Ik heb m'n document en alle maten op mm staan en moet werken in hele millimeters. Als ik nu een lijn trek gaat ie van 51,98 naar 52,06 etc tenzij ik maximaal inzoom en em met moeite op 52,00 krijg. Het wordt sowieso al een nachtje doorhalen maar zo gaat 't al helemaal niet lukken. Ik kan hier werkelijk niks over vinden op internet!
Grid in mm zetten en snap to grid (shift+control+") aan?
[ Voor 22% gewijzigd door Teddy op 08-01-2015 21:42 ]
^ Dat en sowieso: dit soort precies werk doe je doorgaans niet in Illustrator (voor Illustraties) maar AutoCad ofzo 
Zet eerst je preferences goed:
En zorg dat Show grid aan staat (waar nu "hide grid" staat om 't weer te verbergen) en "Snap to grid" aan:

Hieronder het grid in werking (ik heb een lijn getekend die netjes op het grid (en z'n subdivisions) "snapped"). Daaronder zie je ook nog een andere optie voor (bijv. de Line Segment tool, maar die ook voor de rectangle tool e.d. werkt): (éénmaal) klikken waar je het begin wil hebben, en daarna "numeriek" de lengte/hoek invoeren.
Zet eerst je preferences goed:

En zorg dat Show grid aan staat (waar nu "hide grid" staat om 't weer te verbergen) en "Snap to grid" aan:

Hieronder het grid in werking (ik heb een lijn getekend die netjes op het grid (en z'n subdivisions) "snapped"). Daaronder zie je ook nog een andere optie voor (bijv. de Line Segment tool, maar die ook voor de rectangle tool e.d. werkt): (éénmaal) klikken waar je het begin wil hebben, en daarna "numeriek" de lengte/hoek invoeren.

[ Voor 113% gewijzigd door RobIII op 08-01-2015 22:00 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Beetje laat, maar toch, vooral de tweede (snap to pixel grid) is soms opletten en valt niet altijd op.
Staat snap to point / grid of snap to pixel grid aan?
De eerste twee kun je aanpassen in je view menu, voor de ander ga je naar je transform frame, en haal je het vinkje bij 'align to pixel grid' weg. Tegelijk ook slim om in het pull down menu (ook van the transform frame) het 'align new objects to pixel grid' weg te halen!
Staat snap to point / grid of snap to pixel grid aan?
De eerste twee kun je aanpassen in je view menu, voor de ander ga je naar je transform frame, en haal je het vinkje bij 'align to pixel grid' weg. Tegelijk ook slim om in het pull down menu (ook van the transform frame) het 'align new objects to pixel grid' weg te halen!

[ Voor 19% gewijzigd door agentorangina op 10-01-2015 13:00 ]
Pagina: 1