Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:45
Er moet weer een batch laptops besteld worden hier, vanuit corporate de richtlijn dat het Lenovo moet zijn.

Helaas ben ik niet te vreden met de laatste X240 die we geleverd hebben gekregen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring hier in.

Eigenlijk nooit gezeik gehad met Lenovo tot en met de X220 serie.

Bij de X230 begon het, van de 7 laptops X230 die we hebben heb ik er 3 retour moeten sturen omdat ze plotseling de geest gaven, alle 3 hetzelfde euvel. Moederbord werd vervangen en het probleem was opgelost. Daarnaast regelmatig keys gehad die van het toetsenbord afvielen. Sinds ik die keyboarden vervangen heb (besteld bij replace direct) ook Lenovo, maar de kwaliteit van die keyboards is toch een heel stuk beter. Dat merk je al bij aanraking.

Ik heb zelf nu ongeveer een half jaar een X240. standaard uitgeleverd met 4GB ram, die heb ik snel geupdate naar 8GB. Hiervoor moest je de hele bovenkant verwijderen. (vroeger was dat alleen een klepje aan de onderkant). Ook even een harddisk vervangen is er niet meer bij. Daarnaast zie ik nu op 2 plekken cracks ontstaan in de behuizing (bij de vingerprint scanner en bij het punt waar het scharnier van het scherm zit) mede door het geheugen en de harddisk vindt ik dit apparaat niet echt IT waardig, het kost je behoorlijk wat werk voor vrij standaard taken.

Nagoed, dit gezeur gehad hebbende.

Ik ben opzoek naar een Lenovo laptop die wel gemakkelijk door een IT-er is te beheren (ram vervangen, keyboard vervangen, disk vervangen moet max 5 minuten werk zijn).

Verder moet er 4GB Ram (of meer) onboard zitten en een i5 of i7 processor.

en het scherm moet lekker klein zijn, zo rond de 12.1", liefst met een aardige resolutie

Wie heeft dezelfde slechte ervaringen met de laatste Lenovo series?
Wie weet er een goed alternatief waar een lenovo sticker op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:20

ITsEZ

parttime all-rounder

Mijn ervaring met Lenovo is dat het top spul is dat eigenlijk gewoon amper kapot gaat. Ik herken zelf ook dat het je steeds lastiger wordt om hardwarematige aanpassingen te maken maar lenovo is zeker niet de enige die dit doet, zal er ook mee te maken hebben dat alles kleiner moet worden tegenwoordig. Zoals jij aangeeft moet het scherm ongeveer 12" zijn, met dit soort kleine laptops zal je zeker zien dat alles zo klein mogelijk is. Ik denk persoonlijk dat lenovo geen modellen heeft die aan jou eisen voldoen. Als ik je wensen zo bekijk zou ik zeggen een x240 (waar je dus slechte ervaringen mee hebt) of een yoga, maar met een yoga zal het zeker niet makkelijk zijn om iets te vervangen. Een iets groter model is de ThinkPad S440, deze voldoet redelijk aan jou eisen, is ook niet heel moeilijk open te maken.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
nasdude schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:47:
Ik ben opzoek naar een Lenovo laptop die wel gemakkelijk door een IT-er is te beheren (ram vervangen, keyboard vervangen, disk vervangen moet max 5 minuten werk zijn).
Je moet ultrabook achtige laptops eigenlijk vermijden om deze reden. In kleinere laptops worden veel zaken vast gesoldeerd en zijn daardoor niet zelf te repareren.
Verder moet er 4GB Ram (of meer) onboard zitten en een i5 of i7 processor.
Als je echt Lenovo wilt hebben zou ik zeggen kijk eens naar de Thinkpad T540p series. Verkrijgbaar met alles van een instap Core i3 tot en met een flinke Core i7 aan boord. Dit zijn allemaal normale laptop CPU's dus geen ULV modellen. Is wel een 15,6 inch laptop.
en het scherm moet lekker klein zijn, zo rond de 12.1", liefst met een aardige resolutie
Full HD op een klein scherm is een ogentest naar mijn mening. ;) 14 inch of 15,6 inch met full HD is veel prettiger werken moet ik zeggen.
Wie heeft dezelfde slechte ervaringen met de laatste Lenovo series?
Wie weet er een goed alternatief waar een lenovo sticker op zit?
Zoals ik al schreef, als je heel graag Lenovo moet hebben kijk naar de T540p series. Ze zitten goed in elkaar en ze zijn nog open te maken.

