Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:27
Beste Tweakers,

Ik heb een mooie nieuwe TV gekocht. Daarnaast staat een 2.1 Logitech speaker setje te spelen.
Deze beginnen de geest te geven en uiteraard wil ik wat moois naast mijn Sony TV.

Nu twijfel ik tussen dit set:
http://www.sony.nl/electr...oscoopsystemen/bdv-n7200w

En een losse receiver en speakers.

Ik weet dat een losse receiver en speakers wat meer geld gaat kosten, maar ik ben nogal een leek op dit gebied. Alles wat dus beter klinkt dan mijn Logitech set is al goed.

Nu wil ik mijn PC en TV decoder aansluiten op het 5.1 set. En simpel willen schakelen zonder al teveel instellingen. Wat raden jullie aan? Lekker gamen, films kijken met een simpel Sony set of toch voor de Onkyo versterker en set gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De geluidskwaliteit van dergelijke setjes is doorgaans niet zo geweldig. Daarnaast ben je wat beperkt in de aansluitmogelijkheden.

Yamaha en Onkyo hebben bijvoorbeeld wel eens 5.1 setjes waar in ieder geval een volwaardige receiver bij zit. Dan heb je nog steeds niet het bovenste van de plank qua geluidskwaliteit maar je bent wel stukken flexibeler. Daarnaast geef je aan dat je ten opzichte van je Logitech set al snel tevreden zult zijn. Mocht je er ooit de behoefte aan hebben kun je zo'n set makkelijk upgraden met betere speakers.

Als laatste nog een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:27
Bedankt voor het snelle advies.

Ik heb dit set wel in de Media Markt kunnen beluisteren. Op een tijdstip dat het rustig was dus mocht alle andere geluiden even uit zetten.
Zelfs de gecomprimeerde nummers van mijn telefoon over de Bluetooth klonken goed. Mijn broer heeft hier wat meer kijk op en die vond het geluid goed. En geloof me die kan zeuren als het niet naar ZIJN zin is ;)

Het geluid zal inderdaad niet hetzelfde zijn als een volwaardige receiver. Mijn grootste vraag is echter:
Als ik mijn PC aansluit op de TV of Sony receiver kan ik dan ook alles bekijken / gamen in 5.1 kwaliteit?
Dat is eigenlijk mijn grootste vraag. Qua geluid ga ik er altijd op vooruit dus voor de komende jaren moet dit voldoende zijn.

Zou iemand daar antwoord op kunnen geven?