Kans op jongen / meisje

Pagina: 1
Acties:
  • 2.527 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik vraag me al een tijdje af of de kans op de geboorte van een jongetje even groot is als de kans op de geboorte van een meisje. Mijn wiskundeleraar hield altijd stug vol dat het 50 om 50% is.
Nu heb ik zelf 4 broertjes, en m'n vriendin heeft 2 broers en een zus. Tja, je zou het kunnen gaan testen en over 9 maanden weten, maar dat gaat even wat te ver :). Ben gewoon benieuwd hoe die verhouding is, en of het nog wat uitmaakt hoeveel broertjes je zelf hebt, wat de verhouding in je eigen familie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
52% jongen
48% meisje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Hah, en je dacht dat hier deskundigen zaten? LOL
Ik denk dat de verdeling niet zo rechttoe rechtaan 50/50 is. Ik ken ook veel gezinnen waar ze òf allemaal meisjes hebben òf allemaal jongens.
En nee, ik ben niet bereid tot een wetenschappelijk experiment... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 12:08
Op donderdag 14 juni 2001 10:50 schreef Fest het volgende:
52% jongen
48% meisje
Zoiets is de verhouding idd in Nederland. Merkwaardigerwijs zijn er ook enkele landen waar de verhouding in het voordeel van meisjes uitvalt. Het overschot bij jongens wordt weer gecompenseerd door een hogere sterfte op jonge leeftijd bij jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het gaat ook niet om 'gezinnen' maar om de hele bevolking. Er worden iets meer jongens geboren dan meisjes. Maar jongens gaan ook wat sneller dood aan erfelijke ziekten en aan hun vaak wat ruwere levenswijze. Rond de 20 jaar ligt het rond de 50-50

Er zij trouwens meer gezinnen met 4 meisjes dan met 4 jongens. Ouders hebben de neiging om 'door te gaan' tot er een jongen is. Maar dat verstoort het gemiddelde dus niet. Iedere bevruchting opnieuw is de kans ongeveer de helft.

Je kan rijk worden met het voorspellen van het geslacht van het ongeboren kind.

Je vraagt gewoon 50 piek voor een consult. Je geeft de garaantie dat als je het niet goed hebt, dat ze 60 piek terug krijgen

Dan doe je wat hokus pokus en roept na 10 minuten JONGEN!!!!! Of MEISJE!!!! het maakt niet uit. Het geld stroomt binnen :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27388

Er gaat een theorie rond dat manne die veel op kantoor zitten vaker meisjes krijgen. En mannen die een Ëchte"mannenbaan hebben, bouwvakkers, vrachtwagenchauffeurs e.d. veel vaker een jongetje krijgen. Ik weet natuurlijk niet of dit waar is.....
Op donderdag 14 juni 2001 10:43 schreef LL Koelkast het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af of de kans op de geboorte van een jongetje even groot is als de kans op de geboorte van een meisje. Mijn wiskundeleraar hield altijd stug vol dat het 50 om 50% is.
Nu heb ik zelf 4 broertjes, en m'n vriendin heeft 2 broers en een zus. Tja, je zou het kunnen gaan testen en over 9 maanden weten, maar dat gaat even wat te ver :). Ben gewoon benieuwd hoe die verhouding is, en of het nog wat uitmaakt hoeveel broertjes je zelf hebt, wat de verhouding in je eigen familie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Ik zal nog ff verklaren waarom bij de geboorte de kans op een jongen groter is: dat is namelijk omdat mannelijk zaad ( dus waar een jongen uit geboren wordt na versmelting met de eicel van de vrouw ) lichter is dan vrouwelijk zaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Laatst online: 03-07 19:16

FCA

Ik geloof dat bij de bevruchting de kans zelfs 60-40 was, omdat de spermacellen met een Y-chromosoom minder moeten sjouwen dan spermacellen met een X-chromosoom.
Omdat mannen slechts 1 X-chromosoom hebben, zijn ze alleen vatbaarder voor allerlei genetische defecten, en overleven er dus relatief wat minder dan vrouwen.

