Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor ICT studie en shooters

Pagina: 1
Acties:

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11 19:30
Hallo allemaal,

ik gun mijn 6-7 jaar oude laptop (Acer Aspire 5738G) rust. Daarom zoek ik nu een nieuwe :+
De laptop wordt zoals in de titel aangegeven is, gebruikt voor mijn technische informatica studie en het spelen van shooters (BF4, Far Cry 4, GTA V)

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wil ik waarschijnlijk gaan gebruiken als desktop vervanger, voor de rest:
  • School, maar tot nu toe bestaat dat voornamelijk uit Office en lichtgewicht programma's (PacketTracer, enz.)
  • Gamen: BF4, Far Cry 4, GTA V
  • Virtualisatie (Windows Server VM's, voornamelijk AD gerelateerde zaken, geen databases.
  • Films
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik neem mijn laptop elke dag mee naar school (5 min fietsen >:)) en af en toe mee naar mijn ouders.

Technische specificaties
  • Intel Core i5 of i7 (Haswell)
  • Minimaal 8GB RAM
  • (Data) HDD van laptop zelf + een Samsung 840 EVO 750GB SSD die ik zelf nog heb liggen
  • Minimaal GTX860M
  • Minimaal 1920x1080
  • 15" of 17" mat scherm
  • Nummeriek toetsenbord vind ik ook wel handig
  • USB 3.0
  • 1Gbps ethernet
  • 802.11ac (5GHz)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb ondertussen al een beetje zitten te zoeken op de Tweakers pricewatch.
Hieruit komen globaal de volgende modellen naar voren:
  • Acer Aspire V15 Nitro, deze laptop spreekt mij wel aan vanwege het mooie compacte formaat gecombineerd met rekenkracht, alleen hoor ik wel dat kwaliteit soms te wensen overlaat :-(
  • MSI laptops, mooi uiterlijk en goede specs, alleen door de vele type's heb ik geen idee welke... (site van Acer zelf word ik ook niet echt wijzer van... :9)
Naast bovenstaande modellen heb ik ook nog een mooi model gezien van Xnotebooks, namelijk de XNB TITAN HW17, gecombineerd met de volgende uitbreidingen:
  • GTX870M of GTX970M (voorkeur) <-Vooral 6GB VRAM spreek mij aan van deze 2 chips!
  • Intel Core i7 - 4810MQ (actie)
    Freeze ADVANCED­
    CRUCIAL Ballistix Sport (2 x 8GB)
    1000 GB 7200rpm HITACHI
    Intel WiFi (300-867Mbps) AC 7260 + bluetooth (actie)
Tot nu toe lijkt de bovengenoemde XNB mij het mooist, maar deze is helaas ook de duurste :(
Verder heb ik ook nog totaal geen ervaring met dit merk (nog bijna nooit van gehoord). Weten jullie of dit een goed merk is? (Ook op het gebied garantie, enz.)

Wat is je budget?
Ik zit zelf te denken aan €1000 - €1500.-

Hebben jullie nog tips en/of suggesties voor mij?

[ Voor 0% gewijzigd door Chrisiesmit93 op 08-01-2015 21:00 . Reden: typo ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik heb zelf de apache pro ge70 dan de uitvoering met de 860m 16gb ram en 128GB ssd + 1tb 7200rpm en de i7 4710 hq. Erg over te spreken.

• Chrisiesmit93
Dat is goed om te horen! :)
Heb je ook weleens last dat de laptop heet wordt tijdens bijvoorbeeld gamen, of valt dit mee?

• WouterL
  • Nu online
Nee eigenlijk niet.Ook niet onder full load. 17 inchers kunnen beter hitte kwijt dan de 15 inch varianten. De linker kant wordt wel warm tijdens gamen. (maar de temperaturen zijn bij mijn laptop toch echt wel uitstekend te noemen).

Deze is ook wel mooi :P

http://www.laptopshop.nl/...tm_medium=pricecomparison

Edit : mocht je de laptop willen samenstellen, neem dan iig niet die zware processor met dat snelle geheugen. Dat is echt loos :P Voor hetzelfde geld steek je er een 970m in waar je een stuk meer plezier van gaat beleven!

(kom uit op 1529 met 16GB DDR3 (@1600) en de i7-4710, en die zijn snel zat!!)

[ Voor 27% gewijzigd door WouterL op 09-01-2015 16:50 ]

• Chrisiesmit93
Bedankt voor de tip!
Momenteel heb ik de MSI GT72 2PE op het oog, een mooie laptop die aan bijna al mijn eisen voldoet (op de prijs na xD)
Twijfel nog wel veel, het wordt waarschijnlijk een MSI laptop, maar die heeft weer zoveel verschillende series :P

• WouterL
  • Nu online
Die is toch ook echt duizend euro op je budget ? haha

• Chrisiesmit93
Pagina: 1