Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

ik zit even met een probleem ik heb zojuist 2 6 inch telefoons op het oog met 4 g ondersteuning maar ik weet niet welke ik moet kiezen, misschien dat ik wat hulp van jullie kan krijgen?
ik sta open voor andere alternatieven het liefst wel met 4g met een scherm tussen de 5.5 en 6 inch zou fijn zijn, ik heb een budget van ongeveer 250 dollar.

Huawei mate 2

Lenovo note 8

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 10:15 ]

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Als ik zo de specs even naast elkaar leg zou ik voor de Lenovo gaan:
De Lenovo is nieuwer (jan 2014 of dec 2014), heeft een 64bit processor en een meer up to date android (nog geen lollipop).
Ik dacht in eerste instantie dat de Huawei beter zou zijn, deze heeft 2Gb RAM ipv 1Gb.

Als alternatief kan ik je nog geven de Meizu M1 Note, deze heeft dezelfde 64 bit processor als de Lenovo, heeft wel 2Gb RAM, alleen wel een 5,5 inch scherm ipv 6. Qua prijs zou deze in de buurt moeten zitten. Ik weet niet of de Meizu al verkrijgbaar is, maar dat zou een dezer dagen wel zo moeten zijn.

http://www.meizu.com/en/products/m1note/spec.html

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Verwijderd

Topicstarter
ik zat net ook even de huawei en de lenovo te vergelijken. maar als ik zo kijk zie ik dat de huawei gorilla glas heeft en de lenovo niet, krast zon scherm nou ook sneller?

• John Rambo
Ik neem aan van wel, maar ligt er ook aan hoe je er zelf mee omgaat.
Tweakers heeft ook een review van de Huawei: http://tweakers.net/revie...les-voor-de-accuduur.html
Ze zijn niet heel enthousiast, alleen wel over de accuduur die goed schijnt te zijn.
Ik heb geen ervaring met beide merken, je moet ook kijken naar de bouwkwaliteit (Huawei beter?) en de softwarematige ondersteuning. Welk merk heeft betere support / updates / community.
Kijk ook even of de Lenovo een upgrade gaat krijgen naar Android 5.0 Lollipop, anders heb je ook niet veel aan die 64 bit. Overigens is het met 64bit misschien wel handiger om wat meer geheugen te hebben om er goed gebruik van te kunnen maken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even gekeken naar de lenovo, ik zie niks over een update naar 5.0 lollipop als ik naar de huawei kijk die krijgt wel weer een update maar die is met de hardware minder het is een lastige keuze ik heb inmiddels ook nog even verder gekeken, ik heb deze ook op het oog

XIAOMI Redmi Note 4G

Elephone P3000S

• John Rambo
Als je ook genoegen neemt met een 5,5 inch telefoons wordt je keuzemogelijkheid enorm uitgebreid.

Ik heb zelf de Xiaomi Redmi Note 4G en ben er erg tevreden over. De Redmi Note heeft een 3G variant (octacore mediatek) en een 4G (snapdragon 400). De 3G variant is iets sneller, de 4G mist de 800mHz band voor Nederland. De support en community voor Xiaomi zijn wel vrij goed. Ik weet niet of je custom roms wilt gaan flashen? Momenteel zit Xiaomi op MIUI V6 waarmee ik met de Note 4G 2 tot 3 dagen accu haal, 2 dagen normaal gebruik, 3 dagen licht gebruik. Met MIUI V5 haalde ik 1,5 dag.

Wil je perse 4G? Ik heb net een linkje gepost met wat 4G toestellen er in. De meeste zijn wat duurder maar misschien dat de OnePlus One wat voor jou is? Hij is misschien net boven je budget (~270 dollar?) maar dan heb je wel een high end toptoestel te pakken (heeft ook niet alle 4G banden voor NL). Als je een paar tientjes extra kan sparen dan zou ik dat doen.

Ik ben zelf geen fan van Elephone (negatieve ervaringen) en de P3000 is al heel lang aangekondigd maar wordt steeds uitgesteld.

Verwijderd

Topicstarter
de XIAOMI Redmi Note 4G lijkt me wel wat, gaat de 4g wel werken in nederland.?

• John Rambo
Ligt eraan welke provider je hebt.. Uit mijn hoofd heeft de Note 4G band 1800 en 2100mHz, Vodafone gebruikt deze banden, maar anders providers gebruiken weer de 800mHz band.

Nogmaals dit is uit mijn hoofd, maar dat zou je even moeten opzoeken.

Volgens mij zit ik er iets naast: http://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/
Het zou kunnen zijn dat je met 800mHz de beste dekking hebt ofzo, weet ik niet meer exact. Je kunt dus wel 4G gebruiken, maar misschien niet overal. Ligt er maar net aan waar je bent en wat voor mast er staat.

4G in Nederland heb je dus alleen op de 1800mHz.

[ Voor 42% gewijzigd door John Rambo op 08-01-2015 11:57 ]

Pagina: 1