Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Betaalbaar vakantie laptopje?

Pagina: 1
Acties:

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:09
Wat ga je met je laptop doen?
Ben tegenwoordig steeds meer tijd kwijt aan een uit de hand gelopen hobby; webdesign (en wat server beheer). Ik zoek een mobiel apparaat waar ik Windows op kan draaien inclusief Chrome (liefst ruim aantal tabs) en putty. De Chrome requirement sluit eigenlijk alles onder de 4 GB uit. Ik ben een multitasker en heb bijvoorbeeld nu 11 Chrome tabs en 20x IE 11 open staan en zit daarmee op 5,34 GB ram gebruik. Een ram van 4 GB zal wel volstaan. Het kan best iets minder dan 31 tabs tegelijk.

Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk. Ik reis vrijwel uitsluitend met de auto dus "onderweg" werken doe ik zelden. Het is meer een apparaat voor op vakantie (bijvoorbeeld de wintersport deze maand). Net een OnePlus One gekocht dus het budget voor tech die ik vrijwel niet gebruik is beperkt. Het liefst onder de 400 euro ofzo.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee het apparaat zal waarschijnlijk 50 weken per jaar liggen te verstoffen :P. Maar als ik hem nodig heb is opladen lastig dus dan is een lange accuduur wel een must.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik vond een Asus T100 wel leuk (vriendin heeft een TF300 transformer, maar die is android dus geen putty en redelijk traag). Echter 2 GB ram wordt problematisch.

Deze zag er ook leuk uit maar ook weer 2 GB ram: reviews: Asus F205: wedergeboorte van de netbook

Verder zag ik een keer bij de Mediamarkt een mooie kleine budget laptop met een SSD vs HDD demo (witte met een aziatisch merk).

Aangezien er in de pricewatch wel honder duizend modellen lijken te bestaan lijkt het me een goed idee hier eerst even wat ideeën op doen.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 08-01-2015 15:55 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• sdk1985
Denk niet dat er nog iemand op gaat reageren maar voor de zekeheid toch even vermelden dat ik ondertussen iets heb besteld.

Het is uiteindelijk een Surface Pro 2 geworden (8 GB ram, 500 GB SSD, i5 4200U). Flinke specificaties in een mobiel 10 inch jasje. Kon de tablet voor 699 op ibood bestellen. Dat is echter zonder typecover (100) en dock (140).

Zit dus ruim boven het budget dat ik in eerste instantie in de gedachte had. Ik krijg er echter wel een volwaardige oplossing voor terug.

Als extratje ga ik hem ook als htpc inzetten door het dock achter de tv te plaatsen. Hiermee cancel ik de geplande aanschaf van een nieuwe htpc op basis van een AMD Athon 5350 (250 euro). Netto kom ik dan op 689 euro voor de laptop functionaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 27-01-2015 19:24 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:48
Ik heb juist die F205 gisteren opgehaald bij de MediaMarkt voor € 181,72 ( met BTW korting ! ).

Wat een leuk vlot ding voor die centen ! Met Quad-Core Z3735F Intel BayTrail cpu *O*

• sdk1985
Ook leuk, zeker voor die prijs, alleen die 2 GB ram gaat hem niet worden. Mijn zwaarste Chrome tab pakt individueel 400MB.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 28-01-2015 01:13 ]