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 14 juni 2001 11:01 schreef Fest het volgende:
Ik zal nog ff verklaren waarom bij de geboorte de kans op een jongen groter is: dat is namelijk omdat mannelijk zaad ( dus waar een jongen uit geboren wordt na versmelting met de eicel van de vrouw ) lichter is dan vrouwelijk zaad.
En dat kan dan ook de verklaring zijn voor de theorie dat kantoormannen meer meisjes krijgen. Als er verschil is tussen de zaadcellen kunnen ze ook anders reageren op een zittend leven waarbij de 'bewaar temperatuur' anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Dat is ook de reden dat er in de westerse wereld meer afwijkingen zijn, dat komt door de strakke spijkerbroek waardoor het zaad eigenlijk te warm bewaard wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15368

Op deze wereld lopen net iets meer vrouwen dan mannen rond.

Goed nieuws voor ons mannen dus, voor elk van ons is er minimaal 1 vrouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:55

Wuursj

want worst is al bezet

Op donderdag 14 juni 2001 11:05 schreef Fest het volgende:
Dat is ook de reden dat er in de westerse wereld meer afwijkingen zijn, dat komt door de strakke spijkerbroek waardoor het zaad eigenlijk te warm bewaard wordt.
En er ook meer kantoorbanen zijn dan in niet-westerse landen.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:55

Wuursj

want worst is al bezet

Op donderdag 14 juni 2001 11:07 schreef Codin het volgende:
Op deze wereld lopen net iets meer vrouwen dan mannen rond.

Goed nieuws voor ons mannen dus, voor elk van ons is er minimaal 1 vrouw ;)
In de jongere jaren lopen er meer mannen rond! Op een later leefttijd als veel mannen al dood zijn (vrouwen leven immers langer dan mannen) zijn er meer vrouwen, maar dat is toch pas op een leeftijd als je geen sex meer wilt hebben :(

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24408

Mathematisch gezien precies 50%.

1*0.5 = 0.5.

QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb ook wel eens gehoord dat na een oorlog meer jongens worden geboren als meisjes, ik weet niet of dit broodje aap is, misschien dat iemand dit kan ophelderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 02-07 12:08
Op donderdag 14 juni 2001 16:04 schreef raptorix het volgende:
Ik heb ook wel eens gehoord dat na een oorlog meer jongens worden geboren als meisjes, ik weet niet of dit broodje aap is, misschien dat iemand dit kan ophelderen.
Misschien na een paar honderd jaar van oorlog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
heb niet veel kunnen vinden maar wel dit:
Medewerkers van het blad Bionieuws wijten de oorzaak van de verschuiving in geslachtsverhouding niet aan pseudo-oestrogenen in het milieu maar aan de tweede wereldoorlog. In oorlogstijd worden namelijk meer jongens dan meisjes geboren. Duitse en Nederlandse bevolkingsstatistieken wijzen dat ondubbelzinnig uit, aldus Bionieuws. Een verhoogd aantal jongetjes tijdens de tweede wereldoorlog zou de dalende trend veroorzaken van na de oorlog. Het aardige is dat de verschuiving in de eerste wereldoorlog in Nederland kleiner is dan in Duitsland. Dat is consistent met het feit dat we toen neutraal waren. Opmerkelijk ook is de toename in beide landen in de crisistijd van de jaren dertig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Ooorlog beinvloed deze kans? No Way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 14 juni 2001 17:13 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Oorlog op zich denk ik niet. Maar stress kan vanalles beinvloeden. Ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Mijn overburen waren jaren bezig om een kindje te krijgen. Dat lukte niet en dat lukte niet. Verminderd vruchtbaar was de diagnose. Toen besloten ze tot adoptie. Toen dat rond was raakte ze in verwaching. En een jaar later nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 05-07 22:46
Gevechtspiloten & duikers hebben meer kans om meisjes te krijgen dan jongens. Vanwege de druk op hun lichaam.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24260

In theorie is de kans op jongen meisje 50/50, dat is heel logisch want:
we hebben een eicel (met heterosoom X) en een zaadcel (met heterosoom X of Y). De samensmelting ervan zorgt voor XX of XY (er bestaan wel afwijkken zoals XXy en X0 maar die laten we buiten beschouwing).

