Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: Advies voor een leuke laptop (School & spec. Games)

Pagina: 1
Acties:

• StreetDenizer
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-12-2023
Hallo Tweakers leden ;)

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie laptop. Ik doe eerste jaar ICT en wil op korte termijn een nieuwe laptop aanschaffen. Omdat ik er nog niet heel veel van af weet wil ik jullie toch vragen om advies.
Mijn huidige Acer Aspire V5 laptop heeft al flink wat kuurtjes en is aan vervanging toe.
(Link: productreview: Acer Aspire V5-571G-53318G50Mass review door oioioi )

Hieronder beantwoord ik de standaard vragen:

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik op mijn opleiding virtualisatie programma's, die moeten dus sowieso goed kunnen draaien.
Verder wil ik de laptop thuis gebruiken om specifieke games te spelen. (Zie hieronder)
Ik gebruik graag Netflix dus een mooi Full-HD scherm zou wel heel mooi zijn.

Ik ga geen video's of foto's bewerken, maar mocht de laptop die jullie wellicht gaan adviseren, dit toch aankunnen, is het met mooi meegenomen. Ik bedenk mij net dat ik over 2 jaar een promo filmpje moet maken met Sony Vegas :P Maar, neem dit niet op als een must-have. Als het niet kan, is het geen probleem verder. (Graag wel even bijvermelden of deze het kan of niet.) O-)

Specifieke games die ik speel en sowieso mooi soepel en met mooi beeld speelbaar moeten zijn:

- Minecraft
- League of Legends

Ik speel geen shooters.

Wat is je budget?
Mijn budget zit tussen de 5-800, het liefst ergens daar tussenin.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker! Ik moet hem elke dag naar school mee kunnen nemen. Accuduur is niet heel, heel belangrijk. Overal is stroom toch :9

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vrienden adviseren mij sowieso geen Acer meer te nemen. Iemand beweerde zelfs dat 1 op de 3 fabrieksfouten bevatten :o
Ook is mij beweerd dat onder de 2.3 kloksnelheid en 4 gb RAM geen goed idee is. Dit laat ik aan jullie over. 6+ RAM gaat sowieso beter toch?

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen en voorstellen! :)

S.D.

[ Voor 8% gewijzigd door StreetDenizer op 07-01-2015 21:18 . Reden: [/B] code aangepast ]

• StreetDenizer
.

[ Voor 100% gewijzigd door StreetDenizer op 07-01-2015 21:02 . Reden: - ]

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Nu is het hier geen Google - dus vragen wij meestal wat jezelf al hebt gevonden.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• StreetDenizer
Vidra schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:46:
Nu is het hier geen Google - dus vragen wij meestal wat jezelf al hebt gevonden.
@Vidra

Nee, dat weet ik. Ik vraag om advies die past bij de specificaties en must-haves die ik opgeef.

• Vidra

Vidra

Vragen?

StreetDenizer schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:53:
[...]

@Vidra

Nee, dat weet ik. Ik vraag om advies die past bij de specificaties en must-haves die ik opgeef.
Laat de Pricewatch op deze site dan een goed startpunt zijn voor je zoektocht >:)

Is dit wat voor je Asus N56JN - core i7, Geforce GTX 840m, 6GB geheugen, 1080p scherm :+

[ Voor 17% gewijzigd door Vidra op 07-01-2015 22:03 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Theskill666
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 10:32
Hey StreetDenizer,
Mijn eerste comment op dit forum dus als de aanwijzingen niet duidelijk zijn dan zal het ongetwijfeld aan mij liggen (ben geen leek maar dit wordt mijn eerste laptop aankoop).

Ik ben op het moment op een vergelijkbare zoektocht beland, ik zoek naar een school PC waar dus eigenlijk vrij weinig eisen aan te stellen zijn maar ook wil ik dat deze laptop snel werkt en een filmpje fatsoenlijk kan draaien. Daarnaast hier en daar een (indie) game zonder echt zware eisen.
Ik heb een wenslijst openbaar staan waar ik ongeveer 8 uur research in heb gestoken, de lijst is gebaseerd op laptopshop reviews en tweaker-pricewatch informatie.
Mijn specificaties zijn vooral een CPU rond de 2 Ghz (i5 of i7), het liefst een zo recent mogelijk model, min 4 GB en max 8 GB RAM, hier en daar een SSD-hybride HDD (dus 8 GB SSD-cache), niet al te groot scherm (de meeste zijn max 15.6 inch), en dus (samenhangend met doorsnede) een niet te zwaar gewicht.

gallery: Theskill666

Verder had ik in een ander topic begrepen dat mogelijk in een van de multimedia giganten, tegen het eind van januari, er een BTW-korting zit aan te komen (dit staat in die [Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 8 topic, laatste page). Zou misschien de moeite waard zijn.

Veel succes met je zoektocht en als ik jou was zal ik de tijd nemen en niet te gehaast kopen!
Groetjes

[ Voor 3% gewijzigd door Theskill666 op 07-01-2015 22:12 . Reden: Link naar wenslijst ]

• StreetDenizer
Bedankt @Theskill666 :)

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:32

ITsEZ

parttime all-rounder

Theskill666 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:11:Verder had ik in een ander topic begrepen dat mogelijk in een van de multimedia giganten, tegen het eind van januari, er een BTW-korting zit aan te komen (dit staat in die [Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 8 topic, laatste page). Zou misschien de moeite waard zijn.

Veel succes met je zoektocht en als ik jou was zal ik de tijd nemen en niet te gehaast kopen!
Groetjes
Bij deze even het stukje:
maartend schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:45:
[...]

Sorry, voor zover ik ergens hier op GOT dacht te hebben gelezen.

Vond wel dit
Of de BTW- actie van dé elektronicawinkel van Nederland ook in het najaar van 2015 wordt gehouden is nog helemaal niet zeker. Wel is het hoogst waarschijnlijk dat de BTW- actie in januari gaat plaatsvinden. Gezien de data van voorgaande BTW- acties van MediaMarkt ziet het er naar uit dat deze editie rond woensdag 28 januari zal gaan starten en zo'n vijf dagen duurt.
Dit is gebaseerd op niks meer dan een gerucht, persoonlijk denk ik niet dat mm snel 21% korting gaat geven op alles, het is al een aardige tijd geleden dat ze de actie voor het laatst hielden en om nu de 21% kortingsactie te houden zou voor mm gewoon ongeveer 15% verlies maken betekenen op alles wat er wordt verkocht. Uiteraard kan je, mocht je de laptop niet al te snel nodig hebben, er op wachten.

What you see is always what you get.

• Vidra

Vidra

Vragen?

uberitexpert schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:17:
[...]

Bij deze even het stukje:

[...]

Dit is gebaseerd op niks meer dan een gerucht, persoonlijk denk ik niet dat mm snel 21% korting gaat geven op alles, het is al een aardige tijd geleden dat ze de actie voor het laatst hielden en om nu de 21% kortingsactie te houden zou voor mm gewoon ongeveer 15% verlies maken betekenen op alles wat er wordt verkocht. Uiteraard kan je, mocht je de laptop niet al te snel nodig hebben, er op wachten.
De trend van de afgelopen jaren is dat er steeds meer producten worden uitgesloten van deelname, daarnaast zijn de ervaringen uit 2014 niet heel positief! Bepaalde producten waren in week 1 EUR 399, in de actieweek EUR 469 - en daar ging dan de effectieve korting vanaf ;)

• StreetDenizer
Dus is het aan te raden om in die periode alle onderdelen bij elkaar te schrapen?
Pagina: 1