[Win7x64] MSTSC om zeep vanwege ontbrekende language files.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Topicstarter
Ik heb al een tijdje last van het probleem dat mijn computer willekeurig issues heeft met bepaalde systems files.
Ik gebruik RDP aan de lopende band voor remote toegang tot machines en één keer in de zoveel tijd is mstsc stuk omdat hij het bestand in "C:\Windows\System32\<LANG_NAME>\mstsc.exe.MUI" niet kan vinden.

Als je even "sfc /scannow" doet in een administrative command prompt gaat hij de conclusie trekken dat het e.e.a. aan systemfiles kapot is en repareert hij dit en is mstsc weer bruikbaar maar het probleem komt even later weer terug om een voor mij onbekende reden.
Google heeft meer dan genoeg mensen met ditzelfde issue, maar zonder concrete oplossing. Hier en daar wat mensen die suggeren om wat obscure bestanden van de ene locatie naar de andere locatie te kopieren maar ik heb niet echt het idee dat dat de bedoeling kan zijn.
Als ik snel bij een systeem moet en hij geeft toevallig dit probleem is dat vervelend om dat SFC er nog best even over doet om zijn ding te doen dus zou het graag voor het eggie oplossen.

Toevallig mensen present die dit probleem al getackled hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 80487 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:21:
Ik heb al een tijdje last van het probleem dat mijn computer willekeurig issues heeft met bepaalde systems files.
Ik gebruik RDP aan de lopende band voor remote toegang tot machines en één keer in de zoveel tijd is mstsc stuk omdat hij het bestand in "C:\Windows\System32\<LANG_NAME>\mstsc.exe.MUI" niet kan vinden.
Meest waarschijnlijk lijkt mij dat je HDD aan het sterven is. Doe eens een chkdsk op die schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit was het eerste waar ik ook aan dacht, het betreft een Intel SSD.
Ik heb echter reeds Intel's diagnostische tools op de SSD los gelaten maar er gaan geen alarmbelletjes rinkelen. Het zijn ook steeds dezelfde files die corrupt raken en uit de store gehaald worden volgens de log file die sfc achterlaat. Deze files eindigen ook allemaal op MUI dus ook allemaal in de richting van dat taalpakket. Ik zit meer in de hoek van een of andere bug in Windows.
Wel is het grappig dat hij en-US files restored terwijl ik een Nederlandse Windows versie gebruik.

Edit: chkdsk geeft ook geen beschadigde sectoren.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 08-01-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Anoniem: 80487 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:21:
...Ik gebruik RDP aan de lopende band voor remote toegang tot machines en één keer in de zoveel tijd is mstsc stuk...
Klinkt als werk. In dat geval moet je niet moeilijk doen en gewoon een verse Windows installeren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:26
Heb je overwogen iets anders dan MSTSC te gebruiken?
http://www.syvik.com/multidesk/index_en.htm

De webpage is niet veel, tooltje is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat gebeurt er als je vanuit WinPE met dism handmatig de LP's verwijdert en dan de LP's die je wilt gebruiken weer handmatig toevoegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Frost_Azimov schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:47:

Requires MSTSC, zoals veel van dit soort programma's, en het zou dus zomaar kunnen dat het ook niet meer werkt als MSTSC stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trommelrem schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:48:
Wat gebeurt er als je vanuit WinPE met dism handmatig de LP's verwijdert en dan de LP's die je wilt gebruiken weer handmatig toevoegt?
Helaas kan ik niet op-commando het probleem reproduceren. Mocht ik het kunnen testen laat ik het weten. Ik ben overigens niet bekend met die methode, wat is daar fundementeel anders aan dan wat SFC doet? (files terugzetten)
Het problem dat ik tot dusver heb kunnen destilleren is dat die files op een of andere manier "zoek" danwel "stuk" raken. Het is dus iets wat plaats vind nadat de files terug gezet zijn.
Frost_Azimov schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:47:

Voor zover ik kan zien ist gewoon een soort jasje om MSTSC heen?
Alternatieve tools zou kunnen, maar ik heb daar niet zo'n trek in. Remote desktop in Windows werkt prima verder. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 12-01-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Anoniem: 80487 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:00:
[...]

Helaas kan ik niet op-commando het probleem reproduceren. Mocht ik het kunnen testen laat ik het weten. Ik ben overigens niet bekend met die methode, wat is daar fundementeel anders aan dan wat SFC doet? (files terugzetten)
SFC herstelt alleen files die al aanwezig zijn in de packages. Met dism kun je packages daadwerkelijk verwijderen en daarna weer toevoegen. Soort van "herinstallatie" van de files in de WinSxS.

Languagepackages kun je ook vanuit Windows verwijderen, maar de laatste language package kun je alleen vanuit WinPE verwijderen. Als je zonder LP opstart, dan krijg je tijdens de boot al een BSOD. Voeg je daarna een single language pack toe, dan werkt je systeem weer, ongeacht de voorkeurslanguage.

WinPE vanaf de Windows 7 DVD voldoet. Je hoeft niet perse de Windows ADK te downloaden. Wel moet je de juiste lp.cab hebben (anders kun je en-US of nl-NL niet toevoegen na verwijdering).

Hier de officiele links voor de LP's:
en-US
nl-NL

Met deze code kun je de geinstalleerde packages zien. Je moet dan zoeken naar "Release Type : Language Pack"
code:
1
dism /online /get-packages

Ik zou niet weten waarom ik nl-NL op mijn computer zou willen, dus op Windows 8.1 verwijder ik Nederlands als volgt:
code:
1
dism /online /remove-package /packagename:Microsoft-Windows-Client-LanguagePack-Package~31bf3856ad364e35~amd64~nl-NL~6.3.9600.16384

Als nl-NL is verwijderd, dan kun je vanuit WinPE en-US verwijderen (Windows 8.1):
code:
1
dism /image:D:\Windows /remove-package /packagename:Microsoft-Windows-Client-LanguagePack-Package~31bf3856ad364e35~amd64~en-US~6.3.9600.16384

En en-US weer toevoegen (Windows 8.1):
code:
1
dism /image:D:\Windows /add-package /packagepath:D:\Temp\lp.cab

Bovenstaande voorbeelden zijn voor Windows 8.1, maar zijn met de nodige wijzigingen prima toepasbaar op Windows 7. Ook ga ik er vanuit dat in WinPE Windows in D:\Windows staat en dat je de lp.cab in D:\Temp hebt geplaatst.

Maar vergeet niet vantevoren een goede WindowsImageBackup te maken met wbadmin, want een kleine vergissing kan je systeem om zeep helpen.

[ Voor 46% gewijzigd door Trommelrem op 12-01-2015 23:09 ]

Pagina: 1