Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakend universum!

Ik heb net een nagelnieuwe Tab Pro 10.1 aangeschaft voor een hele goeie prijs. Hij kwam met een belgisch punt (azerty) toetsenbord. Werkt geweldig! Na drie dagen nog niks gemerkt van het zogenaamde laggy-interface probleem. Er zit nog geen ssd-kaartje in. Misschien maakt dat uit? Op het werk hebben we een Xperia Z en die vind ik stukken minder vlot om mee te werken.

Op de website van Coolblue las ik ondertussen dat de productie van de tab pro 10.1 is stopgezet. Ben natuurlijk onmiddellijk beginnen rondsnuffelen of er nog een update komt naar 5.0, maar ik vind zowel sites die zeggen dat hij wél gaat geupdate worden als sites die zeggen van niet. Bij de Samsung helpdesk kom ik helemaal niks te weten.

Ben al zoekend ook op een site beland met een tut over een upgrade op eigen initiatief: http://newgadgetype.com/upgradeupdate-galaxy-tab-pro-10-1-to-5-0-lollipop

Hij belooft een 4 keer snellere performance en 90 minuten extra batterijtijd.

't Is m'n eerste tablet en 't zou dus ook m'n eerste custom ROM upgrade zijn. Op zich zie ik me dit tutje nog wel doen (mocht er geen update komen vanwege Samsung zelf, dan) Ik vraag me alleen af waar ik daar dan mee uitkom. Behoud ik mijn bestanden en apps? Ik vermoed van niet. Zal ik aan het einde van de rit een belgisch punt toetsenbord beschikbaar hebben,... of ga ik eerst nog een heleboel aanpassingen en tweaks moeten doen eer ik dezelfde nederlandstalige werkomgeving terug heb opgebouwd? Iemand die dit al gedaan heeft, weet dat allemaal natuurlijk ...

Grz!
>Z<

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

Rannasha

Does not compute.

Bestanden en apps worden gewist als je een custom ROM installeert, zorg dus voor backups! Na installatie kun je de boel weer terugzetten en dingen als taal-instellingen weer goed zetten. Het kost een beetje tweaken, maar het is niet heel ingewikkeld.

Let overigens wel op dat je de juiste custom ROM pakt, want er zijn 2 versies van de Tab Pro 10.1, met en zonder mobiel internet en beide versies hebben een andere processor. De meest voorkomende versie, WiFi-only, heeft een Exynos CPU en daarvoor zijn veel minder custom ROMs beschikbaar voor. Ik zou, als ik jou was, op XDA-Developers zoeken naar meer informatie, de website die jij gelinked hebt, noemt dat ook als bron.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Kan iemand mij helpen? Ik heb echt nog een oudje, een tablet 1 10.1 GT-P7510 android versie 4.0.4, kernelversie 3.1.10-1100466, dpi@dell134#1, SMP PREEMPT Tue Sep 11 19-32-58 KST 2012, Buildnummer IMM76D-XWLP5.

Deze is verschrikkelijk traag, en ik las ergens dat je er andere software op kan zetten. Kan iemand mij helpen waar ik dit kan vinden, en hoe is het moet doen?
Heel erg bedankt alvast voor jullie reaktie.