• Tommienator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05-2024
Goedenavond iedereen,

Ben van zin om een nieuw homeservertje te bouwen en 1 van de eisen is dat hij on the go (max) 2 plex streamen van 1080p kan transcoderen en ondertussen een server 2012 (is de domain controller van mijn virtualisatielab) vm kan draaien... (dit is tevens de zwaarste workload dat het systeem zal ondervinden)

Systeem wordt gegarandeerd voorzien van 8gb geheugen dus daar zit het wel oké. Maar ik vroeg me af of die core i3 zou kunnen voldoen (dacht aan een i3 4150/60) en wat i5 betreft zou ik dan gegarandeerd voor een i5 4570s gaan.
Als de domain controller opstaat zal deze meeste van de tijd idlen of een zeer lichte workload hebben

Dit wordt aangeraden door plex zelf:
1080p/10Mbps: 2000 PassMark
720p/4Mbps: 1500 PassMark
Als ik zo'n beetje zie zit ik er zelfs met een core i3 4150/60 nog boven (al weet ik niet of het aantal streams en de passmark score lineair toeneemt :p) maar goed dan moet het host systeem + vm nog bijgerekent worden. Of toch maar beter ineens een beetje zwaarder gaan en voor een i5 gaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Tommienator op 08-01-2015 18:42 ]

"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon i5. En ga ook meteen voor 16 of zelfs 32 GB. Meer is beter, zeker bij VM's. Ik zou voor die 2012 servers zelfs een i7 overwegen. Meer cores enzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tommienator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05-2024
Allemaal mooi en wel, maar het budget laat het niet toe...
En je kan perfect een server 2012 virtualiseren... Als ik voor school een domain controller virtualiseer en gebruik, is dat op mijn dual core i5 ultra bookje met 4gb geheugen (dynamisch ingesteld zie het meestal stagneren rond de 1,9gb ondanks het geheugen van de server een hoge prioriteit krijgt) en moet zeggen gaat lekker vlot :)!

Het is gewoon dat de i5 bijna het dubbele van de prijs is, uiteindelijk maar een 30% meer performance bied.
Als ik het op de forums van plex lees zie ik ook dat mensen zeggen dat PMS meer van frequentie ipv cores houd..
Dusja, moeilijke keuze :p?!!

"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."