Maar waarom niet uitwijken naar een nieuwe leverancier van hardware? Ik heb ook wel eens mee gemaakt op het werk dat we vanuit onvrede om nieuwe type laptops/desktops afscheid namen van een merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
CMD-Snake schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:27:
[...]

Je moet ultrabook achtige laptops eigenlijk vermijden om deze reden. In kleinere laptops worden veel zaken vast gesoldeerd en zijn daardoor niet zelf te repareren.
Thanks, dan weet ik denk ik wel genoeg.
Full HD op een klein scherm is een ogentest naar mijn mening. ;) 14 inch of 15,6 inch met full HD is veel prettiger werken moet ik zeggen.
Ik heb nu 1366*768, op 12.1" dat is voldoende voor office werkzaamheden
Zoals ik al schreef, als je heel graag Lenovo moet hebben kijk naar de T540p series. Ze zitten goed in elkaar en ze zijn nog open te maken.

Maar waarom niet uitwijken naar een nieuwe leverancier van hardware? Ik heb ook wel eens mee gemaakt op het werk dat we vanuit onvrede om nieuwe type laptops/desktops afscheid namen van een merk.
If only ... in het verleden regelmatig dikke ruzie gehad met corporate. Destijds hadden we dell laptops. Corporate schrijft IBM/Lenovo voor. Altijd installs gehad direct vanuit de MS-CD, ik maak nooit gebruik van pre-installed ellende van een hardware leverancier.

Domein aanmeld problemen, wireless authenticatie problemen, zelfs bij routing issues. het standaard antwoord: Wij leveren geen support verlenen want je gebruikt niet de voorgeschreven hardware.

In een ander geval wilde we graag een Storage oplossing van HP (2x windows 2003 cluster servers, scsi diskstation), deze was ongeveer 15k goedkoper dan de voorgeschreven oplossing van IBM. de investeringsaanvraag werd niet goedgekeurd omdat er geen IBM sticker op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:27:
Als je echt Lenovo wilt hebben zou ik zeggen kijk eens naar de Thinkpad T540p series. Verkrijgbaar met alles van een instap Core i3 tot en met een flinke Core i7 aan boord. Dit zijn allemaal normale laptop CPU's dus geen ULV modellen. Is wel een 15,6 inch laptop.
Ik heb net zakelijk een nieuwe T540p in mijn bezit, qua specs is het een mooie laptop, alleen is het toetsenbord en touchpad heel matig. Waarom ze dat gewoon niet gehouden hebben als op de eerdere modellen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ze zeggen op alle video's die ik van lenovo zie dat ze altijd hetzelfde "super kwaliteit heel goed toetsenbord gebruiken"

Ik ben van plan om in de korte tijd of een yoga 3 Pro te kopen als die met een i7 gaat komen, of een ander soort in dat genre van laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
nasdude schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:47:
Wat wil je? Een compacte laptop of makkelijk te vervangen onderdelen? Je snapt dat deze twee punten niet goed samen gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een T440,
Ook weinig goeds te vertellen over het Toetsenbord, en vooral niet over de 'touch' toetsen onder icm het clitje (boven aan het touchpad)

Daarnaast hier ook een Edge 130,
De eerste serie, met intel 2e generatie i3 & het nieuwe chiclet ToBo.
Ook al is het de budgetserie, ik had niet verwacht dat de igp nu al problemen zou geven.
Relatief vaak artifacts, een goede tik onder op de behuizing lost het op,
maar eigenlijk is die laptop dus ook al afgeschreven.

Ik verlang stiekem terug naar alle T & X-series van de '20 generatie of daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
thibautb schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:13:
Ze zeggen op alle video's die ik van lenovo zie dat ze altijd hetzelfde "super kwaliteit heel goed toetsenbord gebruiken"
De voorkeur voor toetsenborden is heel persoonlijk.

