Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MSOffice2010] Sjablonen generen en invullen, door een front

Pagina: 1
Acties:

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Sjablonen generen en invullen, door een front venster.

Ik ben opzoek naar een oplossing voor de onderstaande situatie.

Op de afdeling Werkvoorbereiding, is er een front scherm gemaakt in Virtual Basic, waarin de werkvoorbereiders gegevens invullen. Vervolgens komen hier uit een aantal word documenten uitrollen, waarbij de ingevoerde gegevens automatisch zijn ingevuld.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/34t3mhe.jpg

Het liefst willen wij af van Virtual Basic, omdat we de kennis niet in huis hebben.
Daarnaast willen wij meer invoer mogelijkheden in het front scherm bouwen.
Er worden bijvoorbeeld 4 Inhoudsopgave's gegenereerd voor 4 verschillende projectmappen.
We willen in het frontscherm kunnen aanvinken, welke hoofdstuk nummers er per inhoudsopgave moeten komen.
Nu is dit gemaakt in een tabelletje en daarin moeten we vervolgens handmatig, tabel rijen verwijderen.

Mijn vraag is
- Is er een andere oplossing voor Virtual Basics? Infopath bijvoorbeeld?

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:57
Het is Visual Basic, niet Virtual Basics.
De belangrijkste vraag : kun je programmeren of scripten?

Met bv Powershell kun je ook vrij simpel iets vergelijkbaars bouwen (Winforms icm een COM object voor Word)

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
kan helaas niet programmeren. Heb ook niet de tijd om mijzelf het nu aan te leren.

Er was het voorstel om het in Acces te bouwen. Maar ik zie dat niet als een juiste oplossing,

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:31

Boss

+1 Overgewaardeerd

In Access kan prima, maar dan zal je ook Visual Basic (for Applications) nodig hebben. Heb zat van die dingen gemaakt in het verleden :-)

De dingen die je wilt doen zijn zo te zien redelijke specifiek. Dan ontkom je er niet aan dat er ergens een paar regels code nodig zijn.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.