Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wachtwoord wijzigen validatie onjuist

Pagina: 1
Acties:

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-11 15:17
Ik probeer mijn wachtwoord te wijzigen.

Achter het wachtwoord veld staat de tekst "Je wachtwoord moet minimaal 'sterk' zijn. Om een sterk wachtwoord te maken verdient het aanbeveling hoofdletters, kleine letters, cijfers en/of speciale tekens te combineren."

Als ik echter een wachtwoord invoer dat voldoet aan de kwaliteit sterk (zoals er ook achter het veld komt te staan) en op "Account aanpassen" klik, krijg ik de volgende melding:

Het opgegeven wachtwoord is niet sterk genoeg; Probeer een combinatie van hoofdletters, kleine letters en speciale tekens.

Ik kan pas succesvol een wachtwoord aanpassen als het wachtwoord voldoet aan de kwaliteit "Supersterk".

Overigens vind ik dit ook volstrekt belachelijk, mijn wachtwoord dat zogenaamd "slechts" sterk is, is met geen mogelijk te bruteforcen of te gokken/social reverse-engineeren. Daarbij komt dat hij teminste te onthouden is, aangezien niet iedereen een password manager gebruikt.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:18

D4NG3R

kiwi

:)

Bruteforcen kan met genoeg rekenkracht en tijd altijd, en als jij hem kan onthouden is het altijd nog makkelijker als complete willekeur.

Maaruhm, hoeveel tekens gaat het hier om? Geen idee of t.net een minimaal aantal tekens aanhoud.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Daar gaat het niet om. Ze zeggen sterk te verwachten maar valideren pas bij supersterk.

Vind het overigens nogal onzin om sterke wachtwoorden te eisen op een site waar ik alleen bang hoef te zijn dat ze uit mijn naam een reactie posten.

Sterke wachtwoorden zijn voor privé berichten, en supersterke wachtwoorden voor financiële gevolgen.

Al was mijn wachtwoord 1. Prima toch.

👑

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:18

D4NG3R

kiwi

:)

Ik denk dat je als vooraanstaande techsite echt geen zwakke wachtwoorden wil toelaten, al is het maar om een statement te maken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
D4NG3R schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:28:
Ik denk dat je als vooraanstaande techsite echt geen zwakke wachtwoorden wil toelaten, al is het maar om een statement te maken.
Ik mis de statement dan... Want een user die z'n password laat uitlekken heeft weinig met de site te maken.
Hier ook geen al te sterk wachtwoord trouwens, en al heel veel jaar dezelfde. Zal wel niet meer mogen als ik hem aanpas.