Aangezien er 50% zaadcellen met X zijn en 50% zaadcellen met Y zal de bevruchting ook volgens dat stramien gebeuren.

Indien er teveel jongens zijn, zal de natuur automatisch voor meer meisjes zorgen. Bv krodillen: broedtemperatuur daalt naarmate het overbod jonges of meisjes zodat men een jongen of meisje werpt.

Een populatie is dus 50/50 m/v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24324

Nou, ik zal het wel zien eind Juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Stress en chemicalien (Vooral de aromaten die op vrouwelijke hormonen lijken) blijken op het mannelijk zaad invloed te hebben. Allebei zorgen ze ervoor dat de kans op een meisje groter is (X chromosoom: Ff opfriscursus voor de biologen > Man: XY chromosoom > gameet: X of Y; vrouw: XX > gameet: alleen X)

Momenteel worden er meer meisjes geboren (52% om 48% en niet andersom). Kijk anders op cbs.nl (bevolkingsgroei statistieken) of rivm.nl.

All said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Op donderdag 14 juni 2001 11:01 schreef Fest het volgende:
Sinds wanneer hebben vrouwen zaad? Dacht altijd dat dat het eitje was... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Laatst online: 21-05 09:45
Best vaag eigenlijk dat de natuur dat soort dingen in de hand heeft. Je zou dan namelijk uitgaan van een grotere entiteit die weet hoe de verhouding is. Een individu kan dat onmogelijk.

Of er is een god in het spel................. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 14 juni 2001 21:32 schreef Morphs het volgende:
Je zou dan namelijk uitgaan van een grotere entiteit die weet hoe de verhouding is. Een individu kan dat onmogelijk.

Of er is een god in het spel................. (8>
Een individu heeft ook geen controle over de aanmaak van bloedcellen. Zo 'werkt' het nu eenmaal. Bij zoogdieren is de verhouding 1:1 Bij sommige insecten is de verhouding totaal anders kijk maar eens naar bijen. Blijkbaar levert het de beste kans op nageslacht op.

Daar heb je geen groot plan voor nodig. Je kan ook zeggen wat bijzonder dat we 10 vingers hebben, het past precies bij onze tenen. Tsja...als iedereen er 12 had gehad had je dat normaal gevonden.

Het is gewoon zoals het is. En als het anders was geweest, dan wist je niet beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Olav.. goed speurwerk.. ik heb ONGELIJK... shit ..
Waar heb ik dat toch gelezen dat er meer meisjes zijn geboren? Ik weet het niet meer waar...Was dat dan voor heel europa.... ik weet het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27585

Op donderdag 14 juni 2001 17:13 schreef BlueAngelGoT het volgende:
zeg maar gerust "way" want het is toch zo
niemand weet waarom maar de cijfers liegen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12020

Mensen kunnen zien dat er bv in een oorlog veel mannen omgekomen zijn, waardoor er een vrouwenoverschot/mannetekort is ontstaan.

Dit zal ze er niet bewust toe aanzetten om een jongen te krijgen (bewust valt daar ook vrij weinig aan te doen) maar het kan wel een (onbewuste) invloed op het gedrag hebben.

