Hi all,
Ik draai een Linux server met Nginx en PHP-FPM met meerdere site's in elk een eigen directory. Momenteel draaien alle site's in de zelfde php-fpm pool, namelijk www-data. Ik zou graag elke site in een eigen php-fpm pool willen draaien, dus daarvoor heb ik deze howto gevolgd: https://www.howtoforge.co...nvironments-debian-ubuntu
Om een of andere manier lukt het me niet het aan de praat te krijgen. Hoop dat een van jullie me op weg kan helpen
..
Mijn startpunt configuratie (deeltjes uit de configfiles. Voor wie meer wil zien, roept u maar):
/etc/php5/fpm/pool.d/www.conf
(deeltje uit) /etc/nginx/sites-available/site1.conf
Ik heb een nieuwe pool aangemaakt, namelijk /etc/php5/fpm/pool.d/testpool.conf, met daar in:
En ik heb in de nginx vhost file van die user de volgende instelling gemaakt:
(deeltje uit) /etc/nginx/sites-available/testuser1.conf
Als ik daarna de php-fpm en nginx services reload en restart, dan geeft vervolgens elke pagina op de site een "502 Bad Gateway"
Als ik de nginx error.log bekijk, zie ik het volgende:
Ik heb verschillende tutorials geprobeerd maar het schijnt allemaal niet zo heel ingewikkeld te zijn. Maar, toch blijf ik tegen dit issue aan lopen
.
Hoop op jullie hulp!
Ik draai een Linux server met Nginx en PHP-FPM met meerdere site's in elk een eigen directory. Momenteel draaien alle site's in de zelfde php-fpm pool, namelijk www-data. Ik zou graag elke site in een eigen php-fpm pool willen draaien, dus daarvoor heb ik deze howto gevolgd: https://www.howtoforge.co...nvironments-debian-ubuntu
Om een of andere manier lukt het me niet het aan de praat te krijgen. Hoop dat een van jullie me op weg kan helpen
Mijn startpunt configuratie (deeltjes uit de configfiles. Voor wie meer wil zien, roept u maar):
/etc/php5/fpm/pool.d/www.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| [www] user = www-data group = www-data listen = 127.0.0.1:9000 listen.owner = www-data listen.group = www-data pm = dynamic pm.max_children = 20 pm.start_servers = 5 pm.min_spare_servers = 2 pm.max_spare_servers = 5 pm.max_requests = 400 chdir = / |
(deeltje uit) /etc/nginx/sites-available/site1.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| include /etc/nginx/default-config.new.conf; location ~ \.php$ { try_files $uri =404; fastcgi_pass 127.0.0.1:9000; fastcgi_index index.php; fastcgi_param SCRIPT_FILENAME $document_root$fastcgi_script_name; fastcgi_param PATH_INFO $fastcgi_script_name; include /etc/nginx/fastcgi_params; } } |
Ik heb een nieuwe pool aangemaakt, namelijk /etc/php5/fpm/pool.d/testpool.conf, met daar in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| [testuser1] user = testuser1 group = testuser1 listen = 127.0.0.1:9001 listen.owner = testuser1 listen.group = testuser1 pm = dynamic pm.max_children = 20 pm.start_servers = 5 pm.min_spare_servers = 2 pm.max_spare_servers = 5 pm.max_requests = 400 chdir = / |
En ik heb in de nginx vhost file van die user de volgende instelling gemaakt:
(deeltje uit) /etc/nginx/sites-available/testuser1.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| include /etc/nginx/default-config.new.conf; location ~ \.php$ { try_files $uri =404; fastcgi_pass 127.0.0.1:9001; fastcgi_index index.php; fastcgi_param SCRIPT_FILENAME $document_root$fastcgi_script_name; fastcgi_param PATH_INFO $fastcgi_script_name; include /etc/nginx/fastcgi_params; } } |
Als ik daarna de php-fpm en nginx services reload en restart, dan geeft vervolgens elke pagina op de site een "502 Bad Gateway"
Als ik de nginx error.log bekijk, zie ik het volgende:
code:
1
| 2015/01/08 20:21:42 [error] 11844#0: *19 connect() failed (111: Connection refused) while connecting to upstream, client: **.82.**.104, server: servernaam.nl, request: "POST /index.php HTTP/1.0", upstream: "fastcgi://127.0.0.1:9001", host: "testuser1.nl" |
Ik heb verschillende tutorials geprobeerd maar het schijnt allemaal niet zo heel ingewikkeld te zijn. Maar, toch blijf ik tegen dit issue aan lopen
Hoop op jullie hulp!