Ik heb al heel wat laptops gehad. In het verleden heb ik een Lenovo T420 gehad, het toetsenbord was aardig alleen de touchpad vond ik een ramp. Als je onderweg die moest gebruiken was erg onprettig. Ik heb ook een Dell Latitude laptop in bezit en in het verleden een aantal (D-series en E-series) ook voor werk gebruikt en die hadden heel aangename toetsenborden vond ik. Ik heb nu naast mijn Latitude laptop (E-series) ook een T540p en het toetsenbord is matig, maar ook niet slecht. Alleen de touchpad is een ramp. Veels te gevoelig qua druk (=onbedoeld klikken) maar als je je vinger erover beweegt dan gaat de muis erg traag op het scherm.
Ik ben van plan om in de korte tijd of een yoga 3 Pro te kopen als die met een i7 gaat komen, of een ander soort in dat genre van laptops.
Een i7 is wat overkill van dat soort laptops. Maar goed, de luxere modellen hebben die doorgaans al standaard bij zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Gleighton schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:04:
[...]

Ik heb net zakelijk een nieuwe T540p in mijn bezit, qua specs is het een mooie laptop, alleen is het toetsenbord en touchpad heel matig. Waarom ze dat gewoon niet gehouden hebben als op de eerdere modellen.... 8)7
Het toetsenbord vind ik geweldig van de nieuwe series. Na verloop van tijd zelfs veel prettiger dan bijvoorbeeld die van de legendarische T60. Die gekke knoppen van het touchpad ben ik wel met je eens! De reden dat ik nu nog op een S430 tik. Echter de nieuwe T450/T540 serie hebben weer de fysieke knoppen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 23:22
M'n W510 heeft een heerlijk ips full hd scherm .. voornaamste manco is dat als je een 90W voeding gebruikt ipv een 135W voeding .. je een performance krijgt die zelfs lager ligt dan op de accu .. en je kunt er niets aan doen. Behalve dan in het geval van m'n 90W reisadapter .. door het voltage tipje uit elkaar te wrikken en een pennetje door te verbinden .. denkt de laptop dat tie een 135W voeding heeft .. et voila.
(en nee die 90W voeding die trekt het meer dan goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

Cyphax

Moderator LNX
Gleighton schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:04:
[...]

Ik heb ook een T540 van het werk. Enorm ding, op zich stevig, maar ik heb ook een T61 en vergeleken daarbij zijn het toetsenbord en touchpad niet matig maar ronduit kut. En dan hou ik me nog in. Ik hou al niet zo van chiclet, maar die indeling is onvergeeflijk slecht. Ook het touchpad voelt niet fijn (dat ribbeltjesmotief voelt erg onprettig). Ik zou prive het ding gewoon nog niet willen gebruiken als ik 'm gratis kreeg. De T61 is de fijnste laptop die ik ooit heb gebruikt, daar klopt eigenlijk alles aan. In beide gevallen is de bouwkwaliteit super maar als die T540 indicatief is voor de Thinkpad-lijn, dan is de T61 de laatste Thinkpad die ik ooit kocht. Geen idee waar het mis is gegaan bij ze. Jammer.

Eerlijk gezegd is 1 van de klachten natuurlijk niet Lenovo aan te rekenen (dat het een bakbeest is, that is), maar daar zou ik mee kunnen leven als het ding fatsoenlijke input had.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
* Cyphax moet nog even wennen aan GoT op de telefoon :X

[ Voor 101% gewijzigd door Cyphax op 08-01-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Cyphax schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:55:
[...]

Ik heb ook een T540 van het werk. Enorm ding, op zich stevig, maar ik heb ook een T61 en vergeleken daarbij zijn het toetsenbord en touchpad niet matig maar ronduit kut. En dan hou ik me nog in. Ik hou al niet zo van chiclet, maar die indeling is onvergeeflijk slecht. Nuttige toetsen zitten er gewoon niet meer op. Ook het touchpad voelt niet fijn (dat ribbeltjesmotief voelt erg onprettig) en gebruik ik gewoon nieteens. Ik zou prive het ding gewoon nog niet willen gebruiken als ik 'm gratis kreeg. De T61 is de fijnste laptop die ik ooit heb gebruikt, daar klopt eigenlijk alles aan. In beide gevallen is de bouwkwaliteit super maar als die T540 indicatief is voor de Thinkpad-lijn, dan is de T61 de laatste Thinkpad die ik ooit kocht. Geen idee waar het mis is gegaan bij ze. Jammer.