De precieze tijd van de paring (klinkt weer lekker techisch :) ) beinvloed de kans op een jongen/meisje, omdat mannelijke spermacellen sneller zwemmen, maar vrouwelijke (dus spermacellen met een X chromosoom, uiteraard afkomstig van de man voor de mierenneukers onder ons) wat makkelijker langer overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

sja.. het zou eigelijk wel slimmer zijn als er veel meer vrouwen dan mannen zouden zijn.. (puur evolutinait gezien) 1 man kan namelijk in 9 maanden heel wat meer kinderen krijgen dan een vrouw. (indirect voor de wijzneuzen onder ons) :) maja.. zo werkt het tegenwoordig niet meer :( :)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27473

Kijk het licht eraan hoe je kijkt
het kan best zijn dat het in Nederland nu dan zo ligt dat;
52% op een jongen
48% op een meisje
maar als je biologisch kijkt dan zie je dat het wel anders is
In een zaadcel zitten namelijk twee x-chromosomen
en in een eicel een x- en een Y-chromosoom.
nou als het dus twee x-en worden dan heb je een jongetje
als het een x en een y hebt dan word het een meisje
dus biologisch blijft het gewoon 50% jongen en 50% meisje

HouDoe, SweeT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26256

In china was er door de geboortebeperking het evenwicht in elk eval ver zoek geraakt. Vermits gezinnen slechts 1 kind mochten hebben, werden meisjes vaak verborgen gehouden, te vondeling gelegd of, hoe erg het ook mag klinken, vermoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958

Ik geloof dat het zo is dat evolutie altijd vooral op mannetjes plaatsvindt. Dus er zijn naar verhouding meer mannetjes (volgens mij bij alle diersoorten, maar pin me daar niet op vast) en slechts weinigen daarvan bevruchten alle vrouwtjes. Dit is ook de reden dat mannen nog wel eens een harem hebben, maar 1 vrouw met meerdere mannen haast niet voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12380

Op donderdag 14 juni 2001 10:58 schreef DarkElf het volgende:
Er gaat een theorie rond dat manne die veel op kantoor zitten vaker meisjes krijgen. En mannen die een Ëchte"mannenbaan hebben, bouwvakkers, vrachtwagenchauffeurs e.d. veel vaker een jongetje krijgen. Ik weet natuurlijk niet of dit waar is.....
[..]
Hm, mijn opa was bouwvakker, hij had 3 dochters en 2 zoons. Die ene oom heeft een hoge voornamelijk kantoorbaan bij een aannemingsmaatschappij. Hij heeft 2 zoons en 1 dochter. De andere oom is bouwopzichter. Hij heeft 2 zoons en 2 dochters, waarvan 1 zoon en dochter een tweeling zijn. Hun zus heeft ook 4 kinderen, 1 zoon en 3 dochters en haar man had een baan waarbij hij onregelmatige werktijden had die ongeveer 50% achter een buro, 50% buitenshuis was.

Mijn vader leeft achter zijn buro of in zijn autostoel. Hij heeft 2 zoons en 1 dochter.

Kortom, ik zie de bewijzen nog niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
  • Laatst online: 13-08-2024
De kans op een jongetje of een meisje is vrijwel gelijk, alleen heeft het dus te maken met het X en Y chromosoom...

Het zelfde is het met de haar kleur... mama is blond en papa is bruin. Dan heeft

1. Mama een Dominant blond gen en een ressesief ander kleur haar gen
2. Papa een Dominant bruin gen en een ressesief anderkleur haar gen.

Is het nageslacht blond dan is het ressesieve gen van Papa Blond, en het ressesieve gen van mama een andere kleur dan blond of bruin. Simpele berekening

Mama dominant blond en papa ressesief blond. Maakt het dominante blonde gen van mama meer kans op overleven, iig meer dan het andere dominante bruine kleur gen van papa en het andere niet bekende ressesieve gen van mama!

Volgens mij zit het ook zo met X en Y chromosomen... een dominant en een ressesief x en/of y chromosoom...

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Op donderdag 14 juni 2001 10:43 schreef LL Koelkast het volgende:
Nu heb ik zelf 4 broertjes
...
Is er daarvan 1 chinees....??

1 op de 4 mensen moet naamelijk statistisch gezien een chinees zijn...!!
;)

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 20 juni 2001 08:45 schreef Mrieke het volgende:

[..]

