snel naar beneden/boven scrollen knopje verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:31

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Wanneer ik tweakers.net bezoek op m'n smartphone, staat rechts onderin en knopje om snel helemaal naar boven of helemaal naar beneden te scrollen.

De keren dat ik daar per ongeluk op gedrukt heb zijn niet op een stel handen te tellen.. Kan dat knopje misschien verplaatst worden naar linksonder? Scrollen doe je namelijk bijna altijd aan de rechterkant van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Het verbaast me dat er nog niet meer mensen gereageerd hebben. Ter verduidelijking hieronder maar even een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2mytd6r.jpg

De reden dat ik hier nog een keer reageer, is dat het knopje ook in de weg staat als ik een video bekijk op m'n telefoon. Als ik in de videoplayer op het knopje voor volledig scherm wil klikken, staat dit knopje ervoor. Erg lastig was mij betreft.

Daarnaast gebeurd het heel geregeld dat ik gewoon aan het scrollen ben en daarbij per ongeluk het knopje indruk. Dan ben ik ineens onderaan de pagina en kan ik weer helemaal gaan opzoeken waar ik was. :) Het knopje naar links verplaatsen lijkt me nog de beste optie, omdat je meestal met je vinger aan rechts veegt om te scrollen. Je zit dan nog wel met het probleem van de videoplayer, want dan zit hij weer voor de play/pause controls.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:47
Dat knopje zet Tweakers er niet neer, maar wordt door Google Chrome daar neergezet. Op m'n PC in Chrome en op m'n iPad met Safari zie ik dat knopje namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:18

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Nee, dat doet tweakers zelf, en alleen op smartphones :)

Als je hem graag links wilt, dan kan je dit toevoegen aan je Custom CSS

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.scrollTo {
    left: 10px;
}

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:47
_David_ schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:50:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.scrollTo {
}
Hmm wist ik niet! Kan ik hem ook forceren om te tonen op mn iPad? Vind het wel heel handig namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:18

_David_

FP ProMod

llama llama duck

ThinkPadd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:52:
[...]

Hmm wist ik niet! Kan ik hem ook forceren om te tonen op mn iPad? Vind het wel heel handig namelijk
Ja dat kan :)

Voor 'grote tablets' Grade:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
@media (max-width: 1000px),(max-device-width: 1000px) and (orientation: portrait),(max-device-width: 767px) and (orientation: landscape) {
    .scrollTo {
        display: block;
    }
}

Voor 'kleine tablets' Grade:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
@media (max-width: 767px),(max-device-width: 767px) and (orientation: portrait),(max-device-width: 499px) and (orientation: landscape) { 
    .scrollTo {
        display: block;
    }
}

[ Voor 11% gewijzigd door _David_ op 03-03-2015 09:03 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
_David_ schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:50:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.scrollTo {
}
Super, dankjewel! Ben ik in ieder geval van het probleem af. Gaat Tweakers dit probleem ook voor de rest oplossen, of heeft hier niemand last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 14:08
Ik denk niet dat we dit "op gaan lossen" daar het niet echt een probleem is. We hebben verder geen meldingen ontvangen dat mensen hier hinder van ondervinden.

De meeste websites plaatsen deze knop rechts en om in de lijn der verwachting te blijven plaatsten ook wij hem daar :) er is veel positieve feedback op gekomen en voorlopig blijft hij daar dan ook staan. Per soonlijk ben Ik rechtshandig maar iks scroll altijd met links, links van het scherm. Het is dus echt een voorkeur die voor iedereen verschillend is. Mochten er nu veel meer mensen hier iets inzien zullen we het heroverwegen. Tot die tijd ben je aangewezen op custom CSS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik gok dat meer dan 97% van de mobiele gebruikers rechtshandig is en daardoor met regelmaat per ongeluk op deze knop klikt met de duim bij het scrollen.