Eerlijk gezegd is 1 van de klachten natuurlijk niet Lenovo aan te rekenen (dat het een bakbeest is, that is), maar daar zou ik mee kunnen leven als het ding fatsoenlijke input had.
Wat je zegt herken ik wel een beetje. Ik heb mijn T61p 1.5 jaar terug vervangen door een X220, met nog het juiste toetsenbord :-)

Wat ik gezien heb van de nieuwe reeks lenovo's is dat ze nu flink wat geleerd hebben en mijn volgende laptop word toch echt een X250 of X1. Trackpoint hebben ze aangepakt, layout van het toetsenbord is verbeterd en zo zijn er nog een aantal dingen waar ze toch op terug zijn gekomen.

Wat betreft zakelijke laptops, mijn Thinkpads hebben me de afgelopen 5 jaar geen enkele keer in de steek gelaten.

HP Elitebooks is ook best prima spul overigens of zakelijk Dell reeksen.

Ligt het er ook niet een beetje aan wat voor support je wil? Je kunt het bij zakelijke support zo gek niet krijgen (binnen 12 uur mannetje bij je om het te repareren bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Qua zakelijk gebruik is het ook goed spul maar voor mij als gebruiker is het in vergelijking met de oude Thinkpad onbegrijpelijk dat ze zo'n goede formule deels hebben lopen verprutsen. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand denkt "yeah, die contextmenu-toets (rechtermuisknop) is suf, printscreen op die plek is veel logischer; dat miste ik nou nog!". Geen idee wat ze daar hebben zitten roken, maar logische beslissingen maken ga ja daar niet van doen. ;)
Pause/break zit er zelfs helemaal niet meer op. Ik snap het gewoon niet maar het is wel een pet peeve van me. :)
Ik heb dat ook met logitech-toetsenborden. Ze doen maar wat met die layouts en je kunt er zo nooit aan wennen. Het scheelt dat het nog QWERTY is, anders kon ik helemaal niet meer blind typen. :+

Ik hou het wel in de gaten als ik eens een nieuwe laptop nodig heb. Ik heb natuurlijk niets tegen Lenovo verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mjah wil idd ook nog een x220 voor naast de w510 .. heb ik idd ook nog gewoon oude stijl toetsenbord.
Liefst had ik nog een meer high res scherm gehad, maar goed dat hebben de x230 en x240 ook niet echt.
W540 had van wat ik op internet had gelezen ook maar een matig full hd scherm aan boord qua kijkhoeken.

Heb hier ook nog een T23, T42 en T61 in de kast :-)
Accu's zijn niet best meer .. en van de T61 is de ccfl ondertussen wel aardig gesleten en daarmee het beeld niet echt licht meer te krijgen, maar verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
De hele Thinkpad naam is wel verwaterd nu dat Lenovo ook consumenten laptops onder die naam verkoopt. Overigens wel begrijpelijk, van een model in de zakelijke markt kan je ook niet bepaald bestaan als bedrijf.

Maar meer on topic, is een T440 niet iets?
pricewatch: Lenovo Thinkpad T440 20B6009LMH

14 inch, dus wel redelijk klein maar groot genoeg dat je nog zelf bij zaken als hardeschijf en geheugen kan komen. Niet vast gesoldeerde onderdelen zoals bij kleinere ultrabook achtige laptops. De T440 heeft ook nog volwaarde laptop CPU's en geen ULV exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
gekkie schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:37:
M'n W510 heeft een heerlijk ips full hd scherm .. voornaamste manco is dat als je een 90W voeding gebruikt ipv een 135W voeding .. je een performance krijgt die zelfs lager ligt dan op de accu .. en je kunt er niets aan doen. Behalve dan in het geval van m'n 90W reisadapter .. door het voltage tipje uit elkaar te wrikken en een pennetje door te verbinden .. denkt de laptop dat tie een 135W voeding heeft .. et voila.
(en nee die 90W voeding die trekt het meer dan goed)
Dan moet je de W530 eens mee gaan nemen, de adapter is bijna groter dan de laptop zelf :S

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-DQiQL-JNBZ4/UWzUSL0LJ-I/AAAAAAAALNI/7zH1mVsjAb0/s1600/JBA+-+Lenovo+ThinkPad+W530++(3).JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
nasdude schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:06:
[...]

