Ik heb bij afuture een pc laten maken die lijkt op afgelopen bestbuyguide.
Er zit dus een gigabyte g1.sniper b5 in.
Ook heb ik 2 ssd's die ik in Raid0 wil aansluiten.
De ssd's zijn aangesloten op port0 en port1.
Crucial MX100 256gb zijn ze beide.
Als ik in de BIOS de sata modus wil veranderen naar Raid dan kan dat niet, ik zie alleen de opties AHCI en IDE.
Ik heb al de optimized defaults een keer geladen, opnieuw de BIOS geflasht (versie F8) en letterlijk elke gerelateerde zoekterm op google en hier ingevuld. 1 iemand tegen gekomen die hetzelfde had maar die had de oplossing door opnieuw de BIOS te flashen.
Verder heb ik Gigabyte zelf gecontact en die konden mij vertellen dat ik de schijven beide op dezelfde chipset aan moest hebben gesloten wat naar mijn idee zo is.
Hopelijk herkent iemand het probleem of weet iemand er wel raad mee.
Fijne avond,
Sander.
PS Eerste forumpost, als je tips hebt hoor ik het graag
Er zit dus een gigabyte g1.sniper b5 in.
Ook heb ik 2 ssd's die ik in Raid0 wil aansluiten.
De ssd's zijn aangesloten op port0 en port1.
Crucial MX100 256gb zijn ze beide.
Als ik in de BIOS de sata modus wil veranderen naar Raid dan kan dat niet, ik zie alleen de opties AHCI en IDE.
Ik heb al de optimized defaults een keer geladen, opnieuw de BIOS geflasht (versie F8) en letterlijk elke gerelateerde zoekterm op google en hier ingevuld. 1 iemand tegen gekomen die hetzelfde had maar die had de oplossing door opnieuw de BIOS te flashen.
Verder heb ik Gigabyte zelf gecontact en die konden mij vertellen dat ik de schijven beide op dezelfde chipset aan moest hebben gesloten wat naar mijn idee zo is.
Hopelijk herkent iemand het probleem of weet iemand er wel raad mee.
Fijne avond,
Sander.
PS Eerste forumpost, als je tips hebt hoor ik het graag