Hm, mijn opa was bouwvakker, hij had 3 dochters en 2 zoons. Die ene oom heeft een hoge voornamelijk kantoorbaan bij een aannemingsmaatschappij. Hij heeft 2 zoons en 1 dochter. De andere oom is bouwopzichter. Hij heeft 2 zoons en 2 dochters, waarvan 1 zoon en dochter een tweeling zijn. Hun zus heeft ook 4 kinderen, 1 zoon en 3 dochters en haar man had een baan waarbij hij onregelmatige werktijden had die ongeveer 50% achter een buro, 50% buitenshuis was.

Mijn vader leeft achter zijn buro of in zijn autostoel. Hij heeft 2 zoons en 1 dochter.

Ik snap wat je bedoelt ik zei alleen maar dat die theorie er ookis, maar daarom hoeft hij nog niet te kloppen natuurlijk!!! Er zijn genoeg theorien die later niet blijken te kloppen dus dat zal met dit soort dingen ook wel zo zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 20 juni 2001 08:45 schreef Mrieke het volgende:

Zucht...je kan geen bevolkinsstatistiek op een of twee mensen doen. Je moet naar de totale Nederlandse bevolking kijken. En dan kloppen de cijfers wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28446

Uiteindelijk blijven we altijd part of nature, en iedereen weet: nature will find a way.
Het ligt deels denk ik aan de families zelf van beide partners (of ze veel broertjes of zusjes hebben), dus de natuur pikt selectief een geschikte partner voor iedereen uit om zichzelf in evenwicht te houden. Een onbewust instinct dus wat iedereen heeft.

tis wel een hele vergezochte theorie he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekD
  • Laatst online: 08-06 11:06
Op woensdag 20 juni 2001 12:08 schreef Yuri het volgende:
...
Volgens mij zit het ook zo met X en Y chromosomen... een dominant en een ressesief x en/of y chromosoom...
neeen.. xx is vrouwtje en xy is mannetje.. gaat om de paren niet om dominant /recessief

Hoe meer je drinkt, hoe korter je leeft, hoe minder je drinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Laatst online: 03-07 19:16

FCA

Op woensdag 20 juni 2001 16:04 schreef LoekD het volgende:

[..]

neeen.. xx is vrouwtje en xy is mannetje.. gaat om de paren niet om dominant /recessief
Je zou het zo wel kunnen zien. XXY is namelijk man (hoewel onvruchtbaar) en X is vrouw (komt voor, maar ook onvruchtbaar geloof ik)

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Ik zal het nog maar een keer zeggen: de kans op een jongen is groter omdat het zaad met de mannelijke chromosomen lichter is, die kunnen sneller zwemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28592

Om er maar ff een andere draai aan te geven; Ik heb ergens gelezen dat als de vader regelmatig alcohol drinkt (hoeveel stond er niet bij) hij meer kans maakt om een meisje te verwekken.

[humor]
Hoe hij met zijn dronken kop het gaatje heeft kunnen vinden werd ook niet vermeld >:)
[/humor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12020

dus biologisch blijft het gewoon 50% jongen en 50% meisje
Dat gaat alleen op als de kans dat een x- spermacel de eicel bevrucht even groot is als bij een Y-spermacel. Dat is echter niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20498

De kans op een jongetje of meisje is in principe 1 op 1. Maar er zijn allerlei milieu-factoren die ervoor kunnen zorgen dat de kwaliteit van het pserma achteruitgaat.

