Toon posts:

Denial of service attack........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vannacht om 02:00 begon het met ICMP-packets die vanaf verschillende IP's naar mij werden verstuurd en zo rond 07:00 vanochtend kwamen opeenc TCP pakketten binnen op poort 1214.

Mijn Firewall blockte dit allemaal en liet ook de Ip-nummers zien.
Zoals ik zelf al dacht komen de meeste uit Amerika en waarschijnlijk wil iemand daar dat ik niet meer van het internet mag genieten.....

Kan iemand mij vertellen wat de bedoeling was van deze lamer met eerst ICMP en daarna TCP pakketten te laten versturen.
Wel grappig was toen er een keer een pause in kwam werd eerst op poort 33697 (of zo) gescand en daarna een ping verstuurd. Van twee verschillende Ip-adressen uit Amerika die wel bij hetzelfde domein horen...

Ik denk dat ik iemand heel boos heb gemaakt maar wil toch graag meer hier over weten

• kiekerjan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 21:42
Ik had pas ook zoiets, ongeveer 300 verschillende computers die mij met z'n allen begonnen te pingen. 3 en een half uur lang! Maar bij mij was het niet echt een ddos aanval, omdat ik er verder geen last van had (zag het toevallig toen ik in de firewall log keek)

Hier trouwens nog een verhaal over een serie ddos aanvallen op grc.com. http://grc.com/dos/grcdos.htm

These are my principles. If you don't like them I have others.

Verwijderd

Topicstarter
ja die ken ik ook al, heb er in principe ook geen last.... maar vind het toch niet leuk......

Kan down-/up-loaden en spelletjes spelen zonder problemen maar mijn log-file wordt zo groot......
en ik kan niet zien wie het eigenlijk doet, anderen die doen het voor hem zonder dat ze het zelf weten en duurt nu al vanaf 02:00 vannacht

• kiekerjan
Bij mij hielden ze na een tijdje weer op. Maar ik heb ook al 3 eerdere "aanvallen" gezien in mijn log. D'r is niet zoveel wat je d'r aan kunt doen (behalve alles blocken)

Verwijderd

Topicstarter
Er is iets heel anders aan de hand......
Ik heb Kazaa geinstalleerd en wat blijkt, als je een groot genoege bandbreedte en computer hebt dan kan jouw computer dienen als Supernode........ en dat was dus het geval amar ik liet mijn firewall alleen door Kazaa dingen naar binnen halen maar niet als server dienen.
Als supernode verricht jouw computer de functie van zoekmachine..........
Dat wil ik niet maar het uninstallen van Kazaa heeft nog niet geholpen. Heb de functie van supernode uitgezet en nu maar wachten......
Kazaa sucks wat dit betreft

• kiekerjan
Is kazaa een Gnutella client toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft dezelfde werking als die andere deelprogramma's. Deze is geschikt voor films/ foto's/ mp3/ Documenten en executables.......

Kazaa

• kiekerjan
Dan zal het bij mij ook wel zoiets zijn, ik heb een paar weken geleden een gnutella client geïnstalleerd, maar niet meer gebruikt, dus daar heb ik helemaal niet meer aan gedacht.

Problem solved dus :z

Verwijderd

Topicstarter
nog niet, want nog steeds denken andere kazaa-clients dat ik een supernode ben en proberen ze dus via poort 1214 te verbinden met mijn computer.......
heb die poort nu maar opengezet voor Kazaa en gezegd dat ie geen supernode meer mag zijn en nu maar hopen dat het stopt want ik wordt hier schijtziek van
Pagina: 1