Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Sinds vanavond is mijn headset Logitech G930 Wireless headset overleden.
De accu is stuk en het is maar de vraag of Logitech mijn headset vervangt.
Ik heb ze al een mail gestuurd, maar mijn vorige Logitech G35 die na 2,5 jaar stuk ging hadden ze ook niet vervangen.

Nu is mijn vraag, welke headset raden jullie mij aan.
1. Ik gebruik de headset iedere dag en zeker voor 4 uren of meer per dag. Ik wil dus een goede headset die te vergelijken is met de Logitech G930.
2. Het moet een headset zijn (dus met microfoon)
3. Wordt gebruikt voor Gamen en veel muziek luisteren.
4. ik heb geen geluidskaart of iets dergelijks.
5. Je hoeft geen rekening te houden met de prijs, gewoon een goede prijs/kwaliteit verhouding.
6. Vergelijkbaar met de Logitech 930, dus hij mag groot zijn en genoeg geluid tegenhouden van buiten af.

Hoewel het hier om een PC headset gaat, zou ik het fijn vinden wanneer ik het ook kan aansluiten op de PS4 en/of XboxOne (heb beide consoles) DIT IS ECHTER GEEN MUST !!.

ik ben geen audio-feeler of hoe je het ook wilt noemen. Ik hoor natuurlijk wel een verschil tussen een headset zoals Creative Fatality of een Logitech G930

ik heb ooit een Turtle beach headset opgehad van Gamekings (bij gamekings live in Utrecht) en deze zat Vrij strak en dat was niet echt een pretje, ik hoor dus graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-10 15:50
Ik kan je de de pricewatch: Sennheiser PC 360 G4ME aanraden. Enige wat het niet doet is geluid van buiten tegenhouden omdat de schelp voor een deel open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
daar ga ik even meer over lezen. Ik zit nu met een Creative fatil1ty op me hoofd.
Nou echt niet te vergelijken met de logitech. heb liever grote schelpen om me oren heen ;)

Heb deze headset toch 1 jaar vol gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zelf zou ik dan kijken naar een echte koptelefoon, en dan een losse, goedkope mic erbij doen. Dan zit je qua prijs/prestatie gewoon erg goed. Zeker omdat veel game headsets echt dramatisch zijn voor muziek.

Zelf kan ik je dan de pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro (Zwart) aanraden, welke echt een geweldig ding is, erg comfy, erg lekker geluid, goed gesloten, er kan ook een mic van Beyerdynamic in, maar die is volgens mij nogal prijzig.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
pricewatch: Astro A50 Wireless kan ik je aanraden Angelo. PERFECT DING! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Die is wel erg duur.
Moet een beetje op de prijs letten. Sinds maandag een mitsubishi asx gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Pykow schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:39:
[...]

Die is wel erg duur.
Moet een beetje op de prijs letten. Sinds maandag een mitsubishi asx gekocht.
Pykow schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:48:

5. Je hoeft geen rekening te houden met de prijs, gewoon een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Hoewel het hier om een PC headset gaat, zou ik het fijn vinden wanneer ik het ook kan aansluiten op de PS4 en/of XboxOne (heb beide consoles) DIT IS ECHTER GEEN MUST !!.
Prijs boeide niet? Bovendien kan de a50 op pc, ps4, xbox en alle andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
rolandos582 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:17:
[...]

[...]

Prijs boeide niet? Bovendien kan de a50 op pc, ps4, xbox en alle andere apparaten.
Ja ik wilde daarmee zeggen dat ik geen headsetje wil van 50 euro, maar een goede degelijke headset zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:21
Gezien je zegt dat je die headset die nu kapot is een jaar hebt gebruikt zou ik eerst maar eens wachten op het antwoord van Logitech. Logitech heeft namelijk een prima support en ik heb al meerdere keren een product vervangen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Headset is 3 jaar oud. 2 jaar de g35 gehad en 1 jaar creative.

Dus ik ben benieuwd. Ik wacht tot maandag einde van de middag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-10 21:28
Pykow schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:23:
Headset is 3 jaar oud. 2 jaar de g35 gehad en 1 jaar creative.

Dus ik ben benieuwd. Ik wacht tot maandag einde van de middag
Kan je even een updatje eruit "gooien" mbt besluit/antwoord van logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Tweaker010 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 00:46:
[...]

Kan je even een updatje eruit "gooien" mbt besluit/antwoord van logitech
Logitech was erg laat met reageren en daarvoor hebben ze uiteraard hun excuses gegeven.
Als eerst kreeg ik de melding dat ik maar even allerlei testjes moest doen om te controleren of de headset, Accu of kabeltje stuk was.

Ze gaven aan dat ik onderdelen kon bestellen voor mijn headset, maar dat ze eerst mijn reactie afwachten naar het probleem en als het binnen de garantie valt om een nieuwe op te sturen.

ik heb aangegeven dat ik 2 linkerhanden heb (of in de volksmond LOMP ben) en dat ik het erg jammer vindt wanneer ik geen vervanger ga krijgen voor me headset en dat ik dan opzoek moet gaan naar een nieuwe headset.

ik wacht nu op een tweede reactie van Logitech en zal jullie op de hoogte houden.
Goed om te weten hoe de support is van Logitech als jullie problemen hebben met apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-10 21:28
Pykow schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:26:
[...]