Bij kwaliteitsverlies van sperma worden er meer meisjes dan jongens geboren omdat "vrouwelijke" zaadcellen sterker zijn dan "mannelijke". Dus de kans op een jongen of een meisje is niet te bepalen. Is samenloop van omstandigheden
Beter is te kijken naar epidemiologie (hoeveel mannen/vrouwen in populatie) en vanuit die gegevens ongeveer een schatting maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27806

de zwager van mijn schoonzus had een theorie om zelf te kiezen wat je kreeg:

Meisje: 2x achterlangs, 1x boven, 1x onder en weer een keer achterlangs :)
Jongen: GEWOON VAN VOREN!!!GEEN GEDOE!!

of het klopt :) :) :) :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831

http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/rp.html

Sex ratio:
at birth: 1.05 male(s)/female
under 15 years: 1.04 male(s)/female
15-64 years: 0.98 male(s)/female
65 years and over: 0.8 male(s)/female
total population: 0.99 male(s)/female (2000 est.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831

Dat is in de Fillipijnen, wat er niet bij staat dat in de leeftijd 20-30 ongeveer 70% vrouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9880

De kans dat zwangere vrouwen een jongen of een meisje krijgen is NIET even groot.
Bijvoorbeeld jongens:meisjes 1992: 105.2:100, 1993 104,7:100, 1994 105,2:100
Het aantal jongens per 100 meisjes in in Nederland, Engeland en Frankrijk de laatste 300 jaar 105 of 106.
Er zijn diverse factoren die een rol spelen.
a) het aantal jongens per 100 meisjes is bij getrouwde stellen groter dan bij ongestrouwde stellen
b) de leeftijd van de moeder (hoe ouder hoe meer meisjes)
c) de volgorde van de kinderen (de kans op een meisje is bij het eerste kind het kleinst)
d) de huidskleur (gekleurde mensen krijgen meer meisjes (wereldwijd waargenomen))
e) het beroep en inkomen van de ouders (Duitsland: hoog inkomen 112 jongens:100 meisjes, laag inkomen (<400 mark brutto/maand) 104:100)

Het aandeel jongens op het moment van de bevruchting is hoger, maar het aantal mannelijke embryo's dat dood worden geboren of voortijdig bij een miskraam kom komt is hoger (statistisch bewezen).

verklaring punt e)
Dus rijke moeders, die meetsal getrouwd en blank zijn, kunnen zich tijdens een zwangerschap meer ontzien en dus een miskraam van een mannelijk embryo voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b]Je zou het zo wel kunnen zien. XXY is namelijk man (hoewel onvruchtbaar) en X is vrouw (komt voor, maar ook onvruchtbaar geloof ik)
Een XXY man is NIET onvruchtbaar, wel is de kans veel kleiner. Zo wordt ook vaak ontdekt dat iemand XXY is.
Bijna alle combinaties van sexchromosomen komen voor, ik noem er even een aantal (de meest voorkomende)

'normal' male: man, XY
'normal' female: vrouw, XX

man zonder Y: man, XX, 1:400
testiculair feminisaties syndroom: vrouw, XY, 1:250
XYY syndroom / dubbele Y: man, XYY, 1:650
Turner's syndroom: vrouw, X0, 1:2500
Klinefelter's syndroom: man, XXY/XXYY/XXXY/XXYY, 1:500
triplo X syndroom: vrouw, XXX
tetra X syndroom: vrouw, XXXX
penta X syndroom: vrouw, XXXXX

Overigens komen deze afwijkingen in de sex chromosomen relatief vaak voor, voor enkele syndromen heb ik de incidentie bij levend geboorten vermeld. Hierdoor is het getal van het Turner's syndroom zo laag, Turner's Syndroom leidt meestal tot een miskraam (Turner komt vaker voor dan Klinefelter)

Bekende voorbeelden van het testiculair feminisaties syndroom (ook wel androgen insensitivity syndroom genoemd) zijn Jamie Lee Curtis en Anastacia.

