijpassende CD-Speler bij de set en netwerk streaming vanaf een NAS zou ook niet mis zijn.
Ik heb zelf nog nooit de CM8S2 gehoord, maar ik weet dat de combinatie B&W en Cambridge audio erg goed kan klinken. En ik weet niet of je in de markt voor 2de hands spullen ook aan het kijken bent, maar daar vind je ook vaak leuke producten.

Ook heeft Cambridge een hoop producten van Versterkers/streamers tot Recivers. Het is echt de moeite waard. Alleen hoop ik niet dat ik je een extra boom zojuist gegeven heb :P

[ Voor 7% gewijzigd door D.xKoster op 08-01-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een schopje naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:09:
...ik blijf nou eenmaal een Hollander...
Waarom dan vervangen als je nog steeds te spreken bent over je huidige apparatuur? Ik zit met een Denon uit dezelfde serie/jaar en die gaat hier nog steeds als een trein. Geen behoefte aan dingen als HDMI 2.0, dus vanwaar vervangen. Alleen vervangen omdat je nieuwe speakers neemt is niet de meest denderende reden. Ik zou zeggen eerst die CM8 halen en luisteren op de huidige receiver. Mocht je dan toch iets missen kan je altijd verder kijken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:54
Toevallig. IK heb net deze week B&W CM9 Demo modellen gekocht en een 2e hand Rotel RA-1570. Het valt niet mee zo'n versterker 2e hands te vinden, er is veel vraag naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

FeaR schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 07:12:
[...]

Waarom dan vervangen als je nog steeds te spreken bent over je huidige apparatuur? Ik zit met een Denon uit dezelfde serie/jaar en die gaat hier nog steeds als een trein. Geen behoefte aan dingen als HDMI 2.0, dus vanwaar vervangen. Alleen vervangen omdat je nieuwe speakers neemt is niet de meest denderende reden. Ik zou zeggen eerst die CM8 halen en luisteren op de huidige receiver. Mocht je dan toch iets missen kan je altijd verder kijken.
^ Dat inderdaad. Ik zou het eerst thuis beluisteren voordat ik op zoek zou gaan naar een nieuwe receiver. Wat betreft het opgegeven vermogen van de merken die jij opnoemt, deze merken geven eerlijke waardes op wat betreft wattage. Al zou ik mij daar niet op blind staren, want iedere versterker klinkt anders.

We halen het vaker aan in topics: geluid is en blijft persoonlijk. Zelf zweer ik bij Cambridge in combinatie met mijn B&W's, al zal een ander bijvoorbeeld een Rotel of Denon aanbevelen. Versterkers beluisteren zou voor mij de enige optie zijn met dergelijke speakers zoals de B&W CM8 S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 07:12:
[...]

Ik mis bij de SR6004 de mogelijkheid om te streamen vanaf mijn NAS. Dat is de voornaamste reden. Streamen via Airplay is ruk... verlies van kwaliteit alles wordt gecomprimeerd naar MP3 :(. Verder heb ik de CM8S2 in combinatie met een SR6008 gehoord, werd hier niet heel vrolijk van in vergelijking met bijvoorbeeld de RA1570...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand toevallig ervaring met NAD? Lees veel goeds over de NAD C390DD, deze is ook uit te breiden met een HDMI Module en er komt een netwerk module voor in Februari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:39

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Mijn advies is gewoon gaan luisteren naar verschillende versterkers op dezelfde luidsprekers als die je nu hebt. Er zijn winkels genoeg die je kunt bellen om een luistersessie en op basis daarvan bepalen wat wel klinkt en wat niet. reviews zijn natuurlijk leuk om te lezen, maar zegt niets over jou persoonlijke ervaring. Vooral omdat je al aan geeft dat je een Hollander bent is het vervelend als je veel geld uit geeft en het klinkt niet.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:45
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:05:
[...]
Ik mis bij de SR6004 de mogelijkheid om te streamen vanaf mijn NAS. Dat is de voornaamste reden.

