waar kan ik het beste naar upgraden ? gtx 780 of gtx 970 ?

Pagina: 1
Acties:

• psychobear
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-01 15:14
Hallo,

ik heb nu 2 jaar een deze pc ik ik ben er achter gekomen dat mijn video kaart een bottleneck aan het worden is.

dit zijn mijn specs

CPU: Intel Core i7-3770 3,4 QuadCore
VGA: Club3D Nvidia GF GTX570-1,2Gb DDR5
Optical: Asus DVDRW-24B5ST 24x SATA zwart
Kast: LCPower TitusX ATX Case Red met zijraam
Pow: 850 ATX 850W Silent MStech PSU
HDD: hitachi 500Gb 16Mb 7200rpm (ipv 1Tb)
HDD: Sata3 Agility3 525/500 SSD 120Gb
Ram: Kingston 1333mhz 16gb 4x4Gb
Mobo: Asrock B75 pro3 Full-ATX

Mijn vraag is ten eerste wat kan ik volgens jullie het beste upgraden ? zelf denk ik GPU of nog een SSD erbij.
En vervolgens vraag ik me af ik het besten een GTX780 kan nemen OF een GTX 970. deze bevinden zich namelijk in de zelfde prijsklasse

alvast bedankt!!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
De 970 is iets sneller als de 780 en heeft bovendien 4gb ram tov de 3gb van de 780 en is daarmee meer toekomstbestendig.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

Nvidia 970
Voeding die niet je pc om zeep helpt
Optioneel: Extra SSD

En klaar is kees.

[ Voor 21% gewijzigd door Thomg op 08-01-2015 19:34 ]

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 13:45
Je kan het beste als eerste je voeding upgraden.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Gedeeltelijk eens. Voeding en 290. Nagenoeg net zoveel power voor minder geld.

Maarre, Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Dus move naar CAA. We verwachten ook iets meer inpute dan een topicopening van één zin (want dat is het eigenlijk: "dit is mijn systeem en moet ik x of x erbij hebben"). Wat heb je zelf al uitgezocht? Waarom deze twee kaarten? Waarom geen AMD optie? Waar twijfel je over?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Waarvoor is je videokaart de bottleneck aan het worden, wat doe je allemaal met je pc?

• psychobear
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-01 15:14
br00ky sorry hiervoor. Ik gebruik eigenlijk nooit forums.... Dus had dit eigenlijk even snel gepost sorry hiervoor.

Ik gebruik mijn pc vooral voor gamen. En ik begin een beetje te merken dat mijn pc wat moeite begin te krijgen met de huidige games.

Ook al speel ik atm veel games die ealy access zijn en mogelijk niet geoptimaliseerd Verder zou ik graag bijvoorbeeld GTA 5 die aan het eind van deze maand uit komt goed willen kunnen spelen.

Daarnaast sta ik op het punt van studie te wisselen en mogelijk op kamers te gaan. Met dit in mijn gedachte wil ik aan mijn pc ook zo min mogelijk geld uitgeven (wie eigenlijk niet...)
Ik heb in het algemeen niet veel kennis van hardware en maar ik begrijp het meeste wel. De reden voor geen AMD is eigenlijk alleen omdat ik het nog nooit heb gebruikt en daar dus helemaal niks van af weet.
Verder twijfel ik tussen deze kaarten omdat ik op benchmarks verschillende performances zie en het dus niet echt weet. Ik ben er overging ook achter gekomen dat mijn mobo PCIe 2.0 heeft en deze kaarten 3.0. Wordt mijn performance hier door erg achteruit getrokken ?

Als laatst weet ik ook niet zo goed waar ik moet naar moet kijken wat er aan mijn systeem nog kan of moet veranderd worden. hardware heeft zo veel specificaties. Wat is hier van essentieel om goed naar te kijken.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Als je niet veel geld wilt uitgeven maar toch nieuwe spellen met gemak wilt spelen is het volgende eigenlijk de meest logische keuze;
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED

Edit; je zou ook de volgende kaart kunnen overwegen, scheelt nog wat centen;
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

En dan een goede voeding erbij zoals deze; pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

[ Voor 23% gewijzigd door NitroX infinity op 10-01-2015 13:57 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

http://www.techpowerup.co...I-Express_Scaling/22.html
http://www.techpowerup.co...I-Express_Scaling/21.html

Dit had je kunnen googlen.
http://lmgtfy.com/?q=PCI-E+scaling

We zijn bereid je te helpen als het antwoord niet zo voor de hand liggend is of het extensieve voorgaande kennis vereist, maar dit is niet moeilijk te vinden noch vereist het dat je veel van computers af weet.

[ Voor 32% gewijzigd door Thomg op 10-01-2015 13:59 ]

Pagina: 1