De uiterlijke kenmerken van een syndroom varieren, soms zijn er lichamelijke gebreken (zeker bij Turner's Syndroom), maar meestal is er niets te zien.

ter vergelijking:
syndroom van Gilles de la Tournette: 1:2500
lip-, kaak- of gehemeltespleet: 1:1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28975

Over het algemeen worden er meer jongens dan meisjes geboren. Omdat jongens meer "gevaarlijke" dingen doen en gaan ze dus ook eerder dood. Zo blijft alles weer in evenwicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28592

Op zondag 24 juni 2001 17:26 schreef Methanol het volgende:

[..]

testiculair feminisaties syndroom: vrouw, XY, 1:250
Bekende voorbeelden van het testiculair feminisaties syndroom (ook wel androgen insensitivity syndroom genoemd) zijn Jamie Lee Curtis en Anastacia.
Meen je dat van Curtis en Anastacia? Zo ja kun je er dan wat meer over vertellen, ben namelijk wel geinteresseerd... Ik bedoel, ze zien er niet echt vreemd uit, hoe moet je je zoiets voorstellen? Shemales?
triplo X syndroom: vrouw, XXX
Triple X...zal zeker een hete chick opleveren :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Laatst online: 29-06 15:09

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Op donderdag 14 juni 2001 10:57 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Het overschot bij jongens wordt weer gecompenseerd door een hogere sterfte op jonge leeftijd bij jongens.
Ja leuk, fijn om te weten zal airbags in mijn kleren laten zetten.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 20 juni 2001 14:32 schreef Ortep het volgende:

[..]

Zucht...je kan geen bevolkinsstatistiek op een of twee mensen doen. Je moet naar de totale Nederlandse bevolking kijken. En dan kloppen de cijfers wel
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 25 juni 2001 13:57 schreef NorthernLightX het volgende:

[..]

Meen je dat van Curtis en Anastacia? Zo ja kun je er dan wat meer over vertellen, ben namelijk wel geinteresseerd... Ik bedoel, ze zien er niet echt vreemd uit, hoe moet je je zoiets voorstellen? Shemales?
[..]
Shemales 'ontstaan' door een hoge dosis van vrouwelijke geslachtshormonen door een man (al dan niet opzetterlijk ingenomen). Dit heeft dus niets te maken met de sex-chromosomen. Testicular Feminization Syndrome is een (erfelijke) biologische intersex aandoening, waarin de inwendige en uitwendige geslachtsorganen (gedeeltelijk) verschillen van het genetische geslacht. Het is niet hetzelfde als transseksualiteit (genderdysphoria).

Hermafrodieten (dubbelgeslachtigen) komen ook voor, dit is makkelijk waar te nemen bij de geboorte. Bij deze patienten wordt bepaald of zij genetisch een man of een vrouw zijn, waarna een operatie volgt. Door het innemen van bijbehorende geslachtshormomen zal deze persoon als man of vrouw met alle normale kenmerken door het leven gaan.

Testicular Feminization Syndrome oftewel Androgen Insensitivity Syndrome (AIS) komt in verschillende gradaties voor: van complete man (graad 1, PAIS) t/m complete vrouw (graad 6 en 7 (CAIS)). Deze CAIS vrouwen zijn dus in alle opzichten vrouw (inclusief alle kenmerken zoals borsten, vagina). Ook XX-mannen zijn compleet man (inclusief baardgroei, penis, testis, ejaculatio). Alleen de sexchromosomen zijn anders dan je medisch gezien zou verwachten.
Het grootste deel van de mensen die aan deze syndromen 'leiden' weten het niet. Alleen als om welke reden dan ook ooit een karyogram (=schematische voorstelling van de systematische rangschikking van de chromosomen) wordt gemaakt komt men er achter.

Men zegt dat meisjes met AIS meestal lang zijn, en dat de lichaamsbouw 'weelderig' vrouwelijk is, d.w.z. met zeer goede borstontwikkeling. De huid blijft in goede conditie omdat ze ongevoelig zijn voor acne (dat gekoppeld wordt aan activiteit van mannelijke hormonen). Veel AIS vrouwen zijn fotomodellen geweest.

Ik kan nog vele pagina's voltypen maar volg de links, daar staat meer info:

Androgen Insensitivity:
http://medhlp.netusa.net/www/ais/

Turner's Syndrome:
http://www.tss.org.uk/

Klinefelter Syndrome:
http://hometown.aol.com/kscuk/index.htm
http://www.genetic.org/
Pagina: 1