Logitech was erg laat met reageren en daarvoor hebben ze uiteraard hun excuses gegeven.
Als eerst kreeg ik de melding dat ik maar even allerlei testjes moest doen om te controleren of de headset, Accu of kabeltje stuk was.

Ze gaven aan dat ik onderdelen kon bestellen voor mijn headset, maar dat ze eerst mijn reactie afwachten naar het probleem en als het binnen de garantie valt om een nieuwe op te sturen.

ik heb aangegeven dat ik 2 linkerhanden heb (of in de volksmond LOMP ben) en dat ik het erg jammer vindt wanneer ik geen vervanger ga krijgen voor me headset en dat ik dan opzoek moet gaan naar een nieuwe headset.

ik wacht nu op een tweede reactie van Logitech en zal jullie op de hoogte houden.
Goed om te weten hoe de support is van Logitech als jullie problemen hebben met apparatuur.
Dank voor je reactie.
Wel wat minder vanuit kant van Logitech om je zelf dit te laten bekostigen, na de (fabrieks)garantie heeft men nog de economische levensdur. En voor een headset van deze (prijs)klasse, zou je toch verwachten dat ze niet moeilijk gaan doen en een stukje "klantbinding" meenemen inhun keuze.
Nou even kujken wat ze zullen zeggen in hun tweede reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
weet niet of er nog iemand actief op dit topic zit, ik ben zelf op zoek naar een goed headset heb nu de gold wireless maar vind de mic niet zo

ik twijfel tussen elite 800 en de astro a50 astro edition (ps4)

ik draag in de avond een bril dat telt ook mee, ik heb het idee dat de astro wat beter zit, door het zachtere materiaal, die elite ziet er wat harder uit met dat leer achtige materiaal, verder is de elite dan weer wat uitgebreider qua functies maar ik vind comfort het belangrijkste.. iemand met een elite 800 die wat tips kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:15
Vegetto ik heb de A50 en draag 's avonds een bril. Kan wel zeggen dat die mega uber lekker zit ook voor zeer lange game sessies.
De elite 800 kan ik niks over zeggen helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Oke thanks voor the reply, heb je de "oude' of de nieuwe A50.. en verder de kwaliteit van het geluid etc? ben erg benieuwd het is een hoop geld dus probeer een hoop info te verzamelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ik heb hem nu een jaar geloof ik. Dus heel eerlijk weet ik niet of ik de oude of de nieuwe heb :P
Maar ik vind het geluid zo ontzettend goed en geweldig duidelijk. Voor games dan he. Dat is het enige wat ik ermee doe.
Mn vrouw gebruikt hem ook voor skype/werk en ook die is er zeer te spreken over. ook de mic is uitstekend.

1 nadeel: de laadkabel die erbij zit is echt te kort. 30cm ofzo. heb er een langere bij gekocht. Dus het is wel makkelijk op te lossen.

zal eens opzoeken wat het verschil is tussen de oude en nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Volgens mij weinig verschil buiten dat ze een PS4 en XBOX editie hebben gemaakt waarbij de xbox een adapter erbij geleverd wordt maar ze kunnen op alle systemen alleen de looks zijn anders.

Twijfel enorm ik hoor nu van jouw dat de A50 comfortabel is met bril dat vind ik zelf heel belangrijk, de elite 800 heeft wel meer functies maar weet dus niet of die lekker zit en gaat me voornamelijk daar om.. alleen jammer dat de A50 maar 3 standaard presets heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ik weet niet wat je er allemaal mee doet natuurlijk :)
Kan je niet een bestellen en binnen 7 dagen retour als die niet bevalt voor koop-op-afstand? :)
ik wilde hem graag proberen maar kon geen winkel vinden in de buurt die hem had. Voor mij was het belangrijkste dat die comfortabel zat. Echt dat zit die!! je oren zitten in een soort kamertje :) Daardoor hoor je ook (bijna) niks van de geluiden om je heen dus je kan je wel kapot schrikken als er ineens iemand naast je staat :)

De elite 800 kan je ook bestellen en kijken of die wat is natuurlijk :) is die niks kan je weer terug sturen mits je hem online besteld. Maar die zal vast wel bij de Mediamarkt zijn. Meest TB headsets hebben ze daar wel.

edit: de elite 800 is wel alleen voor ps 3 en 4 he. stel dat je iets anders wil kan die niet op dus. Is wel een extra overweging wellicht.

