Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Data wegschrijven

Pagina: 1
Acties:

• tj.jackel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09 06:30
Hallo,

Ik heb een raspberry pi apache2 server. Met behulp van php wil ik een text file maken in de map /var/www/data/filename.txt

Nu is dit gelukt met de fopen functie. Maar hoe kan ik de persmissies zo instellen dat ik wel de file kan maken en kan schrijven. Maar de bezoeker van de website niet via de adres balk en bestand kan lezen?

Alvast bedankt

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Een andere map maken waar de bezoeker niet bij kan? /var/data/filename.txt bijvoorbeeld?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• tj.jackel
Ik heb het geprobeerd in /var/filename.txt maar dan heeft php niet de goede permissies. Dan moet ik volgens mij in apache2 de permissies aanpassen. Ik heb liever dat ik binnen de map /var/www/ een map aanmaak en wel kan schrijven met php maar niet leesbaar is voor de gebruiker.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Waarom geen .htaccess in die folder:
code:
1
deny from all

[edit]
Overigens zou ik er ook voor kiezen om de file buiten www te houden. Je kan daarvoor toch een speciaal mapje aanmaken en die de juiste rechten geven?

[ Voor 68% gewijzigd door emnich op 08-01-2015 13:00 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
tj.jackel schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:53:
Ik heb het geprobeerd in /var/filename.txt maar dan heeft php niet de goede permissies. Dan moet ik volgens mij in apache2 de permissies aanpassen. Ik heb liever dat ik binnen de map /var/www/ een map aanmaak en wel kan schrijven met php maar niet leesbaar is voor de gebruiker.
Je moet natuurlijk wel in een map proberen te schrijven waar de apache user rechten heeft.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:20
.htacces.php kan gebruikt worden om files binnen een map te excluden (kijk naar het stukje hide and deny files):

je kunt je log bijv verbergen met:
code:
1
2
3
4
<Files "log.txt">
Order Allow,Deny
Deny from all
</Files>

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Woy schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:58:
[...]

Je moet natuurlijk wel in een map proberen te schrijven waar de apache user rechten heeft.
...of een proxy-script schrijven dat een passthrough doet voor je, maar dat lijkt me voor iets dat je op een Raspberry Pi doet waarschijnlijk overbodig.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• tj.jackel
Het is gelukt met .htaccess

Bedankt.

[ Voor 167% gewijzigd door tj.jackel op 08-01-2015 13:44 ]

Pagina: 1