Toon posts:

Windows op Imac

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag op mijn Imac een Windows 8.1 installeren ...echter durf ik het niet alleen aan.
Is er een zaak rondom Eindhoven-Weert die dit zou kunnen, weet iemand dat?
Of iemand met veel kennis van zaken..
Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 17:58

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je de Bootcamp Assistant van Apple zelf gebruikt kan er eigenlijk niets mis gaan wat je niet ook weer kunt terug draaien.

Mocht je dan toch nog onzeker zijn, dan kun je eerst een Time Machine backup maken van je schijf op een willekeurige (lege) externe harde schijf. Zodat je later alles kunt herstellen. Maar dan moet er wel iets heel erg fout gaan.

Welke OS X versie draai je, en hoe oud is de iMac?

Anders zou je een APR kunnen bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn:
https://www.apple.com/nl/buy/apr/

[ Voor 11% gewijzigd door --MeAngry-- op 08-01-2015 15:33 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:05
Ligt eraan hoe oud je iMac is en of die Windows 8.1 aankan: http://support.apple.com/en-us/HT204048. Als je Mac dit aankan kan je het eerst zelf proberen en als je er dan nog niet uitkomt kan je me altijd DM'en

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dit is echt heel erg simpel om te doen. Zoek anders een guide op waar stap voor stap staat hoe het moet. Je kan er wel mee naar een winkel gaan maar dat kost je een hoop geld voor iets wat je prima zelf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:05
PilatuS schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:26:
Dit is echt heel erg simpel om te doen. Zoek anders een guide op waar stap voor stap staat hoe het moet. Je kan er wel mee naar een winkel gaan maar dat kost je een hoop geld voor iets wat je prima zelf kan.
Precies, want een winkel vraagt al snel 50 euro per uur en als je het zelf doet kost het je misschien 1 a 2 uur inclusief installatie.

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
icter-tje schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:43:
[...]

Precies, want een winkel vraagt al snel 50 euro per uur en als je het zelf doet kost het je misschien 1 a 2 uur inclusief installatie.
Erg zonde van het geld dus inderdaad.

Ik heb persoonlijk helemaal niets met Apple producten en doe dus ook niets met iMac's. Tijdje terug eens voor iemand dit gedaan zonder enige kennis vooraf. Puur even naar Bootcamp gegaan en vanaf daar alles geinstalleerd zonder enige problemen. Het is echt heel erg simpel om te doen.

Mooie is dat je er ook nog wat van leert. Heb je dan een nieuwe Mac of wil je buurman hetzelfde hoef je weer naar een winkel toe.

Als je een SSD wil plaatsen in de iMac is het geen slecht idee om dit te laten doen als je er geen kennis van hebt, dit is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan ga ik de gok wagen dit weekend...spannend! Ben geen leek met installeren maar bang mijn macje te vermoorden (maar dan idd eerst een back up maken)

MeAngry en Icter-tje ik draai Yosemite en hij is 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je kan altijd nog een filmpje kijken met wat uitleg.

http://www.youtube.com/watch?v=2S5YM-TQ-nc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor installatiehulp kun je het beste een oproep plaatsen in V&A. Installeren van Windows op een Mac is niet zo moeilijk, de Boot Camp assistant doet het meeste werk voor je, en Apple heeft een hele duidelijk handleiding. Altijd eerst een backup maken natuurlijk (wat weer heel eenvoudig gaat via Time Machine). Omdat dit topic verder weinig discussiewaarde heeft gaat deze op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.