[ Voor 17% gewijzigd door beebie121 op 21-01-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Daar heb je wel een punt inderdaad, wat ik zeg ik vind die Astro echt bruut ook hoe hij eruit ziet, maar mocht bijv die elite 800 net zo lekker zitten, die heeft alleen een soort kunst leer en weet dus niet of dat net zo lekker zit als die astro want dat ziet er wel heel zacht uit,

nog vraagje heb jij een dik montuur bril? haha stomme vraag maar ik heb overdag altijd lenzen in en savonds ben ik die beu maar wil niet dat die gaan irriteren bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
vegetto1983 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:49:
Daar heb je wel een punt inderdaad, wat ik zeg ik vind die Astro echt bruut ook hoe hij eruit ziet, maar mocht bijv die elite 800 net zo lekker zitten, die heeft alleen een soort kunst leer en weet dus niet of dat net zo lekker zit als die astro want dat ziet er wel heel zacht uit,

nog vraagje heb jij een dik montuur bril? haha stomme vraag maar ik heb overdag altijd lenzen in en savonds ben ik die beu maar wil niet dat die gaan irriteren bedankt voor je hulp
Sorry voor de late reactie maar ik heb zelf een dunne montuur. Maar ik heb andere (goedkopere) headsets gehad en daar kreeg ik wel last van het feit dat ik mn bril op had. En bij deze dus totaal niet.

ja de looks van de A50 vind ik ook onwijs bruut. Het is echt wel een dingetje :)
Moet zeggen dat ik er ook wel van kan genieten hoor mooie hardware qua looks :)
Mn A50 naast mn RoG Swift haha i like it!!

@Pykow sorry dat we je topic overnemen hehe.
@Vegetto: Misschien moeten we ff via DM verder als je nog vragen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Heb je een message gestuurd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
beebie121 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:37:
[...]

Sorry voor de late reactie maar ik heb zelf een dunne montuur. Maar ik heb andere (goedkopere) headsets gehad en daar kreeg ik wel last van het feit dat ik mn bril op had. En bij deze dus totaal niet.

ja de looks van de A50 vind ik ook onwijs bruut. Het is echt wel een dingetje :)
Moet zeggen dat ik er ook wel van kan genieten hoor mooie hardware qua looks :)
Mn A50 naast mn RoG Swift haha i like it!!

@Pykow sorry dat we je topic overnemen hehe.
@Vegetto: Misschien moeten we ff via DM verder als je nog vragen hebt.
Haha geen probleem, ik lees aandachtig mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Een nieuwe update van Logitech support:
Beste Angelo,

Wij willen graag een foto met uw casenummer en het pid nummer dat op de headset staat (aan de kant van de microfoon)
Ik heb me kapot liggen zoeken, maar er is geen PID code aanwezig wat zij beweren.
ik heb logitech 2 foto's doorgestuurd afgelopen week met mijn casenummer + alle cijfers etc. die ik maar kon vinden op de headset.

nu 6 dagen later krijg ik een stomme reactie dat ik weer een foto moet doorsturen etc :S

Vroeger maakte je 1 screenshot en een goed verhaal en kreeg je een nieuwe apparaat thuis opgestuurd.
dit keer lijkt het wel of Logitech problemen heeft en zijn klanten niet meer zo goed kunnen supporten als vroeger.

Heel erg jammer.

Dus mensen, de support van logitech is niet meer zoals die geweest was (1,5 jaar geleden waren ze nog heel snel met reageren en oplossen van mijn probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*nevermind*

[ Voor 177% gewijzigd door Fietsbel op 24-01-2015 10:01 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Het nummer had ik uiteindelijk wel gevonden. maar het was niet op de plek dat zij aangaven.
Normaal staat er PID: en dan het nummer.
Nu staat er in het zwart op donkergrijs een klein nummer. dit nummer is heel lastig te lezen en ook niet eens op een foto te zetten met mijn telefoon. ik heb ze het nummer doorgegeven in mijn reactie (zonder een foto dus).

Het gaat er meer om dat ze vrij moeilijk doen deze keer en dat was voorheen niet het geval.

Raar is dat de PID nummer ook niet op de doos staat of op de sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjapie1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 15:39
Dat Logitech zich een beetje is gaan inperken kan ik me wel voorstellen.. Heb zelf een keer gehad dat één speaker van mijn Logitech Z-2300 het niet meer deed. Mailtje gestuurd naar Logitech en twee dagen later stond er een compleet nieuwe set op de stoep!? Hartstikke blij natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat zodra mensen er achter komen dat het zo 'makkelijk' gaat, ze hier helaas misbruik van gaan maken.. Als bedrijf wordt je dan weer gedwongen strenger je garantiebehandelingen te doen, waar de 'eerlijke aanvrager' de dupe van wordt.

Daarbij is je headset al ver voorbij de garantieperiode (3 jaar oud toch?), dus ik denk dat je al blij mag zijn dat ze überhaupt nog voor je willen kijken of ze iets kunnen regelen.

PC: RTX 3080ti - Ryzen 5 3600 Corsair: MP600 4TB - LPX 16GB - H100i - RM750x - 500D – K100 - Dark Core Pro – MM700 Randapparatuur: C49RG90 - Z906 - T300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Gister de Astro A50 mogen ontvangen, wat een headset en wat een comfort. Ik kan niet anders zeggen het is een hoop geld maar wat een geluid zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
vegetto1983 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:36:
Gister de Astro A50 mogen ontvangen, wat een headset en wat een comfort. Ik kan niet anders zeggen het is een hoop geld maar wat een geluid zeg..
Nice ik wacht nog steeds op een reactie van Logitech.

Pagina: 1