Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluid bij insteken headphones pc

Pagina: 1
Acties:

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Geen idee of dit op de goede plaats staat, maar ik zit met een probleem. Ik heb op mijn pc een 5.1 set van logitech. In windows kun je aangeven hoe geluid afgespeeld moet worden (bij klikken op t afspeelmedium en dan 'configure') en daar heb ik dus 5.1 surround ingesteld.

Nou kwam ik er vandaag achter dat als ik mijn headphones inplug (ouders willen ook rustig kunnen slapen) en een bestand afspeel dat 5.1 audio heeft ik alleen de audio van de linker en rechter speaker krijg, ik kreeg dus bijvoorbeeld geen spraak te horen. Als ik ze uittrek en de speakers aanzet hoor ik wel gewoon alles.

De computer detecteert dus wel dat ik mijn headphones inplug, maar blijft deze toch als "speakers" zien in het menu, waardoor hij dus probeert om 5.1 af te spelen. Nou moet ik om al het geluid weer te krijgen de speakers configureren als stereo ipv 5.1 surround (en weer terug als ik ze uittrek). Nou vraag ik me af, is er een manier om dit te fixen?

Ik gebruik gewoon de audio aansluitingen achter op het moederbord voor mijn speakers en de poort voor op de kast voor mijn headphones. De zooi werkt met de Realtek audio drivers, maar daarmee heb ik het nog niet kunnen fixen.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Staan de headphones wel bij de afspeel apparaten, wanneer je ze in plugt?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• XBladee
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-07-2020
ik kan dit veranderen in de software van mijn moederboard(de geluidskaart op het moederboard zelf).

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
kendo schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:38:
Staan de headphones wel bij de afspeel apparaten, wanneer je ze in plugt?
Nope, blijft op speakers staan. Dat is denk ik ook het probleem.

@Xbladee: Waar kan ik dit vinden? Voor zover heb ik geen andere software voor mijn geluid behalve de windows interface en de Realtek audio software.

Edit: Fixed it, bij realtek kun je in de advanced instellingen kiezne om speakers en front jack verschillende dingen te laten spelen, dus heb nu wel aparte headphones tussen de outputs staan.

[ Voor 19% gewijzigd door mark-k op 10-01-2015 23:39 ]