Hallo Tweakers leden 
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie laptop. Ik doe eerste jaar ICT en wil op korte termijn een nieuwe laptop aanschaffen. Omdat ik er nog niet heel veel van af weet wil ik jullie toch vragen om advies.
Mijn huidige Acer Aspire V5 laptop heeft al flink wat kuurtjes en is aan vervanging toe.
(Link: productreview: Acer Aspire V5-571G-53318G50Mass review door oioioi )
Hieronder beantwoord ik de standaard vragen:
Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik op mijn opleiding virtualisatie programma's, die moeten dus sowieso goed kunnen draaien.
Verder wil ik de laptop thuis gebruiken om specifieke games te spelen. (Zie hieronder)
Ik gebruik graag Netflix dus een mooi Full-HD scherm zou wel heel mooi zijn.
Ik ga geen video's of foto's bewerken, maar mocht de laptop die jullie wellicht gaan adviseren, dit toch aankunnen, is het met mooi meegenomen. Ik bedenk mij net dat ik over 2 jaar een promo filmpje moet maken met Sony Vegas
Maar, neem dit niet op als een must-have. Als het niet kan, is het geen probleem verder. (Graag wel even bijvermelden of deze het kan of niet.)
Specifieke games die ik speel en sowieso mooi soepel en met mooi beeld speelbaar moeten zijn:
- Minecraft
- League of Legends
Ik speel geen shooters.
Wat is je budget?
Mijn budget zit tussen de 5-800, het liefst ergens daar tussenin.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker! Ik moet hem elke dag naar school mee kunnen nemen. Accuduur is niet heel, heel belangrijk. Overal is stroom toch
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vrienden adviseren mij sowieso geen Acer meer te nemen. Iemand beweerde zelfs dat 1 op de 3 fabrieksfouten bevatten
Ook is mij beweerd dat onder de 2.3 kloksnelheid en 4 gb RAM geen goed idee is. Dit laat ik aan jullie over. 6+ RAM gaat sowieso beter toch?
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen en voorstellen!
S.D.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie laptop. Ik doe eerste jaar ICT en wil op korte termijn een nieuwe laptop aanschaffen. Omdat ik er nog niet heel veel van af weet wil ik jullie toch vragen om advies.
Mijn huidige Acer Aspire V5 laptop heeft al flink wat kuurtjes en is aan vervanging toe.
(Link: productreview: Acer Aspire V5-571G-53318G50Mass review door oioioi )
Hieronder beantwoord ik de standaard vragen:
Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik op mijn opleiding virtualisatie programma's, die moeten dus sowieso goed kunnen draaien.
Verder wil ik de laptop thuis gebruiken om specifieke games te spelen. (Zie hieronder)
Ik gebruik graag Netflix dus een mooi Full-HD scherm zou wel heel mooi zijn.
Ik ga geen video's of foto's bewerken, maar mocht de laptop die jullie wellicht gaan adviseren, dit toch aankunnen, is het met mooi meegenomen. Ik bedenk mij net dat ik over 2 jaar een promo filmpje moet maken met Sony Vegas
Specifieke games die ik speel en sowieso mooi soepel en met mooi beeld speelbaar moeten zijn:
- Minecraft
- League of Legends
Ik speel geen shooters.
Wat is je budget?
Mijn budget zit tussen de 5-800, het liefst ergens daar tussenin.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker! Ik moet hem elke dag naar school mee kunnen nemen. Accuduur is niet heel, heel belangrijk. Overal is stroom toch
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vrienden adviseren mij sowieso geen Acer meer te nemen. Iemand beweerde zelfs dat 1 op de 3 fabrieksfouten bevatten
Ook is mij beweerd dat onder de 2.3 kloksnelheid en 4 gb RAM geen goed idee is. Dit laat ik aan jullie over. 6+ RAM gaat sowieso beter toch?
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen en voorstellen!
S.D.
[ Voor 8% gewijzigd door StreetDenizer op 07-01-2015 21:18 . Reden: [/B] code aangepast ]