Beste Tweakers,
Speciaal voor de aankoop van een nieuwe desktop toch maar een account aangemaakt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Deze desktop is een kadotje aan mezelf als afsluiting van mijn studietijd. Aangezien ik tijdens mijn studie altijd een laptop heb gehad, begin ik dus met helemaal niets (dus ook geen randapparatuur). Ik dacht aan een desktop van tussen de 1000 en 1500 euro's, randapparatuur niet meegerekend. Het mag best wat extra kosten als de mainstream game pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De planning is dat dit mijn alround en enige systeem word. Hiermee ben ik van plan te gaan gamen. Momenteel Heroes of Newerth wat lage eisen heeft, maar in de toekomst toch meer eisende games zoals Dragon age of the witcher o.i.d. Ik wil vooral niet te veel letten op wat ik wel of niet kan draaien. Verder wil ik ook 3D-modelleren in CATIA/Solidworks, omdat dit aansluit bij mijn studie/toekomstige werkveld en dus ook fatsoenlijk thuis hiermee aan de bak moet kunnen.
Ga je overklokken?
Ben geen held in overklokken, omdat het vroeger best tricky was. Dus niet echt van plan, tenzij het tegenwoordig een kwestie van een vinkje of Y/N in bios omzetten is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De product-lijst hieronder is een leuke start en overzicht van mijn wensen denk ik.
Een muis heb ik al stiekem aangeschaft als begin van het build-proces.
Verder vragen betreffende deze wenslijst zijn;
- Is de SSD groot genoeg?
- Evt. minder duur moederbord en/of processor? (dacht aan eventuele upgrade mocht dit nodig zijn als nog een zelfde videokaart aanschaffen en SLI schakelen?)
- Is het crucial intern geheugen kwalitatief goed?
- Fractal R5 case, is die groot genoeg? (soortgelijk model; Nanoxia deep silence 3)
- Videokaart, monitor; wel ok denk ik? (misschien een Dell monitor)
- Wil ik een ander toetsenbord? geen idee wat ik fijn vind; altijd laptop gehad.
- Heb ik zo alles? Is namelijk mijn eerste build in lange tijd
Alle hulp is welkom, alvast bedankt!
p.s. heeft iemand nog een goede tip voor een chill bureau?
Speciaal voor de aankoop van een nieuwe desktop toch maar een account aangemaakt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Deze desktop is een kadotje aan mezelf als afsluiting van mijn studietijd. Aangezien ik tijdens mijn studie altijd een laptop heb gehad, begin ik dus met helemaal niets (dus ook geen randapparatuur). Ik dacht aan een desktop van tussen de 1000 en 1500 euro's, randapparatuur niet meegerekend. Het mag best wat extra kosten als de mainstream game pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De planning is dat dit mijn alround en enige systeem word. Hiermee ben ik van plan te gaan gamen. Momenteel Heroes of Newerth wat lage eisen heeft, maar in de toekomst toch meer eisende games zoals Dragon age of the witcher o.i.d. Ik wil vooral niet te veel letten op wat ik wel of niet kan draaien. Verder wil ik ook 3D-modelleren in CATIA/Solidworks, omdat dit aansluit bij mijn studie/toekomstige werkveld en dus ook fatsoenlijk thuis hiermee aan de bak moet kunnen.
Ga je overklokken?
Ben geen held in overklokken, omdat het vroeger best tricky was. Dus niet echt van plan, tenzij het tegenwoordig een kwestie van een vinkje of Y/N in bios omzetten is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De product-lijst hieronder is een leuke start en overzicht van mijn wensen denk ik.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 217,95 | € 217,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 349,69 | € 349,69 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Scythe Mugen MAX | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,- | € 12,- |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 64,75 | € 64,75 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 109,04 | € 109,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.233,07 | |
| 1 | Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty) | € 75,94 | € 75,94 |
| 1 | Samsung S27D590P Zwart | € 233,51 | € 233,51 |
Een muis heb ik al stiekem aangeschaft als begin van het build-proces.
Verder vragen betreffende deze wenslijst zijn;
- Is de SSD groot genoeg?
- Evt. minder duur moederbord en/of processor? (dacht aan eventuele upgrade mocht dit nodig zijn als nog een zelfde videokaart aanschaffen en SLI schakelen?)
- Is het crucial intern geheugen kwalitatief goed?
- Fractal R5 case, is die groot genoeg? (soortgelijk model; Nanoxia deep silence 3)
- Videokaart, monitor; wel ok denk ik? (misschien een Dell monitor)
- Wil ik een ander toetsenbord? geen idee wat ik fijn vind; altijd laptop gehad.
- Heb ik zo alles? Is namelijk mijn eerste build in lange tijd
Alle hulp is welkom, alvast bedankt!
p.s. heeft iemand nog een goede tip voor een chill bureau?
[ Voor 6% gewijzigd door Adia op 08-01-2015 15:38 ]