Dan moet je de W530 eens mee gaan nemen, de adapter is bijna groter dan de laptop zelf :S

[afbeelding]
Weet ik .. zo eentje zit er dus ook bij de W510 ... de reisadapter van 90W is +/- hetzelfde oppervlak maar dan +/- 1cm dik :-)
Vandaar dat ik die ook graag gebruik, maarja in eerste instantie was door de nooit gefixte bios bug de handel niet vooruit te branden .. maar goed dat is door creatief patchen dus gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Ik zal sowieso wachten met bestellen tot de broadwell generatie die net is aangekondigd. Niet dat de x250 heel anders is dan de x240.

Een echt klein alternatief heeft lenovo niet de t440 (of de net aangekondigde t450) is dan nog het beste misschien.

Buiten lenovo om heb je daarnaast nog een Dell latitude e7250, daar is alles wel beter bereikbaar echter heeft deze geen normale 2,5" hdd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijzonder, ik heb precies de omgekeerde ervaring. Hiervoor ook een X220 en nu een tijd inmiddels de X240. De X240 vindt ik een veel betere bouwkwaliteit hebben dan de X220. Alleen het toetsenbord van het vorige model tikte iets fijner, verder is de X240 in alles de betere en veel modernere laptop..

En die cracks zijn natuurlijk een garantiekwestie. Wil je wat anders, met de HP EliteBooks heb ik ook erg goede ervaringen. Maar je zit waarschijnlijk vast binnen een mantel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Hier is de X230 twee keer kapotgegaan op het moment van inprikken van de originele reisadapter. Mainboard is twee keer vervangen, en "next business day support" kostte 4 en 3 weken. Ik ben er dus niet kapot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:52

ByteDelight

Retro computing is alive!

Bij ons hebben we alleen maar Lenovo's: T5x0 en X2x0.
Ik bestel voor onze afdeling (man of 40) vrij regelmatig laptops bij de leverancier.
De T500, T510, T520, T530 en T540 zijn prima modellen: degelijk, nagenoeg nooit defecten.

Bij de X220 en X230 heb ik echter erg vaak defecten gezien.
Soms heb ik de indruk dat dit komt omdat men die kleine laptop maar in de tas plempt, terwijl men met een 16" modelletje wat voorzichtiger is.
Veel X220/X230's hebben beschadigde hoeken vanwege vallen en stoten.

De X240 ziet er IMHO wel degelijker en strakker uit, en lijkt me daarom beter tegen een stootje te kunnen, maar als ik de andere reacties hier zie, komen er bij de X240 soortgelijke problem als bij de voorlopers voor.
nasdude schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:06:
[...]

[afbeelding]
Volgens kun je bij vrijwel elke (15/16") serie kiezen uit diverse CPU's, waaronder i7.
Alleen bij de i7's heb ik grote laders gezien, maar mijn i5 gebruikt een 90W versie, een relatief kleine dus.

[ Voor 27% gewijzigd door ByteDelight op 12-01-2015 14:48 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:04
De W serie is gewoon een mobiel werkstation, dus nogal logisch dat die lomp is alles bij elkaar.

Hier een T440, vind hem op de touchpad na perfect, maar touchpad gebruik ik nooit dus dat maakt niet zo veel uit (draadloze muis). Voor de rest, twee accus is gewoon ideaal, makkelijk 8 uur werken zonder net spanning. Scherm is ook uitstekend dus eigenlijk weinig op aan te merken.

+/- 60 T440's in gebruik hier sinds ze leverbaar zijn, nog geen defecten. Enige wat stuk gaat - voor zo ver nog in gebruik - zijn de T400's en een enkele T410 maar gezien de leeftijd is dat niet verwonderlijk.
Pagina: 1