Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

eBay nabouwen - welk cms/framework/... ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.072 views

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg overlaatst de vraag van iemand hoe ik een auction platform zou maken zoals ebay?

Ik zou niet direct weten wat ik hiervoor zou gebruiken. Dit zou PHP gerelateerd moeten zijn. Bv. met Symfony, Zend, Phalcon, Larevel, ... . Ofwel met Drupal in combinatie met auction modules of Wordpress? ...

Hoe zou jij dit aanpakken? Reken wel dat het voor een klant is. Dus de snelste, veiligste & redelijk goedkope oplossing. Ik weet dat dit in de praktijk niet altijd zo is, maar daar nu geen rekening mee houdende.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik zou de eisen, wensen en haalbaarheid van de klant qua functionaliteit, schaalbaarheid, budget e.d. inventariseren en aan de hand daarvan een keuze maken. ;)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Precies, want er zijn vele wegen naar Rome, en niet 1 is de beste. Niet zonder dat je meer specificaties hebt in ieder geval.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-11 14:07
Klinkt wel een beetje makkelijk.. Welke afwegingen heb je zelf al gemaakt?

En wat AtleX zegt, welke oplossing je kiest hangt echt 100% af van factoren die we hier niet weten.
Beschikbare tijd, budget, kennisniveau medewerkers, omvang zijn de eerste vragen die je inderdaad zou moeten stellen.

Het is nu een beetje of je zegt: "iemand" vraagt welke onderdelen ik nodig heb voor het bouwen van een vliegtuig..

[ Voor 9% gewijzigd door Staatslot op 08-01-2015 15:30 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:51
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:09:
Ik kreeg overlaatst de vraag van iemand hoe ik een auction platform zou maken zoals ebay?

Ik zou niet direct weten wat ik hiervoor zou gebruiken. Dit zou PHP gerelateerd moeten zijn. Bv. met Symfony, Zend, Phalcon, Larevel, ... . Ofwel met Drupal in combinatie met auction modules of Wordpress? ...

Hoe zou jij dit aanpakken? Reken wel dat het voor een klant is. Dus de snelste, veiligste & redelijk goedkope oplossing. Ik weet dat dit in de praktijk niet altijd zo is, maar daar nu geen rekening mee houdende.
Je wilt dat wij je werk gaan doen? Wat krijgen we ervoor? :+

Maar goed. Deze vraag gaat geen goed antwoord opleveren. Je moet meer info geven. Wat zijn de requirements? Welke timeframe? Budget? Specifieke functionaliteit? etc, etc.

Anders zou ik Google erbij pakken en auction modules gaan vergelijken. Als je er één vind die aan je eisen en wensen voldoet kijk je welk CMS daarvoor nodig is en heb je je antwoord.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou gewoon een veilingsextensie maken voor Zotonic.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23
Antwoord: maakt niet uit. Kan overal mee.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 20:26
Als je zelf niet al te veel wil programmeren, gewoon een e-commerce pakket pakken met een auction module. Bijv. voor Magento zijn die genoeg te vinden.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Barryvdh schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:58:
Als je zelf niet al te veel wil programmeren, gewoon een e-commerce pakket pakken met een auction module. Bijv. voor Magento zijn die genoeg te vinden.
En dan bedoelde de klant eigenlijk ook dat die eBay shops wel handig zijn en dat die functionaliteit er ook moet zitten. En oja, ken je die feedback die je aan sellers kan geven? Dat willen we ook! En denk je er ook om dat we landrestricties willen? Product A mogen we wel verkopen in land B, maar niet in C. En verrek, voor D moet het op een bijzondere wijze verzonden worden dus dat moeten we ook op kunnen slaan. En over landen gesproken, we willen sales geografisch kunnen targeten. Rond Kerst zijn de kalkoenen helemaal hot in de USA, maar in Duitsland zit dan iedereen aan de gluhwein. Dus we willen de Yanks extra korting op gevederd voer geven en de Duitsers een extra fles gluhwein bij een bestelling boven de 50 euro! Enzovoorts enzovoorts. ;)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
AtleX schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:18:
[...]

En dan bedoelde de klant eigenlijk ook dat die eBay shops wel handig zijn en dat die functionaliteit er ook moet zitten. En oja, ken je die feedback die je aan sellers kan geven? Dat willen we ook! En denk je er ook om dat we landrestricties willen? Product A mogen we wel verkopen in land B, maar niet in C. En verrek, voor D moet het op een bijzondere wijze verzonden worden dus dat moeten we ook op kunnen slaan. En over landen gesproken, we willen sales geografisch kunnen targeten. Rond Kerst zijn de kalkoenen helemaal hot in de USA, maar in Duitsland zit dan iedereen aan de gluhwein. Dus we willen de Yanks extra korting op gevederd voer geven en de Duitsers een extra fles gluhwein bij een bestelling boven de 50 euro! Enzovoorts enzovoorts. ;)
Precies, zonder kennis van requirements kun je er niks nuttigs over roepen.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
We verwachten hier ook wel iets meer inzet van de TS zelf. Het dumpen van een veel te ruime vraag valt daar niet onder. Mocht je specifiek vragen hebben dan kan je natuurlijk een nieuw topic openen, lees daarbij wel even het beleid en De Quickstart door.

Dit topic gaat in ieder geval dicht.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.