Toon posts:

Bios flashen bij PC die het gewoon MOET blijven doen... beetje safe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dat een safe? moet gewoon zeker weten dat er niks mis gaat

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Ik heb al diverse malen een bios geflashed, eigenlijk nooit probleem.

alleen m'n laaste keer.
Msi6309 geflashed met goeie versie bios.
Ik daarna weer pc aan, doet'ie nix.. :(

Dan maar bios geresett en toen deed ie het weer, alleen alle instellingen waren weg, maar goeie bios versie was er wel :)

Verwijderd

Zorg ervoor dat je de laatste bios hebt (check de site van je mobo fabrikant), dat je helemaal kaal start zonder iets geladen, het juiste flash proggie. In de manual van je mobo staat vermeld heo je het moet doen en zo niet volg dan de instructies die op de site van de fabrikant staan.
Zodra je gaat flashen moet je niets meer aanraken en wachten tot het klaar is. ff resetten en klaar.

Verwijderd

Ik zou alleen flashen als het echt nodig heb...Dus als je echt een problerem hebt en het wordt opgelost door de nieuwste bios..

wrom zou je het anders doen??

Verwijderd

heb gisteren mijn bios weer eens geflashed en zou niet weten of het goed is gelukt :)
mijn monitor hield er op het zelfde moment mee op, hardstikke stuk, gewoon toeval denk ik...

Verwijderd

Hey Titan ik heb ook een KA7 van Abit en heb de 2 proggies gedownload van de site en als je deze link volgt heb je de RY versie.
http://www.athlonoc.com/download/bios/ka7ry.zip

Zet de 3 files op een Bootable disk zonder autoexec en config

Start je systeem vanaf de floppy en
Volg de instructies om eerst een backup te maken van je oude bios en daarna de nieuwe plaatsen.

heb het nu 2 keer ge flashed en het werkt prima,je moet alleen alle instellingen weer opnieuw goed zetten.

6-Kid.
Pagina: 1