Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Achtergrondartikel geschiedenis tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:26

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Wat denken de heren redacteuren van het idee om een keer een achtergrondartikel te maken over de geschiedenis van tweakers?
Dan bedoel ik inclusief oude foto's, screenshots van de website en het forum, de oprichters enzovoort. Uiteraard worden in dat artikel ook een paar boekjes opengedaan uit het uiterst geheime archief van tweakers.net.. :)
Ook statistieken van de groei van het aantal beschouwers, pageviews enzovoorts vanaf het begin kunnen niet ontbreken.
Tot slot wordt onderaan het artikel een winactie gevoegd waarbij een aantal tweakers goodies uit de oude doos worden weggegeven.

Zomaar een idee, wat vinden jullie ervan?

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Volgens mij zijn er al een paar artikelen geschreven over het ontstaan van t.net

http://tweakers.net/tag/10jaar/

Maar verder lijkt me het een leuk idee, helaas was tweakers in 2013 al 15 jaar geworden(daar kon ik me geen achtergrond van herinneren), om nu uit het niets een achtergrond artikel te maken is een beetje ongepast. Misschien iets voor 2018? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door iPodKiller op 07-01-2015 23:26 ]

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor de link. Zoiets moet je toch tegen komen wanneer nog niet zo heel lang rondloopt op tweakers. :)

Maar als het al weer zo lang geleden is, zo'n artikel, dan is het er zeker weer een keertje tijd voor! :D

En gelijk nog een idee voor in het artikel: waar komt de inmiddels bijna vergeten 'henk' vandaan? En waarom is hij verdwenen?

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Wat moeten we toevoegen aan reviews: De geschiedenis van Tweakers.net: ontstaan en hobbyfase ? Dat er tijd is vertreken sinds de publicatie van dat artikel betekent niet dat de geschiedenis is veranderd ;)

Als je dat leest, dan zie je bijvoorbeeld over Henk dit staat:
De restyle van het forum betekende tevens de introductie van Henk, onze officieuze mascotte die nog altijd voortleeft in de harten van duizenden tweakers. Om het ondergrondse karakter van het tweaken te verbeelden was Henk geïnspireerd op een piratendoodshoofd, met in plaats van de schedel een smiley en in plaats van de botten twee kruislings geplaatste steeksleutels.

[ Voor 8% gewijzigd door Wilbert de Vries op 08-01-2015 10:09 ]

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Heb vannacht tot een uur of twee zitten lezen, dus inderdaad wel interessant leesvoer! ;) Je moet er alleen even achter komen dat het er is, want ik kon het in eerste instantie niet vinden. En ik denk dat dat voor veel mensen het geval is, die er na 2008 bijgekomen zijn.

Overigens lopen de artikelen over de hosting van Tweakers maar tot 2004. En verder kan het natuurlijk geen kwaad om de geschiedenis van de afgelopen 10 jaar te vertellen, waarbij de "oudere" geschiedenisartikelen nog eens onder het licht gebracht worden. Zoals iPodKiller zei: misschien een ideetje voor in 2018, omdat Tweakers dan 20 jaar bestaat. Overigens is eerder altijd beter.. :D :D

[edit]: leuk detail: wanneer ik dit schrijf, vaar ik net voorbij het hoofdkantoor van tweakers. :)

[ Voor 7% gewijzigd door matroosoft op 08-01-2015 11:01 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-11 21:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
reviews: Tweakers.net-serverbeheer: Phoenix
reviews: Tweakers' serverpark anno 2013

Voor meer leesvoer (als je niets te doen hebt; wel veilig varen, het kan gevaarlijk zijn op het IJ bij het kantoor ;))

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-11 14:56

Tweakjur

Redacteur
Is het niet handig om dit (cq. een topic met meerdere handige links naar tijdloze artikelen) ergens sticky te maken onder de noemer 'meer lezen over Tweakers?'

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Tweakjur schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:20:
Is het niet handig om dit (cq. een topic met meerdere handige links naar tijdloze artikelen) ergens sticky te maken onder de noemer 'meer lezen over Tweakers?'
Hier zou hij mooi passen. http://tweakers.net/info/over_tweakers/
offtopic:
Nu weet je ook wie Frozen is ;)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Kees schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:00:
reviews: Tweakers.net-serverbeheer: Phoenix
reviews: Tweakers' serverpark anno 2013

Voor meer leesvoer (als je niets te doen hebt; wel veilig varen, het kan gevaarlijk zijn op het IJ bij het kantoor ;))
Haha, inderdaad interessant leesvoer. Mist er nog wel een stuk over de servers in de periode 2004-2010.. :) En verder, mocht ik niet zo netjes gevaren hebben, dan komt het door het lezen.Ik heb in ieder geval geen aanvaring veroorzaakt. :P
Tweakjur schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:20:
Frozen schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:05:
[...]

Hier zou hij mooi passen. http://tweakers.net/info/over_tweakers/
offtopic:
Nu weet je ook wie Frozen is ;)
Lijkt mij inderdaad ook een erg goed idee! Kwestie van alle artikelen over de geschiedenis van Tweakers een tag geven, of niet?

[edit]: linkje werkt niet perfect.
[edit2]: linkje werkt nog niet, verwijderd / typo.
[edit3]: wie is Frozen? Of was die niet voor mij bedoelt? :)

[ Voor 12% gewijzigd door matroosoft op 08-01-2015 13:39 ]

Pagina: 1