Welke videokaart kan ik het best gebruiken met deze specs?

Pagina: 1
Acties:

• Jhavekes
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-06-2021
Hallo,

De laatste paar weken valt mijn computer niet geheel uit, maar de beeldschermen worden zwart.
Ik opende mijn kast en mijn videokaart was heel erg heet. Het ventilatortje (draaiding wat erop zit) draaide niet meer soepel. Naar de maker geweest en ze zeiden dat ik een nieuwe videokaart moet halen omdat ze dit niet konden vervangen. Nu is mijn vraag, welke videokaart kan ik gebruiken met de volgende specs? En is het wel verstandig om een nieuwe videokaart te kopen of een hele nieuwe pc.

Mijn specs zijn:

Midi 500W, MB MSI 770-C45
AMD Athlon2 X4 630 mit Kühler
4GB DDR3, VGA GT240 1024 PCX
640GB HDD S-ATA2 DVD brenner

Alvast bedankt!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

Wat voor budget heb je?
Welke voeding zit erin?

• Jhavekes
Budget maakt niet zo veel uit,
Voeding 500W staat helemaal onderaan. (60hz?) staat rechts
en helemaal bovenaan staat: SL-500 in het wit

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Wat doe je met je pc?
Browse je alleen wat of game je er ook mee?
Vind je efficiëntie belangrijk?

• Jhavekes
Ik browse er veel mee en game er ook wel aardig wat mee ja.
Ja denk het wel? Weet niet echt wat dat inhoud maar des te efficiënter des te beter lijkt me :P!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:09
wat voor games speel je?

De gtx240 is echt een budget kaart,eigenlijk niet goed geschikt om mee te gamen.Maar goed het ligt er aan welke games je speelt natuurlijk.

Heb je een foto van de voeding ,klinkt mij als merkloos,matige kwaliteit,maar da tis alleen te zeggen als het type bekend is.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

En wat voor games zijn dit?
Moet ik denken aan minecraft?
Battlefield 4?
Farmville?
freaky35 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:30:
wat voor games speel je?

De gtx240 is echt een budget kaart,eigenlijk niet goed geschikt om mee te gamen.Maar goed het ligt er aan welke games je speelt natuurlijk.

Heb je een foto van de voeding ,klinkt mij als merkloos,matige kwaliteit,maar da tis alleen te zeggen als het type bekend is.
http://www.inter-tech.de/...sl-500&Itemid=153&lang=en
't Is denk ik deze, vervangen. Daarom vroeg ik ook naar efficientië.

[ Voor 77% gewijzigd door Thomg op 08-01-2015 15:31 ]

• Jhavekes
Ja dat is de voeding! ok dus die is dus slecht, als ik een nieuwe voeding en een nieuwe videokaart koop, waar je toch wel goeie spellen mee kan spelen, welke zou ik dan moeten nemen?
Games zoals battlefield zou wel mooi zijn ja. Nu speel ik het meest LOL en Counterstrike maar in de toekomst wil ik toch grotere spellen spelen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!).

Move naar CAA. We vragen wel iets meer eigen inzet. Wat specs posten met de vraag wat erbij past is dat niet. Wat heb je zelf zoal al gevonden?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Voor spellen als battlefield heb je helaas te maken met een bottleneck.

Kan je me even een ruwe schatting van het budget geven?

Straks kom ik met iets aan en zeg je ach joh, ik kan wel wat meer spenderen of het tegenovergestelde, kom ik met iets aan en schrik je je rot van hoe duur het is.

• Jhavekes
Volgensmij moet ik voor spellen zoals Battlefield dan ook meer RAM geheugen hebben dan dat ik nu heb.. (4 RAM) dan kan ik denk ik beter gewoon een nieuwe PC in elkaar laten zetten of niet?

Mijn budget maakt mij niet uit, voor een nieuwe PC zou ik wel 800-1000 euro willen betalen. (ik weet niet wat je hiervoor kan krijgen?) Maar als ik het zou kunnen oplossen met wat nieuwe specs alleen, dan zou dat ook fijn zijn. Ik wil eigenlijk wel grote spellen kunnen spelen ja.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou hier weinig geld insteken. Je CPU is bleh, je voeding ruk, naast dat je een GPU nodig hebt. Met het budget dat je nu noemt kan je een schitterend nieuw systeem in elkaar knutselen.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Met zo'n budget ben ik het inderdaad eens met br00ky.

