Upgrade GPU

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views

• VAUPSL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-02 19:03
Beste tweakers,

Mijn pc is aan een upgrade toe. Ik heb een AMD8320 3.5 Ghz met 8gig geheugen en een 3D Clud Royal Ace 7970 3G videokaart. Ik zit te denken aan een GPU upgrade dmv een GTX970 of R9 290X.

Nu is mijn vraag aan jullie of mijn processor een bottleneck zal vormen en of ik er qua fps op vooruit ga. De benchmark-tests gaan namelijk vaak uit van een I7 processor.

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren. Alvast hartelijk dank!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-02 13:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik denk niet dat je een significante bottleneck zult hebben, mocht dit wel het geval zijn ben je misschien 20 seconden bezig om in de BIOS je CPU naar bijvoorbeeld 3.8-4Ghz te tillen. Let dan wel even op je temperaturen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

Gecontroleerd of je ook de fps haalt die je zou moeten halen? Ben je ontevreden met de performance?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Over benchmarks; een FX-83xx is qua prestaties ongeveer te vergelijken met een Core i5.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Lees dat voortaan aub ook eerst...

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Verder:
CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Je noemt hier twee GPUs maar onderbouwt in het geheel niet waarom specifiek die twee, en je vraag over FPS is niet te beantwoorden zonder te weten waarin je meer FPS wilt en op welke resolutie. Als iets CPU-limited is, maakt GPU niet uit en ga je er dus niet op vooruit. Is het GPU-limited, dan ga je wel meer FPS zien.

Dicht dus.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.