D-Link Nas benaderen zonder formatteren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ,

Ik ben in het bezit van een simpele D-Link NAS die prima aan mijn eisen voldoet. Alleen nu wil ik de NAS graag op een andere pc aansluiten maar dan moet ik hem eerst kunnen benaderen. Met de bijgeleverde software kan ik de NAS wel benaderen alleen ben ik verplicht om hem te formatteren en dat is nu juist iets wat ik niet wil.

Verder laat mijn ervaring met dit soort dingen mij helaas in de steek dus hopelijk kan iemand mij een Jip en Janneke uitleg geven hoe ik dit het beste kan doen?

Mvg ,

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Een NAS is niet op een PC aangesloten, maar op een netwerk, en is dan te benaderen vanaf alle devices op dat netwerk.

Wat probeer je precies te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de situatie een beetje uitleggen...

Ik heb eigenlijk gewoon een nieuwe pc staan waar is mijn oude stond , maar de nieuwe pc ziet de NAS niet staan in het netwerk. Als ik de software draai die bijgeleverd is , dan komt de NAS netjes tevoorschijn alleen dan zou ik de NAS MOETEN formatteren om de installatie te kunnen voltooien.

Dus met andere worden ,

Hoe krijg ik mijn NAS weer zichtbaar op mijn nieuwe pc zonder deze te formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je zou hem moeten kunnen benaderen door \\<netwerknaam> of \\<ip-adres> in te typen in de adresbalk van Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Gebruik een netwerkscanner om te zien op welk adres de NAS te vinden is.

Mijn huidige favoriet: https://www.softperfect.com/products/networkscanner/

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet uit , alleen er staan gegevens op de NAS die absoluut niet weg mogen. Ik dacht slim te zijn door 1 schijf uit de NAS te halen en deze extern uit te lezen maar dit werkt dus niet! (overigens met beide schijven geprobeerd) want dan krijg ik ook de melding dat ik EERST moet formatteren voordat ik de schijf kan gebruiken.

Als ik op IP zoek , of netwerknaam krijg ik hem ook niet naar boven. IP van de NAS is 192.168.1.75.

Iemand nog een idee hoe ik bij de gegevens van mijn NAS kan komen ZONDER te formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een stap verder ,

Het adres bleek anders te zijn. Het was 192.168.178.12.

Nu kan ik via internet explore inderdaad bij de NAS komen maar zou graag willen dat deze gewoon onder "Deze computer" komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:17
Misschien eens wat opzoeken met google?? vaak is het overigens zo dat je onder je netwerk ook je nas ziet staan en vanuit daar een snelkoppeling kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:59

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1