Verder heb ik de CM8S2 in combinatie met een SR6008 gehoord, werd hier niet heel vrolijk van in vergelijking met bijvoorbeeld de RA1570...
Ben lang op zoek geweest naar een geschikte vervanger voor mijn 25 jaar oude en onverwoestbare Denon versterker. Ik wilde eigenlijk een AV-receiver aanschaffen, heb er verschillende beluisterd, maar geen enkele (betaalbare) kwam voor wat betreft muziekweergave in de buurt van wat ik gewend was. Stuk voor stuk vond ik ze teleurstellend 'plat' klinken in stereo. Heb bijvoorbeeld ook geluisterd naar de combinatie Anthem MRX 710 - CM8S2 en direct daarna naar de RA1570 - CM8S2. Wat een verschil! Terwijl Anthem in diverse reviews toch geroemd wordt om zijn goede stereo weergave. Lees dus: goed voor een AV-receiver...

Ben je eigenlijk best tevreden over de klank van je huidige installatie, kijk dan eerst eens naar een goede streamer als de Bluesound Node of Vault. Lelijk ding, maar veel beter dan die gehypte Sonos rommel.
Misschien kun je nog een tweedehands Squeezebox Duet of Touch (betere DAC) op de kop tikken, werkt ook perfect.

Bij mij is het de RA1570 - CM8S2 geworden. Geniet er elke dag van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blurk62 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:02:
[...]

Ben lang op zoek geweest naar een geschikte vervanger voor mijn 25 jaar oude en onverwoestbare Denon versterker. Ik wilde eigenlijk een AV-receiver aanschaffen, heb er verschillende beluisterd, maar geen enkele (betaalbare) kwam voor wat betreft muziekweergave in de buurt van wat ik gewend was. Stuk voor stuk vond ik ze teleurstellend 'plat' klinken in stereo. Heb bijvoorbeeld ook geluisterd naar de combinatie Anthem MRX 710 - CM8S2 en direct daarna naar de RA1570 - CM8S2. Wat een verschil! Terwijl Anthem in diverse reviews toch geroemd wordt om zijn goede stereo weergave. Lees dus: goed voor een AV-receiver...

Ben je eigenlijk best tevreden over de klank van je huidige installatie, kijk dan eerst eens naar een goede streamer als de Bluesound Node of Vault. Lelijk ding, maar veel beter dan die gehypte Sonos rommel.
Misschien kun je nog een tweedehands Squeezebox Duet of Touch (betere DAC) op de kop tikken, werkt ook perfect.

Bij mij is het de RA1570 - CM8S2 geworden. Geniet er elke dag van :)
Ik heb nog eens wat geluisterd en ik ga het eerst even aankijken met mijn huidige receiver. De speakers gaan het sowieso worden! Hopelijk staan ze vanaf zaterdag in de kamer. ik heb gehoord dat Rotel rond maart misschien met wat nieuwe aankondigingen komt. Ik wacht daar even op en ga dan eens verder kijken. Rotel is inderdaad toch wel een erg mooie combi met B&W. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De CM8S2 staan er en heb ze aangesloten! Heb de speakers geBi-Ampt aangesloten en ik moet zeggen dat het zeker niet slecht klinkt! Dat dubbele vermogen hebben ze wel nodig. Volgens mij houdt mijn SR6004 het toch nog wel even uit en bovendien moeten de speakers nog inspelen! :)
Kortom ik ben een gelukkig mens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:17:
Dat dubbele vermogen hebben ze wel nodig.
Helaas werkt dat niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:19:
[...]

Helaas werkt dat niet zo...
Ja klopt, sorry ik reken mezelf rijker dan dat ik ben :P Maar ze krijgen iig meer vermogen! Weet niet precies hoeveel... is er een manier om er achter te komen hoeveel ze exact krijgen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Het vermogen blijft naar mijn weten gelijk, alleen dan verdeelt over twee meer terminals. Mijn inziens zit passief bi-amp vooral tussen de oren, enige is dat het er wel tof uit ziet. Je gebruikt nog steeds het filter in de speakers, dezelfde voeding om vermogen te leveren, et cetera. Pas met actieve bi-amp ga je winst boeken, maar dan zit je ook aan meer apparatuur en kosten.

Hoe veel vermogen er wordt geleverd is niet zo af te lezen, dan zou je VU-meters moeten hebben die een indicatie geven.

Pagina: 1