PC kan je nog wel verkopen op V&A, daar krijg je dan een ontzettend leuk pctje voor terug ( zie bbg ).

• Jhavekes
Oke nou dat is mooi!
Ik zit er niet aan te denken om een standaard PC te kopen die al klaar is want ik hoor vaak dat je eigen PC in elkaar zetten beter is, met hulp van jullie zou dat kunnen? ik zelf heb er weinig verstand van namelijk..tips zijn welkom! (of moet dit nu naar een ander topic verplaatst worden?)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Nouja, om het simpel te houden...
reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2015
En klaar is kees.

HDD kan je ook weglaten en meenemen van je huidige PC.

[ Voor 11% gewijzigd door Thomg op 08-01-2015 16:07 ]

• Jhavekes
700 Euro en dan heb je al een pc waarmee je battlefield enzo kan runnen? Das wel nice dacht dat dat veel duurder was, dus dan zou ik eventueel de SSD en de interne harde schijven niet erbij in te hoeven laten zetten?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik linkte naar het mainstream game systeem, niet de basisgamesysteem.

Voor battlefield zou ik wel een 290 halen ipv een 280 ( of een 290 ipv een 970 vanwege €€€ ).

https://tweakers.net/cate...BZlpijZBWtZG5sbKwUW1tbCwA

Een SSD zou ik er echt wel bij houden, de interne HDD is echter niet per sé nodig omdat je er al één hebt.

• Jhavekes
Ik heb een vraag, bij die lijst van 1000 zit een voeding van 450W en die van mij was 500W, maar is die dan wel beter?

• Jhavekes
En ik weet niet of ik het zelf allemaal in elkaar kan zetten, is dat erg moeilijk of valt dat wel mee? als er ergens een site is die dat zou willen doen zou dat fijn zijn.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Sites doen het voor €50,-, maar ik zou het gewoon zelf doen. Die €50,- maakt vaak nou net het verschil tussen een goede pc en een wel heel erg leuke pc ;)

Alternate heeft een redelijke geschreven handleiding in het nederlands.
http://www.alternate.nl/html/themeworld.html?docId=3993

Verder zijn er nog zat guides te vinden op de web.
En, tsja, er komen ook nog wat quick guides bij de onderdelen zelf.

Doe gewoon niks doms, gebruik je harsens. Als iets niet past of niet logisch aanvoelt, stop en zoek het op tot je het zeker weet.

Een 450W voeding kan prima overweg met een 970 of 290.

970 -> pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
290 -> pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular

[ Voor 23% gewijzigd door Thomg op 08-01-2015 16:57 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
Jhavekes schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:39:
Ik heb een vraag, bij die lijst van 1000 zit een voeding van 450W en die van mij was 500W, maar is die dan wel beter?
De BBG pc van €1000 heeft een 450W voeding omdat die videokaart redelijk zuinig is en niet meer vereist. Voedingen beoordeel je wel op heel wat meer dan alleen het opgegeven vermogen. Veel goedkope voedingen (zoals die zogenaamde 500W die je nu hebt) halen dat opgegeven vermogen helemaal niet, terwijl die uit de BBG dat wel echt doet en bovendien ook een stuk efficiënter. Een hogere efficiëntie bij voedingen betekent dat de voeding minder vermogen verliest, dus bv een 80Plus Bronze 450W voeding zou 555W elektriciteit uit het stopcontact trekken (81% efficiëntie volgens de specificatie, en dat is best goed trouwens).
Jhavekes schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:41:
En ik weet niet of ik het zelf allemaal in elkaar kan zetten, is dat erg moeilijk of valt dat wel mee? als er ergens een site is die dat zou willen doen zou dat fijn zijn.
Zelf bouwen is heel gemakkelijk, als je met een schroevendraaier kunt draaien, kun je het meeste wel. Er staan veel filmpjes op Youtube, bekijk er daar een paar van en het moet zeker lukken.
Pagina: 1