Mijn eigen ervaring is dat het knopje juist averechts werkt (frustrerend, mag je weer omhoog scrollen en zoeken waar je gebleven was) in plaats van dat het een gimmick of voordeel brengt. Het zou Tweakers dan ook sieren om default de knop links te plaatsen en daardoor mobiele gebruikers tegemoet te komen ? (linkshandigen hebben dan weer het nadeel)

Kortom: knop is onhandig en niet doordacht geplaatst, door het aanpassen naar de linkerkant heeft dit een positief effect voor het merendeel van de mobiele gebruikers

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Inspector schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:14:
Ik denk niet dat we dit "op gaan lossen" daar het niet echt een probleem is. We hebben verder geen meldingen ontvangen dat mensen hier hinder van ondervinden.

De meeste websites plaatsen deze knop rechts en om in de lijn der verwachting te blijven plaatsten ook wij hem daar :) er is veel positieve feedback op gekomen en voorlopig blijft hij daar dan ook staan. Per soonlijk ben Ik rechtshandig maar iks scroll altijd met links, links van het scherm. Het is dus echt een voorkeur die voor iedereen verschillend is. Mochten er nu veel meer mensen hier iets inzien zullen we het heroverwegen. Tot die tijd ben je aangewezen op custom CSS :)
Oké. Nou ja, voor de mensen die het een probleem vinden is er nu in ieder geval de custom CSS inderdaad. Bedankt voor je reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:59

rob_erwt

What does this button do?

Breezers schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:19:
Kortom: knop is onhandig en niet doordacht geplaatst, door het aanpassen naar de linkerkant heeft dit een positief effect voor het merendeel van de mobiele gebruikers
Ik ben ook rechtshandig en heb nog nooit per ongeluk die knop aangeraakt. Dat wil niet zeggen dat ik het bijzonder vervelend voor je vindt, maar voor iedere negatieve reactie is (minstens) één positieve te vinden. Sterker nog: de klachten hierover zijn op één hand te tellen en de aantallen positieve reacties zijn vele malen groter.

Zolang dat niet verandert, zullen we het knopje ook niet verplaatsen, hoe vervelend dat voor jou (en die paar anderen) ook is. En zoals al eerder aangegeven is er in ieder geval een goede workaround met behulp van custom css.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Scrollbalken zitten rechts, waarom zou je dan tegendraads gaan en de 'naar onderen/boven' knop dan links willen hebben? Als je scrollt, verwacht je dat alles wat daarmee te maken heeft ook daar zit. Houd je je telefoon in landscape en je scrollt, wil je dan met die ene hand helemaal naar de andere kant van 't scherm gaan of je andere hand gebruiken om naar beneden of boven te kunnen?

Persoonlijk houd ik de telefoon vast met link en scroll met links. Waar ik nog steeds van baal in iig Android is dat de schermknoppen voor 'terug' en 'home' naar de rechterkant gaan. Een klein knopje dat de pagina scrollt is wel het minste waar ik mij druk om kan maken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:26:
Scrollbalken zitten rechts, waarom zou je dan tegendraads gaan en de 'naar onderen/boven' knop dan links willen hebben? Als je scrollt, verwacht je dat alles wat daarmee te maken heeft ook daar zit. Houd je je telefoon in landscape en je scrollt, wil je dan met die ene hand helemaal naar de andere kant van 't scherm gaan of je andere hand gebruiken om naar beneden of boven te kunnen?

Persoonlijk houd ik de telefoon vast met link en scroll met links. Waar ik nog steeds van baal in iig Android is dat de schermknoppen voor 'terug' en 'home' naar de rechterkant gaan. Een klein knopje dat de pagina scrollt is wel het minste waar ik mij druk om kan maken.
Zoals ik en anderen al aangeven: als je rechts scrollt kan het wel een probleem zijn. En ik kan je vertellen dat het heel, heel irritant is als je geregeld ineens onderaan de pagina staat omdat je dat knopje aangeraakt hebt. Dat jij altijd links scrollt is fijn voor jou, want dan zit het knopje voor jou op de juiste plek. :)

Maar goed, met custom CSS is het probleem voor mij in ieder geval perfect opgelost. Vroeg me alleen nog af of er meer mensen last van hadden. Het zou zoiets kunnen zijn waar veel mensen zich aan irriteren, maar wat ze nog niet gemeld hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

matroosoft schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:32:
[...]

Zoals ik en anderen al aangeven: als je rechts scrollt kan het wel een probleem zijn. En ik kan je vertellen dat het heel, heel irritant is als je geregeld ineens onderaan de pagina staat omdat je dat knopje aangeraakt hebt. Dat jij altijd links scrollt is fijn voor jou, want dan zit het knopje voor jou op de juiste plek. :)
Al zou ik met rechts scrollen, wat zo heel af en toe gebeurt en vaker als ik 'm met 2 handen vast houd, doe ik 't niet op de eerste 5 millimeter van 't scherm, maar toch wel een goed stukje er vandaan. Zomaar die knop aanraken zal ik dan ook niet doen. Sowieso, je scrollt omlaag, dan begin je dus bovenaan met je beweging. Hoe kan je dan onderaan op die knop tikken? Alleen als je naar boven gaat kan ik 't nog bedenken dat 't in de weg zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik had geen idee dat het iets Tweakers-specifiek was, van mijn part mogen ze die knop op elke website inbouwen! Erg handige functie, die ik zeker niet kwijt zou willen. Ik kan dus het positieve-ervaringen verhaal van hierboven bevestigen :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 13:38

AzzKickah

06-CENSORED

Bij mij komt dat knopje bijna helemaal onder de navigatiebalk van de Android browser dus moet ik steeds heel goed mikken met mn vingertop om 'm te raken.

Als ie al verschijnt, overigens.

Het idee is top, uitwerking minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:17:
[...]

Al zou ik met rechts scrollen, wat zo heel af en toe gebeurt en vaker als ik 'm met 2 handen vast houd, doe ik 't niet op de eerste 5 millimeter van 't scherm, maar toch wel een goed stukje er vandaan. Zomaar die knop aanraken zal ik dan ook niet doen. Sowieso, je scrollt omlaag, dan begin je dus bovenaan met je beweging. Hoe kan je dan onderaan op die knop tikken? Alleen als je naar boven gaat kan ik 't nog bedenken dat 't in de weg zou zitten.
Misschien heb ik een kleiner foon dan jij.. ;) Maar als je naar beneden scrollt, veeg je van onder naar boven. En dan begin ik met vegen nét boven het knopje, dus het gebeurd geregeld dat 'ie een voltreffer te pakken krijgt. Dat ik nét boven het knopje begin met vegen is gewoon de meest comfortabele manier. Ander moet ik m'n telefoon op één of andere rare manier vast houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Owja, goede morgen 8)7 Je veegt van onder naar boven, niet zoals met de computermuis van boven naar beneden om een volgend bericht te lezen. Zat even verkeerd te denken. Maar om je interesse van m'n telefoons te tikkelen, ik heb een Nexus 5 en een OnePlus One. Maar goed, ik leg m'n vinger nou niet direct op de rand van 't scherm waar nou net dat knopje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008

Fiber

Beaches are for storming.

Bij mij valt dat, op zich erg prettige, knopje steeds weg onder een 'pop-up navigatiebalk' van mijn browser en wordt daardoor dus onbruikbaar.

(Standaard browser van de pricewatch: Acer Liquid E700 (2GB ram/16GB opslag) Zwart )

De knop één cm omhoog plaatsen zou dat op kunnen lossen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:52:
Owja, goede morgen 8)7 Je veegt van onder naar boven, niet zoals met de computermuis van boven naar beneden om een volgend bericht te lezen. Zat even verkeerd te denken. Maar om je interesse van m'n telefoons te tikkelen, ik heb een Nexus 5 en een OnePlus One. Maar goed, ik leg m'n vinger nou niet direct op de rand van 't scherm waar nou net dat knopje zit.
En ik heb een Nokia Lumia 820. Is nogal een verschil in formaat met de OnePlus One. ;) Waarschijnlijk hou ik hem door het kleinere formaat lager vast en zit ik dus met m'n duim dichter bij de bewuste button.
Hier een vergelijkingslinkje van de Pricewatch.

[ Voor 7% gewijzigd door matroosoft op 04-03-2015 15:37 ]

Pagina: 1